ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Μερικές μέρες δεν αρκούν για να ανακαλύψεις την απέραντη ομορφιά που κρύβει η Ρόδος!

Μόλις μία εβδομάδα πριν εκπλήρωσα μία από τις μεγαλύτερες επιθυμίες της ζωής μου. Είχα πάντοτε στο μυαλό μου ότι κάποια στιγμή στη ζωή μου θα ήθελα να επισκεφτώ τη Ρόδο. Δεν κατάλαβα ποτέ πώς ακριβώς προέκυψε η επιθυμία αυτή. Είχα ακούσει πολλά, ονειρευόμουν άλλα τόσα και φαίνεται ότι απλά περίμενα την καταλληλότερη συγκυρία για να γίνει […]

Θεώνη Σταματοπούλου

9 Αυγούστου, 2017

Μόλις μία εβδομάδα πριν εκπλήρωσα μία από τις μεγαλύτερες επιθυμίες της ζωής μου. Είχα πάντοτε στο μυαλό μου ότι κάποια στιγμή στη ζωή μου θα ήθελα να επισκεφτώ τη Ρόδο. Δεν κατάλαβα ποτέ πώς ακριβώς προέκυψε η επιθυμία αυτή. Είχα ακούσει πολλά, ονειρευόμουν άλλα τόσα και φαίνεται ότι απλά περίμενα την καταλληλότερη συγκυρία για να γίνει η επιθυμία μου απτή πραγματικότητα.

Δεν ξέρω από πού να πρωτοξεκινήσω και πώς ακριβώς θα καταφέρω να εκφραστώ όπως πρέπει κι όπως θέλω μέσα από ένα απρόσωπο κείμενο.

Η Ρόδος δεν μου προσέφερε τίποτα λιγότερο από τις αυξημένες προσδοκίες που είχα για εκείνη. Το πανέμορφο νησί των Δωδεκανήσων γνωστό κι ως νησί των Ιπποτών, συνδυάζει ταυτόχρονα αμέτρητα κοσμητικά επίθετα. Από τη μία είναι κοσμοπολίτικο και παραδοσιακό, διαχρονικό και σύγχρονο κι από την άλλη φαντασμαγορικό κι απλό συνάμα. Ό,τι κι αν σκεφτεί κανείς για τη Ρόδο θα είναι λίγο. Δεν είναι τυχαία ένας από τους πιο περιζήτητους και δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης (κι όχι μόνο).

Πέρα από το ευτύχημα ότι επισκέφτηκα αυτό το πανέμορφο νησί, είχα την τύχη και τη χαρά να περιηγηθώ σε όλες του τις ομορφιές από μία Ροδίτισσα, την καλή μου φίλη, Ελπινίκη, που πραγματικά δε θα μπορούσε να μου προσφέρει καλύτερη φιλοξενία και ξενάγηση.

Πέντε ημέρες δεν αρκούν στο ελάχιστο για να δει κανείς όλο το μεγαλείο της Ρόδου, αλλά είναι χρήσιμες στο να πάρει κανείς μία γεύση από αυτή.

Αυτό θα προσπαθήσω να κάνω κι εγώ. Να σας διηγηθώ κάθε μία από τις μέρες μου στο νησί, τι είδα, πού πήγα, πού βούτηξα και φυσικά να σας παροτρύνω να επισκεφτείτε άμεσα το νησί ή να το εντάξετε στα επόμενα καλοκαιρινά σας σχέδια.

Μέρα 1η

Πρώτη στάση κατευθείαν για βουτιά. Η αρχή δε θα μπορούσε να είναι καλύτερη, αφού επισκέφθηκα τις Πηγές της Καλλιθέας. Σε απόσταση μόλις 8 χλμ. από την πόλη της Ρόδου, θα συναντήσεις τις λούτρινες εγκαταστάσεις της Καλλιθέας. Παλιότερα ήταν ιαματικές πηγές που προσελκούσαν πολλούς ασθενείς, αλλά πλέον δεν λειτουργούν.

Στη θέση τους έχει διαμορφωθεί ένα πανέμορφο beach bar, καθώς και μία οργανωμένη παραλία με ομπρέλες και ξαπλώστρες. Η δε παραλία βραβευμένη με γαλάζια σημαία, έχει ψιλό βότσαλο και βραχάκια που κάνουν το τοπίο ειδυλλιακό. Στη συγκεκριμένη παραλία, έχει γυριστεί κι η ελληνική ταινία «Το δόλωμα» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Πηγές Καλλιθέας

Το βραδάκι ήταν ό,τι πρέπει για μία βόλτα στην Παλιά Πόλη της Ρόδου και στο κοσμικό Μανδράκι. Η Παλιά Πόλη της Ρόδου είναι ο πιο καλά διατηρημένος μεσαιωνικός οικισμός στον κόσμο και έχει ενταχθεί στον κατάλογο των πόλεων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Με την προστασία που της προσφέρει το τείχος της, αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νησιού και είναι ένας από τους κυριότερους λόγους να το επισκεφτείς.

Παλιά Πόλη Ρόδου

Το δε Μανδράκι είναι η Νέα Πόλη. Είναι το σύγχρονο κομμάτι του νησιού που διαθέτει αμέτρητα εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, καφετέριες και εστιατόρια, αλλά και τα δύο σύμβολα του νησιού που βρίσκονται στο λιμάνι: τον έλαφο και την ελαφίνα.

Ο έλαφος και η ελαφίνα στο λιμάνι

Μέρα 2η

Φυσικά για να εξερευνήσεις ολόκληρη την Παλιά Πόλη θες παραπάνω από ένα βράδυ. Οπότε το επόμενο πρωί επέστρεψα σ’ αυτή και επισκέφθηκα την Οδό των Ιπποτών και το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου. Πρόκειται για τον πιο διάσημο δρόμο ολόκληρης της πόλης. Σ’ αυτόν βρίσκονται τα καταλύματα όσων αποτελούσαν τα τάγματα των ιπποτών.

Στο υψηλότερο σημείο του δρόμου βρίσκεται και το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου με τους τεράστιους πύργους του και εκεί στεγάζεται κι ένα μουσείο που συγκεντρώνει τα αξιοθέατα του νησιού.

Το απογευματάκι έκανα τη βουτιά μου σε ακόμη ένα δημοφιλές beach bar της Καλλιθέας, στο Oasis Beach Bar. Είναι ένα απίστευτα καλά οργανωμένο μέρος με υπέροχη παραλία με όμορφα βράχια.

Oasis Beach Bar

Το βραδάκι έκανα μία βόλτα στα σοκάκια της Λίνδου όπου μαζί με την παρέα μου δοκιμάσαμε απίστευτες κρέπες από τοπικά μαγαζιά, αλλά και ήπιαμε το κοκτέιλ μας στο Antica.

Μέρα 3η

Επόμενη στάση στις Επτά Πηγές της Καλλιθέας. Πρόκειται για μία περιοχή που διαθέτει φυσικές πηγές από όπου το νερό αναβλύζει από επτά σημεία και το οποίο μέσω μίας σήραγγας καταλήγει σε μία μικρή λίμνη. Η λίμνη δημιουργεί έναν καταρράκτη. Πρόκειται για μία περιοχή με ιδιαίτερα πλούσια χλωρίδα και πανίδα (παγώνια, πάπιες, χελώνες, χέλια, καβούρια).

Επτά Πηγές Καλλιθέας
Ο καταρράκτης

Στη συνέχεια επισκέφθηκα το φιλόξενο χωριό της Λάρδου στη νοτιοανατολική μεριά του νησιού κοντά στη Λίνδο, ενώ το απογευματάκι κολύμπησα στην πανέμορφη παραλία του Αγίου Παύλου στη Λίνδο. Είναι ένας υπέροχος κολπίσκος με καταγάλανα νερά, με οργανωμένη παραλία και ψιλή άμμο.

Άγιος Παύλος Λίνδου

Μέρα 4η

Η Λίνδος είναι ο κυριότερος αρχαιολογικός χώρος της Ρόδου με κέντρο το βράχο που δεσπόζει η Ακρόπολη. Δε γινόταν να μην την επισκεφθώ, αλλά και να ανέβω ως την κορυφή. Μπορείς να ανέβεις με τα πόδια είτε να επιλέξεις τα γαϊδουράκια που μπορούν να κάνουν την ανάβασή σου λιγότερο οδυνηρή. Θα πεθάνεις από τη ζέστη και φυσικά θα λαχανιάσεις, αλλά η θέα θα σε αποζημιώσει.

Ακρόπολη Λίνδου

Ύστερα αφού έχουμε σκάσει κυριολεκτικά από τη ζέστη, αποφασίζουμε να κάνουμε τη βουτιά μας στην παραλία του Γενναδίου. Πρόκειται για μία ατελείωτη αμμουδιά με μικρά βότσαλα και μία παραμυθένια θάλασσα. Στο Ammos Beach μας περίμενε ο Βασίλης ο οποίος με την καλή του διάθεση και τη φοβερή εξυπηρετικότητά του μας έκανε να περάσουμε υπέροχα.

Ammos Beach, Γεννάδι

Το βραδάκι αποφασίσαμε να κλαμπάρουμε επιτέλους. Επισκεφθήκαμε τα δύο πιο γνωστά κλαμπ της Λίνδου, το Amphitheatre Club και το Arches Nightclub όπου ήπιαμε τα ποτάκια μας, χορέψαμε και το ξεφτιλίσαμε μέχρι πρωίας όπως μόνο οι Ροδίτες ξέρουν να διασκεδάζουν.

Μέρα 5η

Λίγο πριν το τέλος και την επιστροφή, επισκέφθηκα μία ακόμη πανέμορφη παραλία της Ρόδου, το Κιοτάρι. Η παραλία είναι πλήρως οργανωμένη και διαθέτει νωπή άμμο και καταγάλανα νερά. Οι περισσότεροι χρήστες της παραλίας είναι πελάτες ξενοδοχείων και περαστικοί, οπότε είναι σχεδόν άθικτη από τον τουριστικό πανικό.

Παραλία Κιοτάρι

Και για το τέλος, τα καλύτερα. Επίσκεψη και ξενύχτι στο αυθεντικό ελληνάδικο της Ρόδου, το Ola Ελληνικά Summer, Ρόδος. Θα το βρεις στην καρδιά της Παλιάς Πόλης. Διοργανώνει καθημερινά πάρτι και φημισμένα events από όλη και σε όλη την Ελλάδα. Βρίσκεται σταθερά στις προτιμήσεις των ντόπιων αλλά και των τουριστών που επιθυμούν να διασκεδάσουν αποκλειστικά υπό τα ακούσματα ελληνικών επιτυχιών. Πέρασα πραγματικά υπέροχα!

Το δικό μου ταξίδι τελείωσε κάπου εδώ, ωστόσο εσύ μπορείς να προγραμματίσεις το δικό σου στη Ρόδο ανά πάσα στιγμή. Κι επειδή μερικές μέρες δεν αρκούν για να ανακαλύψεις ολόκληρη την ομορφιά και τα μυστικά του νησιού, ίσως του χρόνου να έχεις και Part 2 με τις νέες μου «περιπέτειες» στο νησί.

Όλο το φωτογραφικό υλικό ανήκει στη Θεώνη Σταματοπούλου.

Μουσική

Η Μαρίνα Σάττι έκανε την πρώτη πρόβα για τη νίκη της… εε συμμετοχή της στην Eurovision!