fbpx

Meanwhile at ΠΑΜΑΚ, καθηγητής-ρομπότ κάνει εξ αποστάσεως μάθημα σε φοιτητές!


Θυμάστε τότε που μας έλεγαν ότι θα έρθει η εποχή που τα ρομπότ θα μπουν στις ζωές μας και θα αντικαταστήσουν τους ανθρώπους σε ορισμένες δραστηριότητες; Well, it’s happening!

Η εκπαίδευση ήταν ένας τομέας που δεν είχαμε δει μέχρι στιγμής να γίνονται τέτοια πράγματα, ωστόσο το ΠΑΜΑΚ κάνει την πρώτη κίνηση και πλέον περιμένουμε τα υπόλοιπα πανεπιστήμια να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Ίσως έτσι το ξανασκεφτούμε αν θα ρίξουμε πιστόλι στη διαδικτυακή διάλεξη. 

Μιλάμε λοιπόν για τον… καθηγητή «ΝΑΟ», που έκανε το πρώτο του εξ αποστάσεως μάθημα στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας πρόσφατα, προκειμένου να ενθαρρύνει στις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες τη συμμετοχή των φοιτητών.

Όπως ανέφερε στο makthes.gr ο κ. Νικόλαος Φαχαντίδης, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος «Με το που ξεκίνησε η πανδημία και μπήκαμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν εμφανές ότι συμμετέχοντες ήταν μουδιασμένοι.», ενώ πρόσθεσε ότι:

«Στόχος ήταν να βελτιωθεί η ζωντάνια του κοινωνικού αυτού πλαισίου ώστε από την παρακολούθηση να πάμε στη συμμετοχή. Για το λόγο αυτό το μάθημα γινόταν από δύο διδάσκοντες ταυτόχρονα, με ισάξια λειτουργία, και φάνηκε ότι ενισχύθηκε η διάθεση των φοιτητών. Φέτος το Σεπτέμβρη με το νέο διδακτικό έτος τέθηκε το εξής ερώτημα: Αν δεν υπήρχε ο δεύτερος συνάδελφος, θα μπορούσε η τεχνολογία να έρθει και να υποστηρίξει μία τέτοια κατάσταση; Να είναι δηλαδή ο ένας από τους δύο, ρομπότ; Έτσι ξεκινήσαμε την ερευνητική αυτή δράση για να δούμε πώς επιδρά το ρομπότ στο κοινωνικό πλαίσιο. Στην αρχή οι μισοί φοιτητές έκαναν μάθημα με το ΝΑΟ και οι μισοί χωρίς για να δούμε τη διαφορά αλλά στην πορεία αυτές οι δύο ομάδες ενώθηκαν και δημιουργήθηκε ένα ακροατήριο 160 ατόμων περίπου.»

Με τη φράση «Μου αρέσει πολύ να κάνω μάθημα μαζί σας και χαίρομαι να μου κάνουν ερωτήσεις και να λύνω τις απορίες όσο καλύτερα μπορώ», ο ΝΑΟ συστήθηκε στους ακροατές του και οι πρώτες ενδείξεις ήταν πολύ θετικές. 

Κατά τη συμμετοχή τους στα δια ζώσης μαθήματα όμως, πριν μπει στη ζωή μας ο κορωνοϊός, αυτές ήταν ακόμα πιο θετικές, αφού όπως σημείωσε ο αναπληρωτής καθηγητής, η συμμετοχή των φοιτητών ήταν μεγαλύτερη. Ο ίδιος, συμπληρώνει επίσης πως η ένταξη του «ΝΑΟ» στο μάθημα θα μπορούσε να επιλύσει και πρακτικές δυσκολίες οι οποίες ανέκυψαν με την παύση της διά ζώσης εκπαίδευσης, χωρίς βέβαια να στοχεύουν στην αντικατάσταση του διδάσκοντα.

Ένα πρακτικό ζήτημα που μπορεί να επιλύσει το ΝΑΟ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι να παρακολουθεί τις ερωτήσεις των φοιτητών στο chat όσο ο καθηγητής κάνει την παρουσίασή του και να τον ενημερώνει.

Το «ΝΑΟ» δεν είναι το μοναδικό ρομπότ που έχει αναπτύξει το ΠΑΜΑΚ, με τη «Μαργαρίτα» και την «Epistimey» να αναλαμβάνουν επίσης διδακτικό ρόλο. Συγκεκριμένα, το πρώτο, η «Μαργαρίτα», χρησιμοποιείται για την υποστήριξη παιδιών στο φάσμα του αυτισμού. Σύμφωνα με τον κ. Φαχαντίδη «Στην αλληλεπίδραση με τη «Μαργαρίτα» φάνηκε ότι υπήρχε ένα άνοιγμα από την πλευρά του παιδιού. Αυτό μπορεί να το αξιοποιήσει ο εκπαιδευτικός εργαλειακά ως γέφυρα για να υλοποιήσει το μάθημά του και να ξεπεράσει τα εμπόδια που μπορεί να αντιμετώπιζε.» Όσο για την «Epistimey», οι λειτουργίες της μοιάζουν περισσότερο με αυτές του ΝΑΟ.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET