fbpx

Πανελλήνιες Ιούλιο ή Σεπτέμβρη; Δύο τα σενάρια που παίζουν, μαζί με περικοπή της ύλης!


Το σενάριο να ανοίξουν τα σχολεία μετά από δύο εβδομάδες φαίνεται να απομακρύνεται όλο και περισσότερο. Το τρίτο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τη σχολική χρονιά, και κυρίως για τις Πανελλήνιες, είναι ίσως και το πιθανότερο που θα επικρατήσει. Γνώμη μας.

Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, αν παραμείνουν κλειστά τα σχολεία για 2 με 3 εβδομάδες, τότε υπάρχει ελπίδα και το χαμένο έδαφος θα μπορεί να αναπληρωθεί με σχετικά ήπια μέτρα. Αυτό είναι κάτι που θα συμβεί έπειτα από μείωση διδακτικών ωρών και περικοπή εκδρομών και περιπάτων, ενώ η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της περικοπής της ύλης μιλώντας στον ΑΝΤ1. Σε αντίθετη περίπτωση, τα μέτρα θα γίνουν πιο δραστικά.

Το τρίτο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, αφορά την επέκταση του σχολικού έτους και τη μετακύλιση ημερομηνίας των Πανελλαδικών.

Για τις Πανελλήνιες έχουν πέσει στο τραπέζι δύο σενάρια. Το πρώτο είναι να διεξαχθούν τον Ιούλιο και το δεύτερο, και πιο ακραίο, να μεταφερθούν για Σεπτέμβριο. Για να μπορέσει να επιτευχθεί το πρώτο, θα χρειαστεί να γίνουν πολλά πράγματα. Για την ακρίβεια, το Υπουργείο θα πρέπει να προλάβει την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης, τη διασταύρωση των στοιχείων από την υπηρεσία Μηχανογράφησης, την έκδοση των βαθμολογιών και των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, και όλα αυτά σε ένα μήνα.

Για το δεύτερο σενάριο, να μεταφερθούν δηλαδή οι εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, υπάρχει το εξής πρόβλημα: να μην πατήσουν φρένο οι Πανελλαδικές στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και στον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων ως προς το πρώτο εξάμηνο.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε πάντως πως επιδιώκουν να πραγματοποιηθούν οι Πανελλήνιες όσο πιο κοντά γίνεται στην κανονική ημερομηνία έναρξης, προκειμένου η αναστάτωση των υποψηφίων να είναι η μικρότερη δυνατή, ενώ πιθανό είναι να συμβεί και μείωση διδακτικής ύλης.

Όσον αφορά τα μαθήματα εξ αποστάσεως, τα οποία έχουν ξεκινήσει σε 16 νομούς της χώρας, ο στόχος δεν είναι να γίνει παράδοση μαθημάτων ούτε κάλυψη της ύλης, αλλά κυρίως για να διατηρήσουν οι μαθητές τη στενή επαφή με τη μαθησιακή διδασκαλία.

Το εξάμηνο δε θα χαθεί

Για τους φοιτητές, ο αρμόδιος υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, ξεκαθάρισε πως το εξάμηνο δε θα χαθεί. Τα ΑΕΙ μπορούν να προχωρήσουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφού τα περισσότερα διαθέτουν τα απαιτούμενα συστήματα και τις πλατφόρμες, ενώ σε αρκετά υπάρχουν και συμπληρωματικά λογισμικά πακέτα, τα οποία επιτρέπουν την απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακά. Επίσης, προβλέπεται η δυνατότητα ενίσχυσης των σχετικών υποδομών των ΑΕΙ με προμήθεια εξοπλισμού κεντρικών εξυπηρετητών και νέων αδειών χρήσης πλατφόρμας λογισμικού.

Επιπλέον, εκτός από την άμεση διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ηλεκτρονικά μέσα για όσα μαθήματα είναι εφικτό, τα ΑΕΙ και οι διδάσκοντες μπορούν να αξιοποιήσουν το διάστημα έως τις 24 Μαρτίου προκειμένου να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο παράτασης της απαγόρευσης εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία.

Σε αυτήν την περίπτωση, όπως ενημέρωσε το υπουργείο, θα υπάρξει πλήρης μετάπτωση σε ηλεκτρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να μη χαθεί το εαρινό ακαδημαϊκό εξάμηνο. Επομένως, στόχος των ΑΕΙ πρέπει να είναι να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα με ηλεκτρονικά μέσα, και μάλιστα με μεθόδους και εργαλεία σύγχρονης διδασκαλίας, με αφετηρία την 26η Μαρτίου.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET