fbpx

5 ευρώ τη μέρα ξοδεύουν οι Έλληνες για καφέ απέξω αλλά φτιάχνουν και το φραπεδάκι τους στο σπίτι!


Ο καφές αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή του Έλληνα. Στο εξωτερικό μιλούν για τη φέτα και το λάδι μας, αλλά εμείς εδώ προσκυνάμε τον φραπέ σαν εθνικό θησαυρό (οργισμένοι Έλληνες, παρακαλώ συγκρατηθείτε). Κάτι πήγε να αναγνωριστεί από τους ξένους όταν ο freddo cappuccino τρένταρε στο TikTok, αλλά σίγουρα υπάρχει δουλίτσα ακόμα.

Σαν γενικότερα coffee lovers ωστόσο, έχουμε κάνει χώρο στη ζωή μας και σε άλλα είδη. Καφές να ‘ναι κι ό,τι να ‘ναι! Δεν πα να έχουμε μείνει με το τελευταίο τάληρο στο πορτοφόλι μας; Θα φύγει κι αυτό για ένα take away έξω από τη σχολή ή τη δουλειά.

Η αγάπη μας προς το εν λόγω ρόφημα φαίνεται και στη νέα έρευνα του εργαστηρίου Αγοράς του ΟΠΑ, που παρουσιάστηκε στο 2nd Coffee Business Forum. Σύμφωνα με αυτή, το 85% καταναλώνει καφέ τουλάχιστον μία φορά τη μέρα! Πιο συγκεκριμένα,το 29% καταναλώνει περισσότερες από 2 φορές την ημέρα, το 38% δύο φορές τη μέρα, το 18% μία φορά, το 5% μέρα παρά μέρα και το 11% σπανιότερα από μέρα παρά μέρα. 

Πού προτιμούν να καταναλώνουν τον καφέ τους οι Έλληνες

Στη συγκεκριμένη ερώτηση, το 36% απάντησε στη δουλειά (αλλιώς δε βγαίνει η ρημάδα), το 34% σε μια καφετέρια (δεύτερο σπίτι μέσου Έλληνα), το 26% στο σπίτι, ενώ το 27% ψηφίζει take away.

Ένα τεράστιο ποσοστό όμως, και ειδικότερα το 88%, βάζει την ίδια του την τέχνη, γιατί ως γνωστόν, πρόκειται για ιεροτελεστία κι επηρεάζει σημαντικά το βαθμό απόλαυσης στη συνέχεια. Άλλο να φτιάξεις @ ίδι@ τον καφέ σου από την αρχή, κι άλλο να στον φέρουν έτοιμο μπροστά σου #changemymind. Μάλιστα, η πανδημία έκανε ακόμα πιο έντονο το φαινόμενο, λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Ποιες οι προτιμήσεις των Ελλήνων στα είδη καφέ  

Κάτι έχουμε καταλάβει ότι ο εσπρέσο κι ο καπουτσίνο έχουν ξεχωριστή θέση, αλλά όπως είπαμε και στην αρχή, ο φραπές είναι διαχρονική αξία και πάντα θα τιμάται αναλόγως. Για την ακρίβεια, τιμάται κυρίως στο σπίτι, όπου οι καταναλωτές επιλέγουν πιο συχνά να φτιάξουν φραπέ (27%), παρά το γεγονός ότι σχεδόν το 50% διαθέτει μηχανή για εσπρέσο. Ο τελευταίος αποτελεί τη δεύτερη επιλογή για το σπίτι με 21%, ακολουθεί ο φρέντο εσπρέσο με 18%, ο στιγμιαίο νες με 15%, ο ελληνικός με 14%, ο φρέντο καπουτσίνο με 11%, ο καφές φίλτρου επίσης με 11% και ο καπουτσίνο με 7%.

Πόσα ξοδεύει κανείς για τον καφέ του και ποια η άποψη για τις τιμές του

Γενικά, έχει ανοίξει μεγάλη κουβέντα για την τιμή του εθνικού μας ροφήματοςΠρόσφατα μάλιστα, κατονομάσαμε τις περιοχές που ζητούν ολίγον τραβηγμένα ποσά, αλλά οι καταναλωτές δε φαίνεται να πτοούνται.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, τα υψηλότερα εισοδήματα ξοδεύουν περισσότερα από 5 ευρώ την ημέρα, ενώ τα χαμηλότερα έως 5 ευρώ τη μέρα.

Στην ερώτηση πόσο ικανοποιημένοι είναι από την τιμή του καφέ εκτός σπιτιού, οι καταναλωτές έχουν πιο θετική στάση για την τιμή των take away σε σχέση με αυτήν των coffee bars.

Συγκεκριμένα, το 47% δηλώνει ικανοποιημένο με τα take away και το 32% με τα coffee bar. Aπογοητευμένο από την τιμή δηλώνει το 20% και το 30% αντίστοιχα. «Ουδέτερο» εμφανίζεται το 38% στα coffee bar και το 32% στα take away.

Τέλος, όταν επιλέγουν να πιουν καφέ εκτός σπιτιού, το 31% των καταναλωτών αγοράζει από ανεξάρτητα coffee shops, το 19% από ελληνικές αλυσίδες καφέ, το 17% από ξένες αλυσίδες καφέ και ένα ποσοστό της τάξεως του 6% δηλώνει πως αγοράζει από το κατάστημα που «έχει καλό καφέ».

Η ηλικία και το εισόδημα, από την άλλη, δεν παίζουν ρόλο στην ποικιλία καφέ που επιλέγει κανείς, με το 59% να απαντά ότι προτιμά χαρμάνια, το 36% μονοποικιλιακούς το 4% ντεκαφεϊνέ και το 1%, βιολογικό καφέ.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET