Αν σπουδάζεις στην Ελλάδα, σίγουρα το θέμα της διαγραφής των φοιτητών υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού σου σαν καταδιώκτης που κρατά ένα χρονόμετρο στο χέρι και σου υπενθυμίζει ότι ο φοιτητικός σου χρόνος λιγοστεύει. Τι γίνεται όμως όταν εσύ κάνεις τα πάντα σωστά, αλλά το ίδιο το Δημόσιο Πανεπιστήμιο σε εγκλωβίζει σε ένα αδιέξοδο;
Η περιπέτεια μιας επί πτυχίω φοιτήτριας του Τμήματος Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών φέρνει ξανά στο φως τις δυσλειτουργίες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα κενά σημεία των διαγραφών. Η νεαρή κοπέλα βρίσκεται αντιμέτωπη με το φάσμα της οριστικής διαγραφής, καθώς, παρά τα προβλεπόμενα δικαιώματα, το αίτημά της παραμένει χωρίς λύση εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο. Πόσο Ελλάδα το θέλεις; 🙄
Ghosting από τις αρχές, παρά τα ιατρικά χαρτιά 👻
Το story έχει ως εξής: Από τον Μάιο του 2025, η φοιτήτρια στερείται του δικαιώματος να αξιολογηθεί με εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης, ενώ έχει καταθέσει πλήρως διαγνωσμένο και επίσημα τεκμηριωμένο ιατρικό πρόβλημα.
Η ίδια δεν επαναπαύτηκε. Ακολούθησε πιστά κάθε θεσμικό κανάλι, δηλαδή στην αρχή απευθύνθηκε επανειλημμένα στη Γραμματεία του Τμήματος Φυσικής, ενημέρωσε επίσης την ειδική Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης του Πανεπιστημίου και έφτασε να απευθυνθεί μέχρι και το γραφείο της αρμόδιας Αντιπρυτάνεως.
Η απάντηση από το σύστημα; Μέχρι και σήμερα δεν έχει οριστεί καμία επίσημη συνάντηση μαζί της, ούτε της έχει δοθεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για το πώς και πότε θα εξεταστεί, αφήνοντάς την ξεκρέμαστη στις εξεταστικές.
Φοιτητικοί Σύλλογοι entered the chat 📣
Βλέποντας ότι η κατάσταση έχει παγώσει, η φοιτήτρια έστειλε ανοιχτή επιστολή προς τους συμφοιτητές της. Η αντίδραση ήταν άμεση. Οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι της «Πανσπουδαστικής» στον Φοιτητικό Σύλλογο διοργανώνουν παράσταση διαμαρτυρίας στη γραμματεία και στον πρόεδρο του Τμήματος Φυσικής, απαιτώντας την άμεση δικαίωση της κοπέλας.
Ο αγώνας μου δεν είναι αποκλειστικά προσωπικός.
Και έχει δίκιο. Το πρόβλημα αγγίζει τις γενικότερες παθογένειες του δημόσιου πανεπιστημίου: την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση σε επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό.
Δικαιώματα μόνο στα χαρτιά 💀
Ζούμε στο 2026 και υποτίθεται ότι μιλάμε για συμπερίληψη, ισότητα και ψηφιακό κράτος. Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχει χάσμα ανάμεσα στα δικαιώματα που είναι θεσμικά κατοχυρωμένα στα χαρτιά και στην πραγματική τους εφαρμογή. Το να βρίσκεται μια φοιτήτρια αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο διαγραφής ενώ εκκρεμεί η εξέταση αιτήματός της για εναλλακτικό τρόπο αξιολόγησης δεν μπορεί παρά να προκαλεί σοβαρά ερωτήματα.







