ΕΛΛΑΔΑ

Εγώ Αθήνα κι εσύ Θεσσαλονίκη, 3,5 ώρες απόσταση πλέον με το «Ασημένιο Βέλος»!

Από 8 Σεπτεμβρίου, ετοιμαστείτε για καφεδάκια στη Θεσσαλονική!

Neopolis Team

22 Αυγούστου, 2018

Νομίζεις ότι το γνωστό άσμα του Κωνσταντίνου του Αργυρού «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» κυκλοφόρησε και έκανε επιτυχία, τυχαία; Όχι, όχι.

Το τραγούδι ήταν προμήνυμα για τα νέα δεδομένα που θα επικρατήσουν στη χώρα μας, από τις 8 Σεπτεμβρίου. Κι αυτό γιατί τη συγκεκριμένη ημερομηνία, θα κάνει επίσημη πρεμιέρα το «Ασημένιο Βέλος».

Ο λόγος γίνεται για το τρένο της Ιταλίας “Ferrovie dello Stato” που θα πραγματοποιεί δρομολογία από Αθήνα για Σαλόνικα (και τούμπαλιν) σε λιγότερο από 3.5 ώρες.

Η πλήρης επωνυμία του είναι “Frecciargento ETR 485” και πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε το ταξίδι του προς την Ελλάδα, προκειμένου να φτάσει εγκαίρως στη Θεσσαλονίκη της αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν τις 8 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν τέσσερα ή πέντε δοκιμαστικά μέχρι την Κατερινή και ταχύτητα έως 200χλμ/ώρα.

Ωστόσο, το «ασημένιο βέλος» με τα εννέα βαγόνια του δε θα διαγράψει τη μόνιμη πορεία του επί ελληνικού εδάφους προτού ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, «δύσκολο» τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων.

Μετά τη Διεθνή ‘Εκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, το τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.

Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο – που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια “Pendolino” και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο «κόκκινο βέλος» (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιομέτρων την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Σε πρόσφατο κείμενο στο ιστολόγιο των μηχανοδηγών της εταιρείας (Στέκι της Έλξης), οι Ελληνες μηχανοδηγοί ανέφεραν ότι στις αρχές του Αυγούστου βρέθηκε στην Ελλάδα πενταμελής αντιπροσωπεία συναδέλφων τους από την Ιταλία, οι οποίοι μελέτησαν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μαζί με τους τρεις Έλληνες, που εκπαιδεύτηκαν στη Ρώμη πρόσφατα.

Στις συνομιλίες μας με τους Ιταλούς συναδέλφους, στελέχη της FS, διαπιστώσαμε ότι θεωρούν δεδομένο ότι η κατάσταση στην Ελλάδα θα βελτιωθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα (ένα-δύο χρόνια) καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων, ενώ με έκπληξη τους ακούσαμε να μας αναφέρουν ότι και στην Ιταλία μερικά χρόνια πριν (στα μέσα δεκαετίας 2000-2010) η κατάσταση στον σιδηρόδρομο ήταν αρκετά δύσκολη με την ανάπτυξη του να είναι μεγάλη τα τελευταία οκτώ-δέκα χρόνια.

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Πανελλήνιες 2023 – Πρεμιέρα με «Νέα Ελληνική Γλώσσα» για τους υποψήφιους των ΓΕΛ

ΕΛΛΑΔΑ

Συνελήφθη γνωστός τράπερ που έχει απασχολήσει ξανά τις αρχές, για κατοχή μαχαιριού!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Πανελλήνιες 2023 ΕΠΑΛ: Πρεμιέρα με Νεοελληνική Γλώσσα – Τα θέματα και οι απαντήσεις!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Τελευταίο τσεκ πριν τις Πανελλήνιες – Τι επιτρέπεται και τι όχι να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι!

ΕΛΛΑΔΑ

Μαθήτριες τηλεφωνούν στη Ζωή για την Τράπεζα Θεμάτων, τους απαντάει κανονικά!

ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ

12χρονος τελειώνει το πανεπιστήμιο με 5 πτυχία και γράφει ιστορία ως ο νεότερος απόφοιτος!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET