Θα το πας σερί διαβάζοντας; 10 σίγουροι τρόποι να μη σε πάρει ο ύπνος πάνω στις σημειώσεις!


Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι να μείνεις ξύπνιος όσο διαβάζεις, αλλά δεν είναι όλοι εξίσου καλοί για σένα και την υγεία σου. Ναι μεν ο καφές και τα ενεργειακά ποτά σου δίνουν μία πρόσκαιρη ώθηση κι ενέργεια να διαβάσεις, αλλά το επόμενο πρωί κατά πάσα πιθανότητα θα σε κάνουν να νιώθεις χάλια κι όταν γράφεις μάθημα, είναι το τελευταίο πράγμα που θες να σου συμβεί.

Γιατί λοιπόν να κάνεις ανθυγιεινές επιλογές, ενώ υπάρχουν άλλες εναλλακτικές που μπορούν να σε κρατήσουν ξύπνιο/α; Το σώμα και το πνεύμα σου βρίσκονται σε μεγάλη σύγχυση και στρες στη διάρκεια των εξετάσεων και δεν πρέπει να τα επιβαρύνεις επιπλέον, αλλά να τα βοηθάς να λειτουργήσουν αποδοτικότερα.

Αν ετοιμάζεσαι για ολονυχτία απόψε και θες να είσαι σίγουρος/η πως θα καταφέρεις να παραμείνεις ξύπνιος/α για να διαβάσεις χωρίς να κάψεις φλάντζα, υιοθέτησε τους παρακάτω υγιεινούς τρόπους και θα μας ευχαριστείς:

#1 Διάβασε με έντονο φως

Όχι μόνο είναι δύσκολο να αποκοιμηθείς όσο υπάρχει έντονος φωτισμός στο δωμάτιο, αλλά επίσης έρευνα έχει δείξει ότι ο έντονος φωτισμός ξεγελάει τον εγκέφαλό σου ότι εξακολουθεί να είναι μέρα, οπότε η υπνηλία καθυστερεί ακόμη περισσότερο να έρθει.

#2 Μάσησε πάγο ή τσίχλα

Μασουλώντας κάτι, κρατάς το στόμα σου απασχολημένο και είναι σχεδόν απίθανο να σε πάρει ο ύπνος. Έρευνα έχει καταδείξει επίσης ότι το μάσημα σε κρατάει σε εγρήγορση, επιταχύνει τις αντιδράσεις σου και κωδικοποιεί γρηγορότερα τις νέες πληροφορίες που λαμβάνεις όσο διαβάζεις.

#3 Διάβασε όρθιος/α

Ενώ το να κάθεσαι στο γραφείο σου είναι πιο βοηθητικό από το να διαβάζεις στο κρεβάτι ή στον καναπέ για παράδειγμα, ακόμη πιο αποτελεσματικό είναι να διαβάζεις όρθιος/α. Ε δε νομίζω να καταφέρεις να κοιμηθείς όρθιος/α …κυριολεκτικά! Και μόνο το γεγονός ότι στέκεσαι στο βάρος σου είναι ικανό να σε κρατήσει ξύπνιο/α.

#4 Κάνε γυμναστική πριν ξεκινήσεις τη μελέτη

Αυτός κι αν είναι ένας σίγουρος τρόπος να μην κοιμηθείς όσο διαβάζεις. Με την ενέργεια που θα διαθέτεις έπειτα από μερικές γυμναστικές ασκήσεις, την έντονη ροή του αίματος και τους αυξημένους καρδιακούς ρυθμούς, με λίγα λόγια θα έχεις φουλ υπερένταση, είναι δεδομένο πως θα βρίσκεσαι σε εγρήγορση για να διαβάσεις όλο το βράδυ.

#5 Διάβασε σε ένα δροσερό περιβάλλον

Είναι γνωστό ότι η ζέστη σε κάνει να νιώθεις νυσταγμένος/η. Μη διαβάσεις σε θερμοκρασία δωματίου, αλλά προσπάθησε να βρεις τρόπους να διατηρήσεις το χώρο σου δροσερό και να είσαι σίγουρος/η ότι θα αποδώσεις περισσότερο.

#6 Φάε υγιεινά σνακ

Όσο και να το κάνουμε, το φαγητό πάντα βοηθάει την κατάσταση. Δεν μπορείς να βγάλεις ολόκληρη μέρα με διάβασμα δίχως να ανταμείβεις μία στο τόσο τον εαυτό σου με μικροσνάκ που θα σου ανεβάσουν την ενέργεια, αλλά και τη διάθεση. Ενδεικτικές επιλογές είναι το παστέλι, το γιαούρτι, οι ξηροί καρποί και φυσικά τα φρούτα.

#7 Διάβασε μαζί με φίλους

Αυτό δεν είναι πάντα βολικό ούτε αποδοτικό. Εξαρτάται τον άνθρωπο και πώς αρέσει στον καθένα να διαβάζει. Αν είσαι από αυτούς που τη βρίσκουν να διαβάζουν με παρέα, τότε είναι απίθανο να σε πάρει ο ύπνος. Θα έχεις κόσμο δίπλα σου να σε σκουντάει και να σε βρίζει για να μην κοιμηθείς.

#8 Άκουσε μουσική

Αν είσαι από εκείνους που τους αρέσει να συνοδεύουν το διάβασμά τους με χαλαρή μουσική, τότε βάλε τη να παίζει. Φρόντισε απλά ο ρυθμός να έχει εναλλαγές και να μην είναι μονότονος, γιατί τότε η υπνηλία είναι σιγουράκι.

#9 Άλλαζε θέμα όταν αρχίσεις να κουράζεσαι

Αν διαβάζεις επί ώρες ένα συγκεκριμένο κεφάλαιο που σε έχει πλέον κουράσει, απλά άλλαξε θέμα. Πήγαινε παρακάτω να διαβάσεις κάτι καινούριο κι ύστερα επέστρεψε στα προηγούμενα. Αν παραμείνεις στο θέμα που σε κουράζει, το μόνο σίγουρο είναι να νυστάξεις.

#10 Στη χειρότερη περίπτωση, πιες καφέ αλλά σε μικρές ποσότητες

Είναι όντως η χειρότερη και ύστατη λύση στην οποία μπορεί να οδηγηθεί κανείς, αλλά αν δεις ότι όλα τα προηγούμενα δε σε έχουν βοηθήσει, τότε κατάφυγε στην καφεΐνη. Πιες μικρές ποσότητες καφέ σε βάθος ωρών. Η καλύτερη και πιο υγιεινή στρατηγική που μπορείς να ακολουθήσεις!

Καλή υπομονή και καλά αποτελέσματα!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET