ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥΛΑ

Πρόταση φοιτητών στο Υπουργείο για αλλαγή στη βαθμολόγηση της ερχόμενης εξεταστικής!

Τουλάχιστον να μην υποστούμε μεγάλη ζημιά.

Neopolis Team

8 Μαΐου, 2020

Το αναπάντεχο του κορωνοϊού και των μέτρων που αναγκάστηκαν να παρθούν λόγω αυτού, έχουν προκαλέσει μια σειρά από αλλαγές φέρνοντας τα πάνω-κάτω σε κάθε τομέα της ζωής. Τα Πανεπιστήμια επηρεάστηκαν μεν, αλλά όχι τόσο σημαντικά όσον αφορά το θέμα των μαθημάτων, καθώς η τακτική των διαδικτυακών διαλέξεων λειτούργησε αρκετά καλά (έτσι λέγεται, δεν επιβεβαιώνουμε), με αποτέλεσμα να αποφασιστεί το εξάμηνο να συνεχιστεί κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Τα μεγάλα ερωτήματα λοιπόν δεν έχουν να κάνουν με τον τρόπο πραγματοποίησης των μαθημάτων, αλλά αφορούν την εξεταστική.

Δόθηκαν πρόσφατα μερικές παραπάνω διαφωτίσεις σχετικά με το θέμα (still confused though), με τα διάφορα σενάρια όμως να συνεχίζουν να παίζουν και τις επίσημες ανακοινώσεις να μην έχουν γίνει ακόμη.

Σημαντικό κομμάτι στο θέμα της εξεταστικής που μας απασχολεί είναι κι αυτό της βαθμολόγησης. Όποια προσπάθεια κι αν έγινε για να καλυφθεί η ύλη, σίγουρα επικράτησε μια σύγχυση σε φοιτητές και καθηγητές, η οποία συνεχίζει να υπάρχει, αυτή τη φορά γύρω από τον τρόπο με τον οποίο τελικά θα εξεταστούμε, πράγμα που μας έχει αποπροσανατολίσει.

Φοιτητές από το Πάντειο Πανεπιστήμιο λοιπόν, πήραν την πρωτοβουλία να κάνουν μια εισήγηση στο Υπ. Παιδείας, ζητώντας την έκτακτη εφαρμογή της μεθόδου no detriment policy στη βαθμολόγηση.

Συγκεκριμένα, όπως δήλωσαν οι φοιτητές του Παντείου στο Neopolis, συγκεντρώνονται υπογραφές για να σταλεί επιστολή στο Υπουργείο, όπου θα ζητείται η αλλαγή του συστήματος βαθμολόγησης στα ΑΕΙ, η οποία θα προβλέπει ότι τα αποτελέσματα αυτής δε θα έχουν αρνητική επιρροή στον έως τώρα μέσο όρο των φοιτητών.

Πρόκειται για μια μέθοδο που έχει ήδη καθιερωθεί για αυτό το εξάμηνο σε πολλά πανεπιστήμια της Ευρώπης αλλά και της Αμερικής και η οποία στοχεύει σε μια δίκαιη και έγκυρη εξεταστική για όλους.

Παρακάτω το κείμενο που έχει συνταχθεί από τους φοιτητές και που αναμένεται να σταλεί στο Υπουργείο:

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε η παρούσα υγειονομική κρίση έχει πλήξει όλες τις κοινωνικές ομάδες και μέσα σε αυτές ανήκουν και οι φοιτητές. Σκοπός αυτής της επιστολής είναι να επιστήσουμε την προσοχή σας στις ιδιαίτερες αγωνίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι τελευταίοι και να προτείνουμε την εφαρμογή του «no detriment policy» ή πολιτική της μη βλάβης ως έκτακτη λύση για τη διεξαγωγή της εαρινής εξεταστικής.

Πρώτα από όλα, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το πανεπιστημιακό προσωπικό και τους καθηγητές μας για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν προκειμένου να συνεχιστούν τα μαθήματα κατά τη διάρκεια των μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Πράγματι, η άμεση ψηφιοποίηση των περισσότερων μαθημάτων, παρά την έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών και τεχνογνωσίας, αποτελεί μια μεγάλη νίκη για το ελληνικό πανεπιστήμιο και καταδεικνύει τις δυνατότητες του για το μέλλον. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ωστόσο, σίγουρα δεν στερείται περιορισμών και δεν αποτελεί πανάκεια για πολλά προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στους φοιτητές, τα οποία περιορίζουν σημαντικά την παραγωγικότητά τους:

  • Κατ’ αρχάς, εξωτερικοί παράγοντες, όπως το κλείσιμο των πανεπιστημίων και άρα των βιβλιοθηκών τους αλλά και των λοιπών αναγνωστηρίων, έχουν μειώσει σημαντικά τους χώρους στους οποίους οι φοιτητές μπορούν να μελετούν και να έχουν πρόσβαση σε ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι φοιτητές διαθέτουν το κατάλληλο περιβάλλον στην οικία τους για μελέτη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προετοιμαστούν επαρκώς για την εξεταστική
  • Δεύτερον, η εξ ορισμού αναγκαιότητα ταχείας μετάβασης στην τηλεκπαίδευση οδήγησε στην ανάκυψη ζητημάτων για τη διαδικασία των μαθημάτων. Είναι γνωστό ότι πολλοί καθηγητές αλλά και φοιτητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται με αποτέλεσμα να προκύπτουν συχνά τεχνικά προβλήματα που δημιουργούν κώλυμα στη ροή του μαθήματος και συχνά οδηγούν σε διακοπή του.
  • Τρίτον, η τηλεκπαίδευση από τη φύση της είναι ποιοτικά κατώτερη από την διδασκαλία στην αίθουσα, αφού η μεταφορά της πληροφορίας σε φυσικό επίπεδο είναι σαφώς πιο ευνόητη. Η έλλειψη εξοικείωσης με τον τεχνικό εξοπλισμό και οι ενδογενείς του περιορισμοί τόσο κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, όσο και σε ενδεχόμενη διεξαγωγή ηλεκτρονικών εξετάσεων πρέπει να ληφθούν υπόψιν ως παράγοντες που θα επηρεάσουν αρνητικά την επίδοση των φοιτητών.
  • Τέταρτον, είναι ευρέως αποδεκτό ότι η νέα κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα έχει επιβαρύνει σημαντικά την πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας. Οι επιπτώσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος στην ψυχολογία των φοιτητών δεν πρέπει να παραβλέπονται, καθότι δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες φοίτησης στην Ελλάδα.
  • Πέμπτον, η προσπάθεια κατ’ οίκον παράδοσης των συγγραμμάτων είναι σίγουρα εκτιμητέα και χρήσιμη, ωστόσο σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται την καθυστέρηση της λήψης τους, με αποτέλεσμα να δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την προετοιμασία των φοιτητών για τις εξετάσεις, αν λάβει κανείς δε υπόψιν ότι μέχρι στιγμής βασιζόμαστε αποκλειστικά στο ελλιπές ψηφιακό υλικό.
  • Έκτον, είναι καθήκον του πανεπιστημίου να διασφαλίζει τη διεξαγωγή ίσων και δίκαιων εξετάσεων για όλους τους φοιτητές. Από τη στιγμή που βιώνουμε μια τόσο μεγάλη αλλαγή στη διεξαγωγή των μαθημάτων και στις συνθήκες φοίτησης, η προσαρμογή του συστήματος των εξετάσεων στις ιδιαίτερες ανάγκες που υπαγορεύει η πανδημία κρίνεται επιτακτική και χρήζει άμεσης επίλυσης. Αναγνωρίζουμε και επικροτούμε ότι ο αντικειμενικός στόχος του Υπουργείου είναι να μην χαθεί το εξάμηνο, ωστόσο σε αυτήν την προσπάθεια δεν πρέπει να θυσιαστεί η ποιότητα των σπουδών, ούτε όμως η εγκυρότητα των εξετάσεων.

Για όλους αυτούς τους λόγους, κρίνουμε σκόπιμη την υιοθέτηση μέτρων για την προστασία των φοιτητών, τα οποία ήδη έχουν ληφθεί σε πρωτοπόρα πανεπιστήμια του εξωτερικού και πιστεύουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να εφαρμοστούν και εδώ. Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στην πολιτική της μη βλάβης ή «no detriment policy», η οποία διασφαλίζει ότι ο μέχρι τώρα μέσος όρος των φοιτητών δεν θα επηρεαστεί από πιθανές αρνητικές επιδόσεις στις εξετάσεις αυτού του εξαμήνου. Πρόκειται ουσιαστικά για μια δικλείδα ασφαλείας, η οποία όμως προβλέπει ότι σε περίπτωση καλών αποτελεσμάτων η βαθμολογία των φοιτητών βελτιώνεται κανονικά.

«Φυσικά παραμένουμε αφοσιωμένοι στην ακαδημαϊκή συνέχεια, αλλά δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σαν να μην άλλαξε τίποτα. Τα πάντα έχουν αλλάξει», δήλωσε η Claudine Gay, καθηγήτρια και πρύτανης στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σε επιστολή της που γνωστοποιεί την έκτακτη αλλαγή του εξεταστικού συστήματος στην κοινότητα της σχολής της.

Καθώς γνωρίζουμε ότι ενδιαφέρεστε για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών πανεπιστημίων, την ακαδημαϊκή αριστεία και τα συμφέροντα της φοιτητικής κοινότητας, θεωρούμε ότι θα εξετάσετε με προσοχή την παρούσα πρόταση. Αντιλαμβανόμαστε φυσικά ότι κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο, αλλά η πολιτική της μη βλάβης σίγουρα θα ανακουφίσει μεγάλη μερίδα των συμφοιτητών μας και θα εξασφαλίσει τη διεξαγωγή δίκαιων και ίσων εξετάσεων για όλους.

Συντάκτες,

Ρούλιας Θεόδωρος

Σακελλάρης Γεώργιος 

Τσόλκας Βασίλης

Σταυρόπουλος Παναγιώτης

Καραγιαννόπουλος Άγγελος

Σαρηδάκης Κωνσταντίνος

Μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 1.000 υπογραφές, με τον αριθμό να αυξάνεται συνεχώς. Για να δηλώσεις κι εσύ την υποστήριξή σου, μπες εδώ.

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Coffee Island: Στηρίζοντας τη φοιτητική κοινότητα του Παν/μίου Πατρών, προχωρά σε μια σημαντική δωρεά!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Νομική ΕΚΠΑ: Πήρε όλα τα βραβεία σπίτι της η ομάδα που συμμετέχει σε διεθνή διαγωνισμό δίκης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Εγκρίθηκε η πρώτη Ιατρική Σχολή μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΘ: Μπρόκολο με ψαλίδα έδωσε να δοκιμάσει σε φοιτητή η λέσχη, δεν πήρε θετικό feedback!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET