DIGITAL

Οι νέοι ζητούν περισσότερη ειλικρίνεια και αυθεντικότητα αντί για φίλτρα στα social media!

Έχουμε και μια ψυχική υγεία να διατηρήσουμε.

Neopolis Team

21 Απριλίου, 2022

Μια νέα τάση γεννιέται από τη Gen Z κι αυτή έχει να κάνει με την ακύρωση των φίλτρων στα social, διότι mental health matters!

Με μια πρώτη ματιά, μοιάζει εντελώς αθώο να επιλέξεις ένα συγκεκριμένο φίλτρο για τη φωτογραφία ή το βίντεό σου, αλλά η επιστροφή στην πραγματικότητα δείχνει πως δεν είναι. Τη στιγμή που πατάς έξοδο από την μπροστινή κάμερα και συνειδητοποιείς ότι δε δείχνεις τόσο αψεγάδιαστ@ όσο στη selfie που μόλις τράβηξες, κάτι μέσα σου θίγεται: Η ανάγκη να μοιάζεις όντως με την «ιδανική» εκδοχή του εαυτού σου, που σου παρουσίασαν κάτι δεκάδες φίλτρα στο Insta.

Είναι και το άλλο. Όχι μόνο θες εσύ ο/η ίδιος/α να είσαι πανέμορφος/η με καλοσχηματισμένη μυτούλα, ζουμερά χείλη και καταγάλανα μάτια, αλλά βλέποντας τις εξίσου τέλειες φωτός των influencers (τις οποίες επίσης έχει αγγίξει το μαγικό ραβδάκι του edit) αισθάνεσαι την πίεση πως έτσι πρέπει να δείχνεις κι εσύ.

Η Gen Z λοιπόν, τα βάζει τώρα με την κανονικότητα των social, που είναι να προωθεί ψέματα που επηρεάζουν την ψυχολογία των χρηστών. Μετά την ηθική στο φαγητό, το ντύσιμο και τα διάφορα προϊόντα καλλωπισμού, θέλει να κάνει μόδα και την ηθική στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Οι ειδικοί στο χώρο παρατηρούν μια αλλαγή στον τρόπο που οι χρήστες συμπεριφέρονται, και πιο συγκεκριμένα μια απομάκρυνση από την ιδανική εικόνα που βγάζουν προς τα έξω οι influencers. Προτιμούν την αλήθεια και την απλότητα, με την οποία μπορούν και να ταυτιστούν.

Η καμπάνια #filterdrop έλαβε δράση στο Insta από το 2020 και ενθάρρυνε τη φυσικότητα.

Η Sasha Pallari, επικεφαλής αυτής, ξεκίνησε το εν λόγω εγχείρημα όταν συνειδητοποίησε το κακό που προκαλεί στην ψυχική υγεία των ανθρώπων η δυνατότητα να κάνεις πιο λεία την επιδερμίδα σου, να αλλάξεις το σχήμα της μύτης σου, να μεγαλώσεις τα χείλη σου, κλπ. Σαν αποτέλεσμα, η Advertising Standards Authority αποφάσισε πως οι influencers δεν μπορούν να χρησιμοποιούν φίλτρα σε διαφημίσεις για να τονίσουν τα αποτελέσματα ενός προϊόντος.

Όπως σχολίασε o ειδικός στα social media, Matt Navarra:

Η Gen Z είναι πιο αφυπνισμένη και αντιλαμβάνεται την ηθική στάση των εταιριών σε διάφορα θέματα και το τι αντιπροσωπεύουν και περιμένει από τα brands να δράσουν υπεύθυνα. Νομίζω ότι η κατανόηση και οι προσδοκίες αυτής της ηλιακής ομάδας έχει πιέσει τη βιομηχανία να αλλάξει στο σύνολό της, οπότε μπορώ να πω με σιγουριά πως έχει υπάρξει μία επιτάχυνση αυτής της αλλαγής.

Η εταιρεία CultBeauty για παράδειγμα, λάνσαρε την καμπάνια #UpCloseOnSkincare, με στόχο να εξαλείψει τις μη ρεαλιστικές περιγραφές. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Ceo, Alexia Inge:

Η επεξεργασία εικόνων για να δείξουμε ένα απίθανα ιδανικό αποτέλεσμα ενός προϊόντος στο δέρμα, στα μαλλιά, ή στις βλεφαρίδες, θα έπρεπε να μείνει στο παρελθόν, όπως οι κορσέδες ή η λεύκανση του δέρματος. Η UpCloseOnSkincare καμπάνια έχει μότο ‘όχι φίλτρα, όχι φώτοσοπ, μόνο δέρμα’. 

https://www.instagram.com/p/CJjH65oHfPc/?utm_source=ig_embed&ig_rid=5451a921-8d40-411f-b293-c18b8160d6df

OUR20s

DIGITAL

To Instagram φέρνει τα Notes στα stories και θυμηθήκαμε εποχές Facebook status!

DIGITAL

O Thug Slime μας εξηγεί επιτέλους τι σημαίνει «Σλατίνα», τώρα μπορούμε να ηρεμήσουμε!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET