fbpx

Πανελλαδικές 2016 | Διερευνώνται αλλαγές στις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων


Διερευνώνται αλλαγές στις Πανελλαδικές 2016 και πιο συγκεκριμένα στην εξέταση των ειδικών μαθημάτων – Αντιδράσεις από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας

Τη διερεύνηση της δυνατότητας κατάργησης ή μεταβολής των εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα για όσα Τμήματα το απαιτούν φαίνεται ότι  εξετάζει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων γεγονός που έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις εκπαιδευτικών. Ήδη ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας έχει αποστείλει την καταγγελία – διαμαρτυρία του προς τον υπουργό Παιδείας αναφέροντας:

«Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) η οποία προβλέπει την κατάργηση εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της ξένης γλώσσας, με βασικό επιχείρημα-πρόφαση την ανάγκη μείωσης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Μία τέτοια πρόταση συνιστά βάναυση προσβολή της αρχής της αμεροληψίας, δεδομένου ότι δεν περικόπτεται η εξέταση μαθημάτων τα οποία μάλλον δεν αντιστοιχούν στις ειδικότητες των μελών του ΔΣ.

Ως ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ. εκφράζουμε έντονα τη διαμαρτυρία μας για αυτή την τόσο αντιδημοκρατική και αντιεπιστημονική πρόταση του Ε.Ο.Ε. που η μόνη της τεκμηρίωση συνίσταται στην υποτιθέμενη κατοχή αναγνωρισμένων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας από πλευράς υποψηφίων μαθητών. Σε ποια ακριβώς στατιστική έρευνα στηρίζονται και το επικαλούνται; Προφανώς δεν έχουν βασιστεί πουθενά…»

Είναι το λιγότερο προκλητικό και σκανδαλώδες μία Επιτροπή του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας να προτείνει τη στροφή των μαθητών –ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία- στην ιδιωτική εκπαίδευση ερχόμενη σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για κατ’ επίφαση τελικά δημόσια και δωρεάν παιδεία.

Επιπλέον, θα θέλαμε να μας διευκρινιστεί με ποια ακριβώς κριτήρια χαρακτηρίζεται, κατά την άποψη του Ε.Ο.Ε., μία εξεταστική διαδικασία παρωχημένη, όταν η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια που ακολουθείται και για τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Θα επιθυμούσαμε ακόμη να μας εξηγηθεί με ποια ακριβώς λογική θα πρέπει να εισαχθούν μαθητές σε μία πχ ξενόγλωσση φιλολογία χωρίς να εξετασθούν στην προαπαιτούμενη γνώση της αντίστοιχης γλώσσας.

Με την ίδια ακριβώς λογική θα μπορούσαν και οι υπόλοιποι μαθητές να εισάγονται στη Μαθηματική Σχολή ή στο Χημικό, χωρίς να απαιτείται να εξετασθούν στα Μαθηματικά ή στο μάθημα της Χημείας, αφού με τη λογική του Ε.Ο.Ε., έχουν διδαχθεί επαρκώς τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα στα έξι χρόνια φοίτησής τους στη Β/θμια Εκπαίδευση ή στα φροντιστήρια. Ποια είναι η λογική η οποία υπαγορεύει την κατάργηση εξέτασης ενός γνωστικού αντικειμένου, από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, με μόνη τεκμηρίωση το λαϊκίζον επιχείρημα της δυσκολίας μετακίνησης των μαθητών; Απορούμε πως ο Ε.Ο.Ε. αυτοχαρακτηρίζεται διοικητική αρχή με επιτελικό και επιστημονικό χαρακτήρα. Σε καμία περίπτωση ένας επιστημονικός οργανισμός δεν θα προέβαινε σε προτάσεις τόσο αντιεπιστημονικές, επιπόλαιες και πρόχειρες, χωρίς μελέτη, επιστημονική τεκμηρίωση, έρευνα, στατιστική ανάλυση ή δείκτες αξιολόγησης.

Αναφορικά δε με το επιχείρημα της μη διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων στο Δημόσιο Σχολείο, θα ήταν πολύ περισσότερο πρόσφορη και συνακόλουθη με την επιθυμία του Υπουργείου Έρευνας και Θρησκευμάτων για αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου, μία πρόταση που θα τόνιζε την ανάγκη διδασκαλίας αλλά και επαρκούς προετοιμασίας των μαθητών για τις εξετάσεις μέσα στο ίδιο το Δημόσιο σχολείο.

Αναμένοντας τη θέση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Με εκτίμηση

Το ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ.»

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET