fbpx

Ξεχάστε αυτά που ξέρατε | Οριστικές αλλαγές στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης!


Όπως είχαμε γράψει και σε παλαιότερο άρθρο, το υπουργείο Μεταφορών με το νέο νομοσχέδιο φέρνει ριζικές αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης. Σύμφωνα λοιπόν με τις τελευταίες εξελίξεις, ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση τού και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το επόμενο διάστημα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει σε κάθε στάδιο της εξέτασης τη χρήση ψηφιακών και οπτιακουστικών μέσων, και συνεχείς ελέγχους και επιθεωρήσεις των εμπλεκόμενων στην διαδικασία χορήγησης διπλώματος των υποψηφίων.

Εκτός απ’το γεγονός ότι πολλοί νέοι παίρνουν δίπλωμα οδήγησης χωρίς να είναι έτοιμοι, αφού λαδώνουν, ένας ακόμα σκοπός του νομοσχεδίου είναι και η πάταξη των περιστατικών που τα διπλώματα οδήγησης φτάνουν απευθείας στα σπίτια υποψηφίων.

Οι εκπαιδευτές λοιπόν θα παραχωρούν προσωρινά τα οχήματα για τη διενέργεια των εξετάσεων, ενώ κάθε ένα από αυτά θα πρέπει να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση ώστε να υπάρχει σύνδεση με το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου.

Παράλληλα, εντός του οχήματος θα υπάρχει κάμερα με μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών σε αδιάλειπτη σύνδεση με το Κέντρο Ελέγχου.

Και η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο μέσω των οπτιακουστικών μέσων.

Το καταγεγραμμένο υλικό, το οποίο θα περιλαμβάνει απεικόνιση του χώρου αλλά των συμμετοχόντων στη θεωρητική εξέταση, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος ώστε να απεικονίζεται και το οδικό δίκτυο που κινείται το όχημα, θα μεταφορτώνονται την ίδια ημέρα με ευθύνη του εκπαιδευτή σε ειδική διαδικτυακή εφαρμογή και θα αποτελεί συνοδευτικό υλικό της δοκιμασίας.

Επιπλέον, οι Διευθύνσεις Μεταφορών θα είναι υποχρεωμένες να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αποκλείεται κάθε επικοινωνία ή χρήση ηλεκτρονικής συσκευής και τη διαδικασία της θεωρητικής εξέτασης.   

Σημαντικές αλλαγές επιφέρει το νομοσχέδιο και στη διαδικασία των εξετάσεων:

Ο κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και εφόσον επιτύχει θα ακολουθεί η δοκιμασία των προσόντων οδήγησης και συμπεριφοράς, η οποία θα διεξάγεται σε δύο στάδια την ίδια ημέρα.

Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης και μόνο εφόσον αυτό ολοκληρωθεί με επιτυχία ο υποψήφιος θα εξετάζεται σε δεύτερο στάδιο των ειδικών δοκιμασιών.   Ωστόσο, εάν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, υποχρεωτικά θα πρέπει να επανεξεταστεί στο πρώτο.

Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς διενεργείται από έναν εξεταστή, ενώ δεν θα επιτρέπεται να βρίσκεται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής. Στα δίκυκλα οι υποψήφιοι θα είναι μόνοι τους επί της εκπαιδευτικής μοτοσυκλέτας.

Οι ειδικές δοκιμασίες διενεργούνται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή πίστες που υπάρχουν, ενώ δίνεται η δυνατότητα διενέργειάς τους με τη χρήση ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης καταγραφής των δεδομένων κα αυτόματης εξαγωγής του αποτελέσματος.

Επιπλέον, καθιερώνεται σύστημα εποπτείας και αξιολόγησης εκπαιδευτών και εξεταστών, ενώ το Σώμα Επιθεωρητών του υπουργείου θα διενεργεί ελέγχους και οι αξιολογήσεις του Τμήματος Αδειών Οδήγησης θα αξιολογούν το καταγραφικό υλικό της διαδικασίας. Επίσης, καθιερώνεται ηλεκτρονική καρτέλα υποψηφίου, εκπαιδευτή, εξεταστή, σχολής οδηγών και Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης με όλα τα δεδομένα για τη δημιουργία ενιαίου πληροφοριακού συστήματος.

Τέλος, προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ και απαγόρευση επανεξέτασης από έξι μήνες έως τρία χρόνια όσοι υποψήφιοι υποπέσουν σε παραβάσεις που σχετίζονται με τις άδειες οδήγησης. Με οριστική αφαίρεση άδειας κινδυνεύουν εκπαιδευτές και σχολές οδηγών.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET