fbpx

Εμείς νομίζαμε ότι το snooze μας χαρίζει λίγο ύπνο ακόμα κι αυτό μας καταστρέφει τον εγκέφαλο!


Το πρωινό ξύπνημα για κάθε φοιτητή είναι μια πονεμένη ιστορία, για την οποία κανείς δε θέλει να πολυμιλάει.

Σοβαρά τώρα, να πούμε τι ακριβώς; Για τον πιο μισητό ήχο που υπάρχει πάνω στον πλανήτη και βγαίνει από το κινητό κάθε πρωί για να μας αναγγείλει πως ήρθε η ώρα να σηκωθούμε από το κρεβατάκι μας και να βγούμε έξω, στην σκληρή πραγματικότητα; Κανείς δε θέλει να μοιράζεται τέτοιες εμπειρίες…

Επειδή όμως για όλα υπάρχει λύση, έτσι κι εμείς για να κάνουμε κάπως πιο ομαλή την όλη διαδικασία του ξυπνήματος, έχουμε βρει το snooze που πατάμε και κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας με 10-20 λεπτά παραπάνω ύπνου. Έλα όμως που τόσο καιρό που «αναβάλλουμε» το ξύπνημα, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να βλάπτουμε τον εγκέφαλό μας!

Νευροεπιστήμονες κι ερευνητές του ύπνου έρχονται να μας την «πουν» γι’ αυτή μας τη συνήθεια και να μας προειδοποιήσουν για τα προβλήματα που προκύπτουν εξαιτίας της. 

Σύμφωνα με αυτούς λοιπόν, το ανθρώπινο σώμα περνάει από 3 ή 4 κύκλους ύπνου κάθε βράδυ. Ο καθένας από αυτούς τους κύκλους διαρκεί από 75 έως 90 λεπτά. Το τελευταίο δίωρο του ύπνου μας, ο εγκέφαλος μπαίνει σε μία διαδικασία κατά την οποία απλώς προετοιμάζει το σώμα για να ξυπνήσει ομαλά.

Αυτό δηλαδή για το οποίο υποτίθεται πως γίνεται όλη αυτή η φασαρία με το ξυπνητήρι να χτυπάει και 2 και 3 φορές λόγω των αναβολών, έχει προνοήσει ο ίδιος μας ο εγκέφαλος!

Οπότε τι καταφέρνουμε εμείς;

Να ανακατευόμαστε στο προγραμματάκι του και να του προκαλούμε μια σύγχυση, τόσο αυτού όσο και του νευρικού μας συστήματος.

Για να το καταλάβεις καλύτερα, δημιουργούμε την εντύπωση στον εγκέφαλό μας ότι ξαναπέφτουμε για ύπνο, αυτός καταλαβαίνει ότι μπαίνει σε ένα νέο κύκλο κι εμείς το μόνο που σκοπεύουμε να κάνουμε είναι να του χαρίσουμε 10 λεπτά ακόμα! Νιώθω λίγο άσχημα γι’ αυτόν η αλήθεια είναι…

Όλο αυτό ωστόσο εξηγεί και τον λόγο που κατά τη διάρκεια της ημέρας νιώθουμε κατάκοποι, θλιμμένοι και αντιμετωπίζουμε δυσκολίες τόσο στη συγκέντρωσή μας όσο και στην επικοινωνία, χωρίς να ξέρουμε τι φταίει.

Σκέψου μόνο πως για να συνέλθει ο εγκέφαλος χρειάζεται περίπου 4 ώρες για κάθε snooze που πάτησες. It makes sense now!

Εκεί που θέλουν να καταλήξουν οι κλινικές ύπνου είναι πως η συγκεκριμένη συνήθεια μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει, προτείνοντας σε όλα εμάς τα μη πρωινά τυπάκια, να κάνουμε ένα κρύο ντουζάκι για να ξυπνήσουμε τον οργανισμό μας.

Κάποια καλύτερα πρόταση δεν παίζει, ε;

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET