fbpx

Κανένα μυαλό για διάβασμα; 6 τρόποι για καλύτερη συγκέντρωση και σίγουρα αποτελέσματα!


cover photo

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ τα βρίσκω πάντα σκούρα με τη συγκέντρωση στο διάβασμα. Ή που θα χαζεύω το βιβλίο επί ώρες χωρίς όμως να εμπεδώνω το παραμικρό, ή που θα τσεκάρω κάθε τρεις και λίγο τα σόσιαλ να δω τι παίζει, ή που θα βρίσκω δικαιολογίες για να σηκωθώ και να ασχοληθώ με κάτι άλλο. Ξέρεις, είναι αυτό που σε πιάνει να κάνεις όλες τις δουλειές του σπιτιού, μόνο και μόνο για να γλιτώσεις το διάβασμα. 

Όλα τα παραπάνω όμως, είναι ο κύριος λόγος που τα χρωστούμενα μαθήματα στη σχολή αντί να λιγοστεύουν, παραμένουν ίδια κι απαράλλαχτα εδώ και κάτι εξάμηνα. Αντί να κάνουμε πλακίτσα λοιπόν με το πόσο χρονοτριβούμε ή και αναβάλλουμε το διάβασμά μας, θα έλεγα να ψάξουμε να βρούμε τρόπους να μαζέψουμε το μυαλό μας τη δύσκολη εκείνη ώρα, να βγάλουμε επιτυχώς την υποχρέωση και να κάνουμε στη συνέχεια ό,τι τραβάει η καρδούλα μας χωρίς άγχος κι ενοχές.

Εγώ βρήκα μερικούς επιβεβαιωμένους τρόπους, που εγγυώνται μια πειθαρχημένη κι αποδοτική μελέτη και προτείνω να τους δώσετε μια ευκαιρία, γιατί ποτέ δεν ξέρεις. 

1 | Κλείσε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές (που δε χρειάζεσαι)

Δήλωσα ένοχη από τον πρόλογο κιόλας, αλλά ήρθε η ώρα να μπει ένα τέλος σε αυτό το αστείο. Δε φαντάζομαι να περιμένεις να βγάλεις κανένα κομμάτι ύλης έχοντας μπροστά σου λάπτοπ, κινητό, τηλεόραση ή όποιο άλλο επίτευγμα της τεχνολογίας έχει βγει, να αποσπάει την προσοχή σου. Κλείσ’ τα πραγματικά όλα και δεσμεύσου στον εαυτό σου ότι τις επόμενες δύο ώρες για παράδειγμα, θα διαβάσεις πιο σωστά. Στη συνέχεια μπορείς κάλλιστα να κάνεις ένα break και να χαλαρώσεις. Πάντως συσκευές εν ώρα διαβάσματος, είναι απαγορευτικές!

2 | Βάλε ακουστικά ή ωτοασπίδες στα αυτιά σου

Σε περίπτωση που εσύ έχεις όλη την καλή διάθεση να διαβάσεις, αλλά υπάρχουν ορισμένοι εξωτερικοί παράγοντες που δυσκολεύουν το έργο σου, μια καλή λύση είναι τα ακουστικά για να περιορίσεις κάπως τους θορύβους. Δεν πετυχαίνει απόλυτα, εκτός κι αν έχεις ειδικά ηχομονωτικά ακουστικά, ή ακόμα καλύτερα ωτοασπίδες, ώστε να μπορέσεις να βάλεις σε «mute» το περιβάλλον γύρω σου και να διαβάσεις σαν άνθρωπος. Θα μπορούσες άνετα να ακούσεις και μουσική αν αυτό σε βοηθάει, αλλά πρόκειται για προαιρετικό βήμα, καθώς δεν κάνει για όλους αυτός ο συνδυασμός.

3 | Πάρε τη σωστή στάση σώματος

Επειδή στο παρελθόν είχα σκολίωση, είναι περιττό να σου πω πόσο σημαντικό είναι να έχεις μία σωστή στάση σώματος. Δεν είναι τυχαίο ότι άτομα που εργάζονται σε δουλειές γραφείου ή άτομα που είναι όλη μέρα καθιστά μπροστά σε έναν υπολογιστή, σε βάθος χρόνου εμφανίζουν προβλήματα στην πλάτη ή στη μέση τους. Επειδή λοιπόν και το διάβασμα είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, καλό είναι να μην κάθεσαι σκυφτός/ή καθ’όλη τη διάρκεια της, γιατί ότι θα τα βρεις μπροστά σου κάποια στιγμή, είναι σίγουρο. Ορθώσου καλά και σε καμία περίπτωση μην καμπουριάζεις πάνω από το γραφείο σου.

4 | Να κοιμάσαι τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα

Ο ύπνος είναι το Α και το Ω για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Φαντάζομαι θα σου έχει τύχει πολλές φορές να έχεις κοιμηθεί ελάχιστα και να πρέπει να συγκεντρωθείς σε μία δραστηριότητα, και όχι απλά να μην μπορείς, αλλά να είσαι εντελώς αλλού γι’ αλλού. Λογικό μου φαίνεται, μιας και αν δεν έχει ξεκουραστεί επαρκώς ο εγκέφαλος, πώς στο καλό περιμένεις να λειτουργήσει σωστά κι αποδοτικά; Μην παραλείπεις τον καλό ύπνο, λοιπόν, και άσε το σώμα σου να γεμίσει τις μπαταρίες του προτού το βάλεις σε φουλ ρυθμούς. Ένας ενήλικας, λέει, πρέπει να κοιμάται τουλάχιστον 7 έως 8 ώρες καθημερινά για να ανανεώνει στην ενέργειά του.

5 | Πίνε συχνά και πολλά υγρά

Κυρίως νερό και δευτερευόντως κάποιο φυσικό χυμό ή τσάι. Προς Θεού, όχι καφέ! Μανία που έχετε όλοι σας να κατεβάζετε κούπες ολόκληρες προτού καταπιαστείτε με το οτιδήποτε! Δεν υπήρξα ποτέ φίλος του συγκεκριμένου ροφήματος (μόλις φάνηκε νομίζω), αλλά αντικειμενικά μιλώντας, το νερό είναι πάντα καλύτερη επιλογή. Γενικότερα όμως, η ενυδάτωση είναι απίστευτα σημαντική και τη χρειάζεσαι οπωσδήποτε τις μέρες που διαβάζεις από το πρωί έως το βράδυ και δε θα έπρεπε να την παραλείπεις.

6 | Κατανάλωνε συχνά και υγιή φαγητά

Αρχικά, βάλε το πρωινό γεύμα στην καθημερινότητά σου. Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να φεύγεις από το σπίτι χωρίς να έχεις βάλει μπουκιά στο στόμα σου. Ξύπνα ένα τεταρτάκι νωρίτερα και αφιέρωσέ το στην παρασκευή ενός πλούσιου πρωινού, που θα σου δώσει δύναμη κι ενέργεια να βγάλεις την ημέρα. Μετά φάε απαραίτητα ένα δεκατιανό, κυρίως ένα φρούτο, μία μπάρα δημητριακών ή ένα γιαούρτι, στη συνέχεια μεσημεριανό, το απόγευμα ένα τοστ και το βράδυ λίγο γάλα με δημητριακά ή ένα γιαούρτι. Το μόνο σίγουρο πάντως, είναι ότι το πρόγραμμα αυτό πρέπει να περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά. Η συγκέντρωσή σου θα βελτιωθεί και θα με θυμηθείς.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET