fbpx

5+1 πράγματα που πρέπει να κάνεις πριν τον ύπνο, για να βελτιώσεις την υγεία σου!


Όταν φτάνει η στιγμή του ύπνου, ο καθένας μας απασχολείται με τον δικό του τρόπο, προκειμένου να κοιμηθεί ευκολότερα και ταχύτερα. Κάποιοι κάθονται στον υπολογιστή χαζεύοντας στο διαδίκτυο ή βλέποντας σειρές και άλλοι παίζουν με το κινητό τους. Κάθε μία από τις παραπάνω δραστηριότητες ωστόσο, περισσότερο διαταράσσει τον ύπνο μας, παρά τον βελτιώνει.

Από την στιγμή που το ξυπνητήρι χτυπά το πρωί, το σώμα και το μυαλό μας τίθενται σε λειτουργία. Πριν τον ύπνο λοιπόν, είναι σημαντικό να αρπάξουμε την ευκαιρία και να φροντίσουμε τόσο το μυαλό, όσο και το σώμα μας. Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο τι θα κάνει προτού κοιμηθεί, όμως οι πράξεις πριν τον ύπνο έχουν ιδιαίτερα σημαντική επίδραση στη σωστή λειτουργία κι εξέλιξη αυτού.

Αν ψάχνεις για κάποιες ευεργετικές συνήθειες που θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς καλύτερα, τότε έχε υπ’ όψη τις παρακάτω 6 επωφελείς δραστηριότητες:

#1 Τεντώσου

1stretch

Ειδικά για εμάς του φοιτητές που περνάμε αμέτρητες ώρες καθισμένοι στο αμφιθέατρο, στο γραφείο ή μπροστά από τον υπολογιστή μας, επιβάλλεται να διώξουμε την ένταση που έχει συσσωρευτεί στο σώμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. 5 με 10 λεπτά προτού ξαπλώσεις, αρκούν για να τεντώσεις και να λυγίσεις τα ευαίσθητα και πιο ταλαιπωρημένα σημεία του σώματός σου. Προσωπικά, προτείνω να δώσεις έμφαση στη μέση, τα πόδια και φυσικά τα χέρια σου και σου εγγυώμαι ότι θα κάνεις τον πιο ευχάριστο ύπνο της ζωής σου.

#2 Σημείωσε κάπου τις σκέψεις σου ή τι έκανες την ημέρα που πέρασε

diary

Ό,τι καλύτερο για να νιώσεις γαλήνη και χαλάρωση. Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να αισθανθούμε καλά με τον ίδιο μας τον εαυτό, είναι να είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτά που έχουμε. Η επιστήμη έχει καταλήξει στο συμπέρασμα πως γράφοντας τις σκέψεις σου σαν σε προσωπικό ημερολόγιο, βοηθάει στο να ανησυχείς λιγότερο για την καθημερινότητα, να είσαι πιο έτοιμος/η απέναντι σε οποιαδήποτε δυσκολία που ενδεχομένως να προκύψει και κατ’ επέκταση να κοιμάσαι καλύτερα και πιο βαθιά τις νύχτες.

[scis id=»59″]

#3 Διάβασε ένα βιβλίο

3reading a book

Πάρε το αγαπημένο σου μυθιστόρημα και διάβασε μερικές σελίδες. Το διάβασμα πριν τον ύπνο βοηθά στο να μειώσεις το άγχος έως και κατά 68%! Ακόμη και ελάχιστα λεπτά διαβάσματος (μακριά από οθόνες!), αυτομάτως αδειάζουν το μυαλό σου και το προετοιμάζουν για την κατάσταση αδράνειας που ακολουθεί.

#4 Κάνε ένα ζεστό ντους

man-shower

Ο ορισμός της χαλάρωσης, με διαφορά. Ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο, βοηθά στο να μειωθεί η θερμοκρασία του σώματος, γεγονός που επισημαίνει στον εγκέφαλο ότι ήρθε η ώρα να ελαχιστοποιήσει τη δραστηριότητά του και να προκαλέσει το αίσθημα της νύστας πριν καν πέσεις στο κρεβάτι.

#5 Μείνε μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές

5unplug

Δεν είναι μόνο το φως που βλάπτει άμεσα την ποιότητα της ξεκούρασης, αλλά σύμφωνα με μία έρευνα, το να χρησιμοποιείς την τεχνολογία πριν κοιμηθείς αυξάνει τα επίπεδα τους άγχους. Το να κολλάς πάνω σε μία οθόνη και να δέχεσαι βομβαρδισμό νέων πληροφοριών την παρούσα χρονική στιγμή, είναι η χειρότερη δοκιμασία την οποία μπορείς να αναθέσεις στον εγκέφαλό σου.

#6 Κάνε διαλογισμό

meditate

Ο πνευματικός διαλογισμός έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να καταπολεμήσει την αϋπνία και να βελτιώσει τον ύπνο. Αν σου περισσεύουν 5 με 10 λεπτά, μη διστάσεις να τα «ξοδέψεις» παίρνοντας άνετη θέση, την στιγμή που εισπνέεις κι εκπνέεις, όσο το δυνατόν πιο αργά και σταθερά. Αν χρειάζεσαι μία επιπρόσθετη βοήθεια για να χαλαρώσεις και να ξεχάσεις λίγο τα προβλήματα της καθημερινότητας, τότε συγκεντρώσου σε μία γαλήνια εικόνα, επανάλαβε οποιαδήποτε λέξη σου προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα ή άκουσε χαλαρωτική μουσική.

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET