Έρευνες λένε

Οι νέοι δεν παρτάρουν όσο παλιά και όταν το κάνουν, θέλουν να νιώθουν ασφαλείς!

Έβαλε και η πανδημία το χεράκι της.

Neopolis Team

21 Ιανουαρίου, 2024

Το πάρτι είναι μία έννοια που μεταβάλλεται μέσα στα χρόνια. Ναι μεν ο βασικός κορμός παραμένει ίδιος, αλλά το πώς διασκεδάζει ο κόσμος σε αυτά αλλάζει και προσαρμόζεται στην εκάστοτε εποχή. Έχοντας περάσει λοιπόν χρονιές όπως το 2020-2021, προέκυψε η ανάγκη να δούμε ξανά τι εννοούμε όταν χρησιμοποιούμε αυτή την έννοια και πώς τη βλέπουμε.

Η Solid Havas ανέλαβε το συγκεκριμένο έργο, διεξάγοντας μια παγκόσμια έρευνα που έχει ευρήματα και όσον αφορά την Ελλάδα. Το ‘Is the Party Over?’, όπως ονομάστηκε, μελέτησε τη στάση των Gen Z, Millenials, Boomers κ.α απέναντι στη συγκεκριμένη μορφή διασκέδασης και τα αποτελέσματα είναι… αναμενόμενα και μη.

Πρώτα απ’ όλα, να πούμε ότι οι σημερινές τάσεις προωθούν έναν πιο υγιή τρόπο ζωής. Στο TikTok για παράδειγμα, δε συναντάμε τόσο τη yolo στάση ζωής που βλέπαμε παλιότερα, όσο βιντεάκια που αποτελούν inspo για μια πιο οργανωμένη και σταθερή καθημερινότητα. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε πλέον είναι να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε νωρίς, να κάνουμε το skincare routine μας, να γυμναζόμαστε, να ακολουθούμε υγιεινή διατροφή, να μην ξεχνάμε σε καμία περίπτωση να ενυδατωνόμαστε και τέλος πάντων να υιοθετούμε ένα lifestyle που σκοπό έχει το wellbeing μας.

Φυσικά, η λογική είναι πως όταν είσαι σωματικά καλά, θα είσαι και ψυχικά. Δεν μπαίνει δηλαδή σε δεύτερη μοίρα η ψυχολογία και η τέρψη, αντιθέτως. Η νέα γενιά δίνει πολλή βάση σε αυτή.

Ποια η θέση των πάρτι στη σημερινή κοινωνία

Η έρευνα λοιπόν που πραγματοποίησε η Solid Havas σε περισσότερους από 13.000 ανθρώπους σε 33 χώρες – συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας – συγκρίνοντας τις απαντήσεις των ερωτηθέντων ‘Mainstream’ καταναλωτών με αυτούς που προσδιορίζονται ως ‘Prosumers’ (δηλαδή με το ποσοστό εκείνο του πληθυσμού που επηρεάζει τη συμπεριφορά των άλλων, τις επιλογές των brands και προβλέπει αναδυόμενες τάσεις που θα υιοθετηθούν από το Mainstream κοινό τους επόμενους 6 έως 18 μήνες), δείχνει ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει περισσότερο σε παγκόσμιο επίπεδο παρά σε εθνικό.

Όπως τονίζεται αρχικά, η προσέγγιση της σύγχρονης κοινωνίας απέναντι στα πάρτι έχει αλλάξει. Πλέον γίνονται όποτε, όπου και όπως θέλουν οι συμμετέχοντες ή οι διοργανωτές. Το αποτέλεσμα: Τα πάρτι απαξιώθηκαν. Δεν υπάρχει πλέον ιδιαίτερη προσμονή, καθώς ο κόσμος προχωρά αμέσως στην επόμενη εκδήλωση.

Επίσης, τα lockdown και οι κοινωνικοί περιορισμοί της πανδημίας «σκότωσαν» την επιθυμία του κόσμου να παρτάρει (60% των Ελλήνων GenZ και 58% των Βoomers). Ξαφνικά, οι εορταστικές πρακτικές που σχετίζονταν από καιρό με την κοινότητα και τη συντροφικότητα, θεωρούνταν πλέον αντικοινωνικές και ανεύθυνες από ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού.

Πολύ πιο σημαντικά τα πάρτι για τους Έλληνες

Τα στοιχεία έδειξαν ότι για τους Έλληνες (99% Prosumers, 92% Millennials) είναι ζωτική ανάγκη να παρτάρουν, σε αντίθεση με τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι μόλις 65% και 32%, αντίστοιχα.

Μιλώντας με ποσοστά:

• Το 21% της ελληνικής GenZ (σε αντίθεση με το αντίστοιχο 52% του παγκόσμιου μέσου όρου), προτιμά να μένει σπίτι ένα τυπικό βράδυ του Σαββατοκύριακου παρά να βγει έξω, με το 45% να λέει ότι αποφεύγει τα πάρτι επειδή φοβάται τις πιθανές καταχρηστικές ή βίαιες συναντήσεις.

1 στους 3 Έλληνες Prosumers προτιμά να παρτάρει με ανθρώπους σαν τον ίδιο γιατί έτσι νιώθει πιο ασφαλής.

• To 70% των Ελλήνων Prosumers είναι πρόθυμο να πάει σε πάρτι που διοργανώνει ένα brand και το 61% ενθουσιάζεται από αυτά τα πάρτι γιατί τα brands έχουν τα μέσα να τα κάνουν αξέχαστα.

Την αίγλη της, επίσης, έχει χάσει και η νύχτα. Όπως τονίζει η έρευνα, παλαιότερα το όλο νόημα των πάρτι ήταν να γίνονται αργά. Τώρα, λαμβάνουν χώρα ανά πάσα ώρα και στιγμή μέσα στη μέρα. Η λογική είναι γιατί λοιπόν να ξοδέψεις τον μισθό σου σε ένα κλαμπ όταν μπορείς να γίνεις ο δικός σου DJ στο σπίτι; Όταν ζητήθηκε λοιπόν να επιλέξουν μεταξύ δύο επιλογών, μόνο το 11% των Prosumers είπε: «Τα πιο αληθινά πάρτι γίνονται τη νύχτα όταν κοιμούνται άλλοι άνθρωποι» έναντι του 89% που επέλεξε ότι «Ένα πάρτι μπορεί να γίνει όποτε και οπουδήποτε». Ακόμη και το 81% των Ελλήνων GenΖ επέλεξε το δεύτερο.

Τα σπίτια είναι τα νέα κλαμπ

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, δεν υπάρχει λόγος να ξενυχτάς και να ξοδεύεσαι σε κλαμπ, όταν μπορείς να το φέρεις σπίτι σου. Τo 50% των Prosumers και το 61% των Mainstream καταναλωτών στην Ελλάδα, δηλώνουν ότι διασκεδάζουν περισσότερο στο σπίτι τους ή στα σπίτια φίλων αντί να πηγαίνουν σε κλαμπ ή μεγάλες εκδηλώσεις.

Αυτό εξηγείται καθώς η τάση των ημερών είναι να προσπαθούμε να ελέγξουμε τα πάντα. Ως εκ τούτου, μόλις το 5% των Ελλήνων Prosumers λατρεύουν να πηγαίνουν σε πάρτι για να χάσουν τον έλεγχο (παγκόσμιος Μ.Ο. 19%, όσο περίπου δηλαδή είναι το ποσοστό της ελληνικής GenZ σε αυτή την ερώτηση). Όμως, πάνω από τους μισούς Έλληνες Prosumers και GenZ δηλώνουν ότι θέλουν να αποφύγουν τις αρνητικές σωματικές επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των πονοκεφάλων και της κόπωσης και το 72% των Prosumers πιστεύει ότι είναι σημαντικό να διατηρούν τον έλεγχο για να αποφύγουν κατηγορίες για ανάρμοστες συμπεριφορές. Αυτό το συναίσθημα έχει σχετικά ίση αναλογία ανδρών (66%) και γυναικών (61%).

Τα Brands είναι οι καλύτεροι hosts!

Τέλος, τα brands φαίνεται να είναι οι προτιμότεροι οικοδεσπότες σε οργανωμένα events-πάρτι, καθώς προσφέρουν μια παραπάνω ασφάλεια. Επίσης, θεωρείται ότι βελτιώνουν την εικόνα τους δημιουργώντας αξέχαστες εκδηλώσεις. Ειδικότερα, το 49% των Ελλήνων Prosumers (με λιγο πιο κάτω τους GenZ, Millennials και Boomers) προτιμούν να αγοράζουν από επωνυμίες που χορηγούν μεγάλες εκδηλώσεις, όπως συναυλίες. Και τα ποσοστά αυξάνονται αισθητά για όλους (πχ Boomers 64%, Gen Z 49%) όταν δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να δουν τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ να δαπανώνται για τη διοργάνωση εκδηλώσεων αντί για διαφημίσεις.

ΤΙ ΑΛΛΑ;

Είναι viral

Η νέα έμπνευση «Delfinario είναι για σένα, ΠΑΜ» είναι τόσο Σεφερλής core όσο περιμέναμε!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET