fbpx

Μετά το εσωτερικό Erasmus, το Υπ. Παιδείας κοιτά τα «μίνι πτυχία» του… Σαββατοκύριακου!


Από χθες, Τετάρτη 6/4, και μέχρι το Σάββατο 9/4, πραγματοποιείται το 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, με ομιλητές την κ. Νίκη Κεραμέως, τον κ. Άγγελο Συρίγο και πολλούς πρυτάνεις, ερευνητές και πανεπιστημιακούς.

Σε αυτό αναλύονται θέματα όπως η αναδιαμόρφωση των σχολικών χώρων, ο ρόλος του δασκάλου στην εποχή του διαδικτύου και η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική στα πανεπιστήμια, με τη συζήτηση να φτάνει μέχρι τα μίνι πτυχία του… Σαββατοκύριακου!

Ειδικότερα, όπως διαβάζουμε στο alfavita.gr, ο καθηγητής Jeffrey Sachs, Διευθυντής στο Center for Sustainable Development του Πανεπιστημίου Columbia των ΗΠΑ, έκανε λόγο για ένα νέο σύμπαν πιστοποίησης που θα εμπλουτίσει τον τρόπο εκπαίδευσης, προβλέποντας ότι στο εγγύς μέλλον οι απόφοιτοι θα κυνηγάνε πιστοποιήσεις περισσότερο απ’ ό,τι σήμερα. Το ευέλικτο «μίνι» πτυχίο ωστόσο, το οποίο μάλιστα θα λαμβάνεται μέσω τηλεκπαίδευσης, δε θα αρκεί.

Σε 20 – 30 χρόνια οι δουλειές θα είναι πολύ διαφορετικές, γι’ αυτό θα πρέπει να πηγαίνουμε πολύ πιο γρήγορα από τα μηχανήματα, ώστε αυτά να είναι φίλοι μας και να μη μας αντικαθιστούν.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως είναι σημαντικό να εκπαιδευτούμε στις αξίες και τις αρετές και πως γι’ αυτό υπάρχει το Mission 4,7. Αυτό έχει να κάνει με τη λεγόμενη Μετασχηματιστική Εκπαίδευση (Transformative Education) και είναι ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει τους κοινούς στόχους και τις μεθοδολογίες των τύπων εκπαίδευσης που περιγράφονται στο Στόχο 4.7 του ΟΗΕ.

Ο στόχος αυτός αναφέρει ότι έως το 2030 πρέπει να διασφαλιστεί ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη και του βιώσιμου τρόπου ζωής, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισότητας των φύλων, της προώθησης μιας κουλτούρας ειρήνης και μη βίας, παγκόσμια ιθαγένειας, εκτίμησης της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και της συμβολής του πολιτισμού στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του καθηγητή Jeffrey λοιπόν, πρέπει να περιμένουμε μια εκπαίδευση με λιγότερες και άρα οικονομικότερες σπουδές, οι οποίες θα βασίζονται περισσότερο στην τηλεκπαίδευση και θα είναι «αλα καρτ» με επιλογή μαθημάτων και δομής πτυχίου από τον ίδιο τον φοιτητή.

Τα «μίνι πτυχία» άλλωστε βρίσκονται ήδη στα σκαριά, αφού όπως έχει γίνει γνωστό, το Υπουργείο σχεδιάζει να φέρει πίσω τα τριετή ΤΕΙ, τα διετή προγράμματα κατάρτισης εντός ΑΕΙ, καθώς και τα σεμιναριακής μορφής προγράμματα. Ακόμα, ο πρωθυπουργός πρόσφατα αναφέρθηκε στο εσωτερικό Erasmus, περιγράφοντάς το ως «τη δυνατότητα σε έναν μηχανικό παραγωγής να παρακολουθήσει μαθήματα φιλοσοφικής, ώστε να μπορέσουμε να διευρύνουμε το γνωστικό πεδίο των φοιτητών μας».

Οι τελευταίοι βέβαια δε δηλώνουν ενθουσιασμένοι με τις αλλαγές, με πρόσφατη ανακοίνωση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών για τον νόμο που έρχεται για τα ΑΕΙ, να κατηγορεί ότι «βάζει τα πτυχία μας στο στόχαστρο,αφού ενισχύει την κατεύθυνση για «πτυχία-σούπα» με σκόρπιες γνώσεις, χωρίς επαγγελματική αναγνώριση. Πλέον, τα προγράμματα και οι τίτλοι σπουδών, θα ανατρέπονται μέσα σε ένα βράδυ, μαθήματα θα καταργούνται, ενώ δίνεται η δυνατότητα ακόμα και για ίδρυση 2ετών ή 3ετών προγραμμάτων σπουδών και προγραμμάτων κατάρτισης με απόφαση κάθε Τμήματος!! Ουσιαστικά το πτυχίο γίνεται ακόμα περισσότερο ένα «προσόν», ένας κρίκος στο μεγάλο κυνήγι πιστοποιητικών και δεξιοτήτων, ενώ η διαμόρφωση «ατομικών» πτυχίων μέσω τις επιλογής μαθημάτων από διαφορετικά τμήματα χτυπά τα επαγγελματικά μας δικαιώματα! Μας αναγκάζει να βάζουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ανεβάζοντας το κόστος σπουδών, αφού ορίζει διευθυντή-manager για το επιχειρηματικό Πανεπιστήμιο που θα αναζητά χορηγίες και πόρους μέσα από την εμπορευματοποίηση της γνώσης & της ήδη υποβαθμισμένης φοιτητικής μέριμνας, συγκροτεί Ανώνυμες Εταιρίες για την διαχείριση της ακίνητης περιουσίας των ΑΕΙ. Εκτινάσσει τα δίδακτρα, των οποίων το ύψος πλέον απελευθερώνεται!! Η κυβέρνηση μοιράζει 604 εκατ. ευρώ για την προώθηση της επιχειρηματικής δράσης, αλλά ούτε ευρώ για να εκσυγχρονιστούν τα εργαστήρια, να ενισχυθούν οι υποδομές και το εκπαιδευτικό προσωπικό.»

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET