Μάλλον το μάθημα των μαθηματικών δεν αποτελεί και την καλύτερη ώρα για τους μαθητές της τρίτης δημοτικού στην Αμερική, καθώς αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες.
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη ομάδα μαθητών είναι η μέθοδος της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης.
Συγκεκριμένα, στον πολλαπλασιασμό 5×3 αν η απάντηση είναι «5+5+5=15,» τότε ο μαθητής έχει κάνει λάθος. Η σωστή απάντηση είναι το «3+3+3+3+3», αφού η μέθοδος της επαναληπτικής πρόσθεσης του 5×3 δεν είναι το 5+5+5=15 αλλά το 3+3+3+3+3=15.
Αν και το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και στις δύο πράξεις, το 5+5+5=15 αποτελεί λάθος σχέση στη μέθοδο της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης του 5×3, αφού το 5×3 διαβάζεται ως 5 ομάδες των 3 και όχι 3 ομάδες των 5.
Σύμφωνα με καθηγητές μαθηματικών, η μέθοδος αυτή βοηθάει αρκετά στους πιο σύνθετους τύπους μαθηματικών.