Για να προλάβουμε παρεξηγήσεις, οι «μυστικοί επιβάτες» δεν είναι κάτι αντίστοιχο των ελεγκτών. Δεν έρχονται δηλαδή σαν ένας επιπλέον πονοκέφαλος για όσους δεν έχουν πάνω τους εισιτήριο. Στην πραγματικότητα, είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι με το μέρος των επιβατών, που σκοπό έχουν να βελτιώσουν τις συνθήκες των μέσων μεταφοράς. Και λαμβάνοντας υπόψιν αυτές που επικρατούν στα ελληνικά ΜΜΜ, έχουν πολλή δουλίτσα να κάνουν. Σίγουρα πάντως δε θα βαρεθούν!
Με την κατάσταση στα μέσα να είναι τραγική ώρες-ώρες, κυρίως από άποψη ωραρίων και συνωστισμού, η ανάγκη για αλλαγές είναι παραπάνω από επιτακτική. Υποτίθεται μάλιστα ότι αυτές θα γίνονταν εν μέσω πανδημίας, πρώτον και κύριον για να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας, αλλά κανείς ποτέ δεν τις είδε. Όσον αφορά την συχνότερη πραγματοποίηση δρομολογίων από πλευράς λεωφορείων τουλάχιστον, όχι μόνο δεν έγινε ποτέ, αλλά αντιθέτως, σαν να αραίωσαν κιόλας.
Εναποθέτουμε λοιπόν τις ελπίδες μας σε αυτό το νέο σχέδιο των «κατασκόπων» – μιας κι εμάς τους ίδιους δε δέχονται να μας ακούσουν – στους οποίους, όπως μας ενημέρωσε πρώτα το athenstransport.gr, ο ΟΑΣΑ θα αναθέσει το έργο της καταγραφής των προβλημάτων που θα συναντούν στα Μέσα, αρχής γενομένης τον Σεπτέμβρη που μόλις μπήκε. Η ιδιότητά τους δε θα γίνεται καθόλου αντιληπτή, ούτε από επιβάτες ούτε από οδηγούς, με σκοπό να βιώνουν την… απόλυτη εμπειρία, όπως τη βιώνουμε όλοι οι υπόλοιπο συχνοί «πελάτες» των ΜΜΜ.
Μερικά από τα σημεία που θα καλούνται να αξιολογήσουν, είναι:
- Η καθαριότητα των οχημάτων
- Η συχνότητα των δρομολογίων
- Η τήρηση των μέτρων για τον κορωνοϊό
- Η συμπεριφορά των οδηγών
Για αρχή, το έργο αυτό θα πραγματοποιείται στην Αθήνα, ενώ στη συνέχεια κατά πάσα πιθανότητα να επεκταθεί και στις υπόλοιπες πόλεις της χώρας.