fbpx

Κατάργηση ασύλου, παράταση Μηχανογραφικών και όσα ακόμη αποφάσισαν Κεραμέως – Μητσοτάκης!


Πρώτη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τη νέα υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, παρουσία των υφυπουργών, Σοφίας Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη. Κατά τη διάρκεια της μονοώρης συνομιλίας τους, η υπουργός ανακοίνωσε όλες τις προτάσεις που θα δούμε να εφαρμόζονται με το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, στις 23 Ιουλίου.

Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα ανακοινώθηκαν, το εξεταστικό σύστημα των Πανελλαδικών δεν πρόκειται να αλλάξει, ωστόσο στις άμεσες ενέργειες της υπουργού είναι η παράταση υποβολής μηχανογραφικού, η συνέχιση των διαδικασιών για τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, η καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης, η αναστολή της ίδρυσης τέταρτης Νομικής, οι αλλαγές στην ύλη της Γ’ λυκείου, καθώς επίσης και διεργασίες ώστε να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο χωρίς προβλήματα.

Πιο αναλυτικά:

  • Δίνεται παράταση στην υποβολή μηχανογραφικών ώστε να δούμε αν έχουν αδυναμίες τα νέα τμήματα. Θα ενημερωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. 
  • Διασφάλιση ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 11 Σεπτεμβρίου χωρίς ελείψεις σε δυναμικό και βιβλία.
  • Εντός της ημέρας αναμένεται να ανακοινωθεί η ανάκληση της απόφασης για την ίδρυση της 4ης Νομικής στην Πάτρα – «Η χώρα μας έχει χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, δεν χρειάζεται 4η Νομική», είπε χαρακτηριστικά. 
  • Κανονικά θα προχωρήσουν οι 4.500 προσλήψεις στην ειδική αγωγή. 
  • Δεν αλλάζει το σύστημα των Πανελληνίων για τα παιδιά που εισάγονται φέτος, δε θα αιφνιδιαστεί κανένας μαθητής, αλλά θα υπάρξει εξορθολογισμός στην ύλη.

Κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου

Αναφορικά με την κατάργηση του ασύλου, η Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι θα είναι ολική και δεν θα αφορά απλώς μια τροποποίηση της ισχύουσας ρύθμισης. Στην πράξη αυτό σηµαίνει, όπως διευκρίνισε η ίδια, ότι η αστυνοµία θα παρεµβαίνει στον χώρο του πανεπιστηµίου όπως σε κάθε δηµόσιο χώρο και δεν θα χρειάζεται άδεια από κανέναν.

Η υπουργός Παιδείας υπογράµµισε επίσης ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε συζητήσεις για την ελεγχόµενη είσοδο στα πανεπιστήµια έτσι ώστε να αποκλείεται η παρουσία µέσα σε αυτά σε όσους δεν έχουν σχέση µε τα ιδρύµατα.

Παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών

«Θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν υπάρχουν αδυναμίες για τη λειτουργία των νέων τμημάτων», σημείωσε η Κεραμέως και ξεκαθάρισε ότι δεν θα αλλάξει στους βασικούς άξονές του το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές που θα μπουν τον Σεπτέμβριο στη Γ’ λυκειου. «Για το εξεταστικό δεν θα αιφνιδιάσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε πως «θα προχωρήσουμε άμεσα σε βελτιωτικές κινήσεις, όπως είναι ο εξορθολογισμός της ύλης, η κάλυψη της οποίας δεν είναι εφικτή».

Όχι στην ίδρυση τέταρτης Νομικής στην Πάτρα

Επιπλέον, ανακοίνωσε την ανάκληση της σύστασης επιτροπής για τα προγράμματα σπουδών της τέταρτης Νομικής στην Πάτρα.

Είναι προεκλογική μας δέσμευση να μην προχωρήσει η τέταρτη Νομική. Έτσι, ανακαλείται σήμερα η απόφαση για τη σύσταση της επιτροπής που θα συζητήσει την ίδρυσή της. Δεν είναι θέμα Πάτρας. Είναι θέμα τεταρτης Νομικής. Η χώρα δεν χρειάζεται τέταρτη Νομική.

Προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή

Η Κεραμέως ανέφερε ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για το άνοιγμα των σχολείων, ώστε να είναι έτοιμα από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού και βιβλίων και ξεκαθάρισε ότι θα προχωρήσουν κανονικά οι 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή. Διευκρύνισε μάλιστα πως έχουν γίνει οι απαραίτητες επαφές με το ΑΣΕΠ, ώστε η διαδικασία να γίνει γρήγορα.

Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βασικές στρατηγικές επιλογές, οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:

  • Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
  • Απελευθέρωση του σχολείου από τον έλεγχο του Υπουργείου
  • Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή
  • Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών
  • Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο
  • Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων
  • Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Ενίσχυση ειδικής αγωγής
  • Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων
  • Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET