Τα ηλεκτρικά πατίνια υποτίθεται πως ήρθαν στη ζωή μας ως μέσο που θα διευκόλυνε τις μετακινήσεις μας. Ένα εναλλακτικό ποδήλατο για όσους δεν ψήνονται να κάνουν πετάλι στην καθημερινότητά τους, που ταυτόχρονα είναι και φιλικό προς το περιβάλλον. Όλα κομπλέ μέχρι εδώ.
Το θέμα είναι, πως όταν πρωτοήρθαν τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια που έγιναν η αφορμή για πολλούς να αγοράσουν το δικό τους, κάναμε unlock νέα επίπεδα βαρβαρότητας. Ειδικά εκείνα που η μοίρα τους τα έφερε στη Θεσσαλονίκη, θα θυμούνται για πάντα τη συγκεκριμένη εμπειρία. Τα πλάσματα του Θερμαϊκού επίσης.
Τα τελευταία χρόνια γενικά, το εν λόγω μέσο ταλαιπωρεί τη συμπρωτεύουσα, η οποία σκέφτεται να λάβει δρακόντεια μέσα. Κόντρα στη χαλαρότητα δηλαδή που χαρακτηρίζει την πόλη, οι καβαλάρηδες των πατινιών δείχνουν να έχουν τόσο άγριες διαθέσεις, ώστε να οδηγήσουν το δήμο στην απαγόρευσή τους.
Δεν ξέρουμε ποιο ήταν το last straw, αλλά σίγουρα είναι πολλά μαζεμένα. Ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων, επικίνδυνη οδήγηση, παρκάρισμα όπου να ‘ναι… πολλές οι παραβάσεις.
Πρότυπο το παράδειγμα του Παρισιού και του Ηρακλείου Κρήτης
Ο αντιδήμαρχος, λοιπόν, Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης, Κώστας Τσιαπακίδης, μιλώντας στο City 106.1, είπε χαρακτηριστικά ότι σκέφτονται να εφαρμόσουν το παράδειγμα των δύο πόλεων, που έχουν απαγορεύσει τα πατίνια.
Οι εταιρείες πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχει η πεπατημένη του Παρισιού και του Ηρακλείου Κρήτης. Με απόφαση δημοτικού συμβουλίου, τα καταργείς και ας πάνε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια ή όπου θέλουν.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι την «Παρασκευή συγκαλούμε για ακόμα μια φορά διαβούλευση με όλες τις εταιρείες. Θα κάνουμε και μια ακόμα διαβούλευση. Θα βάλουμε όλα τα πράγματα κάτω να τα συζητήσουμε και να κάνουμε μια συμφωνία κυρίων, γιατί αυτό που συμβαίνει πλέον στη πόλη μας δεν πάει άλλο και δε θα το αφήσει, ούτε ο δήμος, ούτε και η Τροχαία».
Η παραβατικότητα αγγίζει κόκκινο
Όπως είπαμε, όσο εύκολο είναι στη μετακίνηση το εν λόγω μέσο, άλλο τόσο επιρρεπές είναι στις παραβάσεις. «Η παραβατικότητα των πατινιών αγγίζει το κόκκινο. Θα πρέπει να μπει ένα νομικό πλαίσιο και γι’ αυτό το λόγο θα κάνουμε και μια κανονιστική για το τι πρέπει να κάνει ο καθένας και τι υποχρεώσεις έχει.» προσθέτει ο κ. Τσιαπακίδης, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
Αυτό που τώρα συμβαίνει και τα αφήνουν ανεξέλεγκτα μπροστά στις οικοδομές σε ράμπες αναπήρων ή όπου αλλού δε θα το αφήσουμε να συνεχιστεί. Θα πρέπει να καθορίσουμε και τα όρια ταχύτητας. Τα πατίνια πάνε με 25 χλμ. και δεν μπορεί τα πατίνια αυτά να πηγαινοέρχονται πάνω κάτω σε όλο το παραλιακό μέτωπο, όταν από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο ο συγκεκριμένος χώρος είναι γεμάτος παιδιά, μανάδες, παππούδες και γιαγιάδες με τα καροτσάκια και τα παιδάκια να παίζουν. Ούτε αυτό που γίνεται στους πεζόδρομους.
Δεν μπορεί 12χρονος να το νοικιάζει με τον τρόπο που το νοικιάζει με τη φόρμα που υπάρχει και ο γονέας να μην γνωρίζει. Ο καθένας θα αναλάβει τις ευθύνες του.
Είναι αυτό το άδοξο τέλος ενός καταδικασμένου από την αρχή λοβ στόρι; Μάλλον ναι…