fbpx

Ξανά αλλαγές στο Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ φέρνει το Υπ. Παιδείας, τι μας λέτε!


Στο υπουργείο Παιδείας σκέφτονται πολύ σοβαρά να επαναφέρουν μέτρα που θα αλλάξουν, ξανά, το Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ της χώρας. Γιατί προφανώς κι αν οι μαθητές δεν χάσουν τον μπούσουλα τους με τόσες αλλαγές, το σχολικό έτος δεν θα πάει καλά.

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε, το έργο των αλλαγών θα αναλάβουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων, που θα ενοποιηθούν σε μια μεγαλύτερη ανεξάρτητη αρχή.

Στο θέμα μας, λοιπόν, η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε και τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ, με πρόεδρο τον καθηγητή Γιάννη Αντωνίου, ο οποίος έχει στα άμεσα σχέδιά του να προτείνει την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων και την καθιέρωση εθνικού απολυτηρίου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όσον αφορά την Τράπεζα Θεμάτων, κατά τη γνώμη του θεωρεί πως θα λύσει πολλά προβλήματα, ενώ σκοπεύει να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα προκειμένου να στηθεί. Τα θέματα θα αξιολογηθούν από επιτροπές ειδικών που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ και εφόσον κριθούν κατάλληλα θα συμπεριληφθούν στην τράπεζα.

Υπενθυμίζουμε πως η Τράπεζα Θεμάτων εφαρμόστηκε πρώτη φορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το σχολικό έτος 2013-2014, στη Β’ και Γ’ Λυκείου, και είχε το ρόλο να κληρώνει το 50% των θεμάτων στις εξετάσεις των Λυκείων για όλα τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτά.

Αυτός ο θεσμός δημιούργησε πολλές αντιδράσεις, καθώς το 40% των εξεταζόμενων μαθητών την πρώτη χρονιά της εφαρμογής του επανεξετάστηκε στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, και επίσημα καταργήθηκε το 2015 και πλέον χρησιμοποιείται μόνο συμβουλευτικά.

Πρόκειται δηλαδή για ένα μέτρο που δοκιμάστηκε και απέτυχε.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ τόνισε επίσης πως το λύκειο πρέπει να λειτουργεί ως αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα με την καθιέρωση πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, το οποίο θα είναι το εισιτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Για τον προσδιορισμό του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, τα νέα προγράμματα σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο λύκειο», κατέληξε.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET