fbpx

Σύμφωνα με την επιστήμη, τα πολλά νεύρα φέρνουν και… κιλάκια. Μήπως να τα κοιτάξεις;


Άλλο ένα «θύμα μελέτης» της επιστήμης, τα νεύρα και οι επιπτώσεις τους, όπως διαβάζουμε στο Brightside.me.

Που εδώ που τα λέμε είναι από τις χειρότερες που θα μπορούσαμε να ζητήσουμε. Χίλιες φορές να πρασινίζαμε κυριολεκτικά από το κακό μας, παρά να παίρνουμε βάρος! 

Δυστυχώς όμως, το πράγμα φαίνεται να πηγαίνει προς το δεύτερο, που σημαίνει ότι άμα συνεχίσουμε έτσι μερικοί μερικοί, η ζυγαριά θα σταματήσει να δείχνει νούμερα, αλλά θα προτείνει να… λαρώσουμε λιγάκι.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι όμως, τα πάντα ξεκινούν από την αδρεναλίνη.

Ο θυμός που βιώνουμε (σχεδόν κάθε μέρα) δε συσχετίζεται μονάχα με τα συναισθήματά μας, αλλά συνδέεται σημαντικά και με λειτουργίες του σώματός μας. Για παράδειγμα, όταν δεν είσαι σε καλό mood και όλα σου φταίνε ή απλώς όντως κάτι έχει συμβεί που σου έχει γυρίσει το μάτι κι εν τέλει ξεσπάς, τότε απελευθερώνεται αδρεναλίνη στο σώμα σου. Αυτό συμβαίνει για να βρισκόμαστε σε ετοιμότητα σε περίπτωση… μάχης. Έτσι μας «ενεργοποιεί», ενώ επίσης προκαλεί άγχος.

Λόγω της αυξημένης ροής του αίματος λοιπόν, από τα εσωτερικά όργανα στους μύες, δεν αισθανόμαστε πείνα. Άμα σταματούσε εδώ η έρευνα, θα καταλήγαμε προφανώς ότι τα νεύρα είναι η καλύτερη δίαιτα που μπορούμε να ακολουθήσουμε και σαν άλλοι Hulk(s) θα βγαίναμε από αύριο κιόλας στους δρόμους και θα τα σπάγαμε όλα. Ωστόσο, η αδιαφορία αυτή προς το φαγητό είναι προσωρινή.

Όταν τα επίπεδα της αδρεναλίνης μειωθούν, τότε νιώθουμε την ανάγκη να αναπληρώσουμε κάπως τη μόλις χαμένη ενέργεια, με πρώτη και κύρια πηγή να αποτελεί το φαγητό. Λόγω όμως της νευρικότητάς μας, μπορεί εύκολα να παρεκτραπούμε και να καταναλώσουμε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που χρειαζόμασταν στην πραγματικότητα. Επίσης, τις περισσότερες φορές καταλήγουμε να τρώμε κάτι όχι τόσο υγιεινό όσο νόστιμο, απλώς για να μας προσφέρει ικανοποίηση και απόλαυση.

Τι μπορείς να κάνεις όμως σ’ αυτήν την περίπτωση; 

Λες όχι στις ορεξούλες σου! Αντιστέκεσαι στον πειρασμό να χλαπακιάσεις ένα σακουλάκι πατατάκια ή ένα οικογενειακό παγωτό μόνος/η σου και αντ’ αυτού, συγκεντρώνεσαι στο να βρεις έναν τρόπο να ηρεμήσεις και να ξεχαστείς από ό,τι σου προκάλεσε τα νεύρα. Και κάπως έτσι, δεν παίρνεις βάρος.

Εκτός αυτού, η νευρικότητά είναι ο κύριος λόγος που υποφέρουμε από άγχος. 

Η νευρικότητα αυξάνει το άγχος, το οποίο με τη σειρά του αυξάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, την ορμόνη του στρες. Αυτό έχει αρνητικά αποτελέσματα τόσο στην καρδιά και την πίεση, όσο και στο βάρος. Η κορτιζόλη μετατρέπει το σάκχαρο σε λίπος και περιορίζει τον μεταβολισμό, οπότε καταλαβαίνεις ότι τα επιπλέον κιλά δε δυσκολεύονται να έρθουν.

Τι μπορείς να κάνεις και σ’ αυτήν την περίπτωση; 

Αποτίναξε τα αρνητικά συναισθήματα με μια δραστηριότητα. Κάνε λίγη γιόγκα που ενδείκνυται για τέτοιες περιστάσεις, πήγαινε στο γυμναστήριό σου και ασκήσου, ή κάνε μια βόλτα στο πάρκο να καθαρίσει το μυαλό σου από τις όποιες αρνητικές σκέψεις έχει γεμίσει.

Επίσης, το στρες πολλές φορές οδηγεί και σε προβλήματα ύπνου κι όπως ξέρουμε, η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε έλλειψη ενέργειας. Για να αναπληρώσουμε κάπως το κενό, στρεφόμαστε στους υδατάνθρακες, καταναλώνοντας γλυκά, αναψυκτικά και junk food. Ο αυτοέλεγχος όσον αφορά τη διατροφή μας γίνεται όλο και πιο δύσκολος και η αύξηση βάρους μάς περιμένει στη γωνία.

Σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν:

Καλό θα ήταν να ψάξεις να βρεις έναν τρόπο με τον οποίο θα επαναφέρεις την ηρεμία και την ισορροπία στη ζωή σου. Οποιαδήποτε δραστηριότητα σε χαλαρώνει, είναι και η ιδανική. Φρόντισε να την εντάξεις στη ζωή σου, σε καθημερινή βάση αν είναι εφικτό και να γλιτώσεις μια και καλή από νεύρα, άγχη και τις επιπτώσεις τους.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET