Δεύτερη μέρα Πανελληνίων η σημερινή για τα Γενικά Λύκεια και το άγχος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Από τη μία, οι υποψήφιοι είχαν να αντιμετωπίσουν σημαντικά μαθήματα της κατεύθυνσής τους (Μαθηματικά, Αρχαία, Βιολογία), ενώ εκτός αυτού υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση (μίας ώρας) στην παράδοση των θεμάτων, που όπως έγινε γνωστό, προέκυψε από πρόβλημα του συστήματος σε ένα Εξεταστικό Κέντρο, το οποίο λάμβανε με πολλές επαναλήψεις τα θέματα.
Επειδή λοιπόν σε μια τέτοια στιγμή κάθε λεπτό μετράει, η αγωνία των εξεταζόμενων χτύπησε κόκκινο.
Ωστόσο, παρά την περιπέτεια αυτή, η εξέταση ολοκληρώθηκε και πλέον οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν μπροστά τους δύο μαθήματα ακόμη μέχρι το οριστικό τέλος!
Μέχρι τότε και όπως θέλει η… παράδοση, οι ώρες είναι αφιερωμένες στη σημερινή εξέταση, με τους υποψήφιους να αναζητούν τις σωστές απαντήσεις των θεμάτων και να τις συγκρίνουν με τις δικές τους.
Η ΟΕΦΕ, όπως κάθε χρόνο, έσπευσε να απαντήσει στις ασκήσεις των μαθημάτων όπου εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές, με το συμπέρασμα να είναι πως επρόκειτο για βατά θέματα και στις τρεις περιπτώσεις.
Αρχαία Ελληνικά
Σε ό,τι αφορά τα Αρχαία συγκεκριμένα, η ΟΕΦΕ έκρινε πως οι ερωτήσεις κατανόησης προϋπέθεταν καλή γνώση των σχολίων του σχολικού εγχειριδίου και ουσιαστική προσέγγιση του κειμένου.
Οι λεξιλογικές ασκήσεις και η άσκηση της εισαγωγής δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, ενώ η παρατήρηση που αφορά το παράλληλο κείμενο και τη σύγκρισή του με το κείμενο αναφοράς προϋποθέτει αφαιρετική και κριτική ικανότητα, χωρίς ωστόσο ιδιαίτερα προσκόμματα.
Το αδίδακτο κείμενο του Ξενοφώντα είναι αρκετά προσεγγίσιμο νοηματικά, με εύληπτη παρατήρηση κατανόησης. Οι ασκήσεις Γραμματικής και Συντακτικού μπορούσαν να απαντηθούν από καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Μαθηματικά
Για τα φετινά θέματα των Μαθηματικών, ο σχολιασμός ήταν επίσης θετικός, αφού θεωρήθηκαν βατά και η κλιμάκωση της δυσκολίας τους χαρακτηρίστηκε ως ορθή.
Σύμφωνα με τον ΟΕΦΕ, κάλυπταν σχεδόν το σύνολο της ύλης και βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό στο σχολικό βιβλίο. Όπως εκτιμούν, τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θα κρίνουν το ποιοι θα αριστεύσουν, καταλήγοντας πως τα θέματα δίνουν τη δυνατότητα να αποτιμηθεί η προσπάθεια όλων των παιδιών με δίκαιο τρόπο.
Βιολογία
Τέλος, αναφορικά με τη Βιολογία. του 3ου Επιστημονικού Πεδίου, τα θέματα κρίθηκαν επίσης μέτριας δυσκολίας, με την ΟΕΦΕ να χαρακτηρίζει το μέρος Α, Β και Δ ως αναμενόμενα, ενώ το θέμα Γ από την άλλη ήταν μέτριας δυσκολίας δίνοντας προσοχή στις λεπτομέρειες. Εν ολίγοις, οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να ανταπεξέλθουν.