fbpx

To study break το σωστό | 6 τρόποι να ξελαμπικάρεις από το διάβασμα και να επιστρέψεις δυναμικά!


[sponsored]

Είτε βρίσκεσαι σε περίοδο εξεταστικής, είτε έχεις μια εργασία να τελειώσεις μέχρι αύριο το πρωί, είτε απλώς είσαι από τους συνεπείς φοιτητές (τιναφτορε) που τιμούν το διάβασμα καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, χωρίς να υπάρχει λόγος να στρωθείς, ένα πλάνο πάντα το χρειάζεσαι.

Το να διαβάζεις σερί κι ό,τι βγει, είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις. Δε βοηθάς τον εαυτό σου ούτε να συγκεντρωθεί ούτε να κατανοήσει σημαντικό μέρος της ύλης και γενικά να βάλει σε μια σειρά τα όσα έχει να ολοκληρώσει. Και πίστεψέ με, το να παλεύεις συγχυσμένος και μπουχτισμένος με την ίδια παράγραφο για δύο ώρες, μόνο καλά αποτελέσματα δε θα φέρει.

Για να μην φτάσεις σ’ αυτό το σημείο λοιπόν και πάει κουβά όλη η προσπάθεια, κρίνεται απαραίτητο να παίρνεις τις ανάσες σου.

Να χαρίζεις στον εαυτό σου μερικά study breaks, να καθαρίζει το μυαλό σου, να ξαλαφρώνεις από το άγχος και να παίρνεις δυνάμεις για τη συνέχεια. Μονορούφι πάντως το διάβασμα, δεν κατεβαίνει! Θα μου πεις, τώρα ανακάλυψα τη σημασία του διαλείμματος; Συνηθισμένη αυτή η τακτική. Το μυστικό όμως βρίσκεται στο πώς το αξιοποιείς. Το ίνστα και οι σειρές σίγουρα αποτελούν τις τοπ επιλογές σου κάτι τέτοιες ώρες, σωστά; Ωστόσο, είναι και οι χειρότερες που μπορείς να κάνεις.

Από το να βγεις μία βόλτα στη γειτονιά μέχρι να απολαύσεις το νέο Starbucks Almond Plant-Based Iced Coffee, υπάρχουν αρκετές δραστηριότητες που κάνουν το break σου πολύ πιο ευχάριστο και κυρίως παραγωγικό.

#1 Τη μουσική βάλε στο τέρμα 

Αντί λοιπόν να κουράζεις τα ματάκια σου χαζεύοντας στο κινητό ή στο λάπτοπ, κάνε τη διαφορά και προτίμησε να βάλεις σε λειτουργία την αίσθηση της ακοής. Η μουσική είναι γνωστός σύμμαχος στο διάβασμα, ωστόσο αν δεν την προτιμάς κατά τη διάρκειά του, τότε δώσε της μια θέση στο διάλειμμά σου. Θα σε ηρεμήσει, θα σε «ταξιδέψει» κάπου μακριά από τις σημειώσεις με τις οποίες έχεις μπλέξει και γενικότερα θα ξελαμπικάρεις λίγο! Ξάπλωσε λοιπόν στο κρεβατάκι σου, βάλε τα ακουστικά σου και χαλάρωσε.

#2 Περίπατος it is!

Εδώ πια σε βγάζουμε εκτός σπιτιού, για να πάρεις και τον αέρα σου. Φυσικά, μπορεί άνετα να συνδυαστεί και με το #1. Βγες λοιπόν μια βόλτα να ξεσκάσεις, να αλλάξεις παραστάσεις και να εισπνεύσεις λίγο καθαρό αέρα (όσο γίνεται τέλος πάντων). Είτε μόνος είτε με καλή παρέα, να ‘σαι βέβαιος πως θα γυρίσεις πιο δυναμικός κι ορεξάτος στο διάβασμα που σε περιμένει. Όσο λιγότερο κινείσαι, τόσο πιο δύσκολο γίνεται να συγκεντρωθείς και να κλείσεις τη μέρα σου με ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

#3 Διάλειμμα χωρίς καφεδάκι γίνεται; Δε γίνεται!

Αν όχι αυτό, τότε ποιο θα κρατήσει τον εγκέφαλό σου σε εγρήγορση, να μάθει δυο τρία πράγματα παραπάνω και να μην πάνε στράφι τόσοι Σεπτέμβρηδες; Οπότε, αυτομάτως οδηγούμαστε στο αγαπημένο brand κάθε φοιτητή, τα Starbucks, και το νέο τους απολαυστικό ρόφημα! Μπορείς να το βρεις σε σούπερ μάρκετς και περίπτερα και να συνοδεύσει τη βόλτα σου (που είπαμε παραπάνω), ή ακόμα και να το απολαύσεις στο σπίτι.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο φυτικό ρόφημα αμυγδάλου με τον αγαπημένο σου καφέ Starbucks συνδυάζει Espresso Roast και φυσικά αρώματα αμυγδάλου σε μια βελούδινη γευστική εμπειρία που σε κάνει να αισθάνεσαι υπέροχα. Επίσης, σκέφτεται κι εσένα, τον χορτοφάγο της παρέας, καθώς είναι κατάλληλο και για vegeterians, αλλά κι εσένα που προσέχεις την εμφάνισή σου, καθώς είναι χαμηλό σε θερμίδες. Σε κάθε περίπτωση πάντως, την καφεΐνη σου θα την έχεις γευτεί και την ενέργεια που χρειάζεσαι θα την έχεις πάρει, για να συνεχίσεις δυναμικά από εκεί που σταμάτησες.

#4 Τέντωσε λίγο τους μύες 

Αυτό το κακό έχει το διάβασμα. Σε κρατάει βιδωμένο σε μια καρέκλα και από ένα σημείο και μετά, οι αυχένες αρχίζουν να πιάνονται, τα πόδια το ίδιο και γενικότερα το σώμα δυσανασχετεί. Όπως είπα και πιο πάνω, αντί να παραμείνεις στην ίδια ακριβώς θέση, αλλάζοντας απλώς το στυλό με το κινητό, κάνε τον κόπο να σηκωθείς και να κουνήσεις λίγο το κορμάκι σου. Τεντώσου, κάνε διατάσεις, yoga ή αν έχεις κάποιο όργανο γυμναστικής στο σπίτι ακόμα καλύτερα. Γενικά άσε λίγο το αίμα να κυκλοφορήσει, του ‘χεις φρακάρει τους δρόμους! Και στο κάτω κάτω, η άσκηση δε βοηθάει μόνο στη σωματική υγεία, αλλά απελευθερώνει πρωτεΐνες στον εγκέφαλο, οι οποίες μπορεί να φανούν ιδιαίτερα βοηθητικές στο κομμάτι της μνήμης και της συγκέντρωσης.

#5 Μάθε τέχνη κι άστηνε κι αν κουραστείς πιάστηνε

Αν θυμάσαι, όσο ήμασταν παιδιά το διάλειμμα ή το τέλος του διαβάσματος, σήμαινε να πάρουμε το μπλοκ ζωγραφικής μας και να βγάλουμε τις ανησυχίες μας, να φτιάξουμε χειροποίητα μπιχλιμπιδάκια ή τέλοσπαντων να καταπιαστούμε με κάτι, όπως π.χ. παζλ. Γιατί λοιπόν να μην αξιοποιήσεις κάπως αντίστοιχα το χρόνο σου και τώρα; Την ώρα που θα νιώσεις ότι έχεις φτάσει στο αμήν και οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία πάει στράφι κι όχι στον εγκέφαλό σου, πάρε το χρόνο σου, αφιέρωσέ τον σε πιο δημιουργικές δραστηριότητες και σιγά σιγά το τοπίο θα καθαρίσει. Να δεις βρε παιδί μου ότι υπάρχουν και πιο ενδιαφέροντα πράγματα να κάνεις. Η ζωή δεν είναι για πάντα διάβασμα, διάβασμα και πάλι διάβασμα.

#6 Βάλε σε μια τάξη τα ασυμμάζευτα

Το να τακτοποιήσεις το δωμάτιό σου μπορεί να αποτελεί αγγαρεία που αποφεύγεις με κάθε τρόπο, ωστόσο το διάβασμα βρίσκεται ακόμα πιο ψηλά στην κατηγορία… «προς αποφυγήν». Οπότε, εάν το καθάρισμα του δωματίου σου ή κι ολόκληρου του σπιτιού αποτελεί μια καλή πρόφαση να κάνεις ένα γερό διαλειμματάκι, τότε είσαι μέσα. Αυτό μας αρκεί. Έτσι και την σκόνη ξεφορτώνεσαι και το σωματάκι σου κουνάς, οπότε δύο σ’ ένα.

Η σημασία του δημιουργικού διαλείμματος δεν έχει να κάνει με την καλοπέρασή σου μόνο, αλλά έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην πορεία της μελέτης. Επομένως, ίσως κάπου κάνεις λάθος και γυρίζεις στο γραφείο με ακόμη πιο θολωμένο μυαλό από προηγουμένως…

Για δοκίμασε μία από τις παραπάνω δραστηριότητες και θα δεις που ο… εγκέφαλός σου θα σ’ ευχαριστεί. Άλλωστε, το ποιοτικό διάβασμα από το σωστό διάλειμμα φαίνεται!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET