ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Θα καταργηθεί η Πράξη που ποινικοποιεί τις καταλήψεις των μαθητών | Τι ανέφερε ο υπουργός για την απώλεια των χαμένων ωρών

Ο υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε από τη Βουλή ότι θα προχωρήσει στην κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το ν. 2811/2000 και όπως τόνισε ο υπουργός «οδηγεί ανήλικους μαθητές και μαθήτριες ενώπιον της ποινικής δικαιοσύνης, μέσα από ιδιαίτερα ψυχοφθόρες διαδικασίες, χωρίς τα παιδιά να έχουν παρανομήσει, μόνο και μόνο επειδή διεκδικούν δημοκρατικά και αγωνιστικά […]

Neopolis Team

10 Νοεμβρίου, 2015

Ο υπουργός Παιδείας γνωστοποίησε από τη Βουλή ότι θα προχωρήσει στην κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το ν. 2811/2000 και όπως τόνισε ο υπουργός «οδηγεί ανήλικους μαθητές και μαθήτριες ενώπιον της ποινικής δικαιοσύνης, μέσα από ιδιαίτερα ψυχοφθόρες διαδικασίες, χωρίς τα παιδιά να έχουν παρανομήσει, μόνο και μόνο επειδή διεκδικούν δημοκρατικά και αγωνιστικά τα δικαιώματά τους».

Για όσους δεν το γνωρίζουν η εν λόγω ΠΝΠ που κυρώθηκε με το ν.2811 αναφέρει ότι «Όποιος καθ’ οιονδήποτε τρόπο παρεμποδίζει, διαταράσσει ή διακόπτει την ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων Α/θμιας ή Β/θμιας εκπαίδευσης ή παρανόμως παραμένει στους χώρους λειτουργίας αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών. Η ποινική δίωξη των υπαιτίων ασκείται αυτεπαγγέλτως».

Η κατάργηση της ΠΝΔ είχε συμπεριληφθεί και στο περιβόητο πολυνομοσχέδιο το οποίο όμως δεν έφθασε στη Βουλή ενώ και η ΟΛΜΕ έχει ταχθεί υπέρ της κατάργησης της εν λόγω Πράξης που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις των μαθητών.

Ο Νίκος Φίλης τοποθετήθηκε για την εν λόγω Πράξη μετά από επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΚΚΕ κ. Γκιόκας, τονίζοντας ότι «είναι προφανές ότι έχουμε πλήρη διαφωνία με τη λειτουργία αυτού που θα ονόμαζε κανένας «μαθητοδικείον» και είμαστε έτοιμοι σύντομα με ρύθμιση που θα φέρουμε εδώ στη Βουλή να καταργήσουμε αυτή την περιβόητη –θα έλεγε κανένας- Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του μαθητικού «ιδιώνυμου».

«Για τις γενικές ποινικές πράξεις υπάρχει το γενικό ποινικό δίκαιο. Εδώ στο σχολείο, όμως, έχουμε κάτι διαφορετικό. Έχουμε σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα στην εκπαιδευτική και γενικότερα στη σχολική πραγματικότητα που δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται με βάση την καταστολή και το ποινικό δίκαιο. Χρειάζεται διάλογος. Χρειάζεται οι κινητοποιήσεις των μαθητών για τη διεκδίκηση, επίλυση των προβλημάτων τους, που γίνονται με ειρηνικό τρόπο και χωρίς πράξεις βίας, να αντιμετωπίζονται με διάλογο, με πειθώ και –αν θέλετε- με κατανόηση αυτών των κινητοποιήσεων» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.

Απώλεια ωρών

Πιστεύουμε ότι οι κινητοποιήσεις που γίνονται εφόσον δημιουργούν προβλήματα χαμένων ωρών, θα πρέπει να αναπληρώνονται αυτές οι ώρες. Υπάρχει μία ρύθμιση ήδη του ν. 4326/2015, αλλά το σημαντικότερο -κατά τη γνώμη μου- είναι η συμφωνία που πρέπει να υπάρξει ανάμεσα σε όλους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας, στους γονείς, στους μαθητές, στους καθηγητές, στους δασκάλους, προκειμένου να συμφωνείται η αναπλήρωση, να αποφασίζονται τρόποι αναπλήρωσης και οι καταλληλότεροι τρόποι κάλυψης των ωρών που χάνονται από τη διδασκαλία λόγω των κινητοποιήσεων.

Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός Παιδείας για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών.  Ο εν λόγω νόμος – 4326/2015 ορίζει ότι σε  περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους:

α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών.

 β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και

γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων.

Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να  ομαλοποιηθεί η λειτουργία του, ο Διευθυντής συγκαλεί ανά βδομάδα το Σχολικό Συμβούλιο, προς τον σκοπό αντιμετώπισης της κατάστασης και διατύπωσης γνώμης για την προσήκουσα διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί.

Μόλις ομαλοποιηθεί η λειτουργία του σχολείου, ο Διευθυντής συγκαλεί αμέσως και εκτάκτως το σχολικό συμβούλιο. Το σχολικό συμβούλιο υποβάλει πρόταση στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα σε πέντε ημέρες από την έναρξη λειτουργίας του σχολείου, σχετικά με την διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αρτιότερη ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης. Η διαδικασία αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα τρίμηνο/τετράμηνο από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του σχολείου.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισηγείται τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων και της ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Την απόφαση για την αναπλήρωση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης».

Ο αγώνας είναι μάθημα

Ο Νίκος Φίλης δήλωσε από τη Βουλή ότι «αποτελεί σταθερή πεποίθησή μας ότι και ο αγώνας είναι μάθημα. Αυτό προφανώς δεν σημαίνει ότι πρέπει κανείς να μην λαμβάνει υπ’ όψιν την ανάγκη λειτουργίας της εκπαίδευσης μέσα από τον κύριο χαρακτήρα της που είναι ο μορφωτικός χαρακτήρας.

Θα έλεγα ότι ο αγώνας των μαθητών και των μαθητριών για δημόσια, δωρεάν, καθολική παιδεία σε ένα δημοκρατικό σχολείο, σε ένα σχολείο που θα είναι ενταγμένο σε μια πορεία ανάπτυξης της χώρας μας, σε ένα σχολείο-ανάχωμα στις απειλές που αναπτύσσονται από το ρατσισμό και το ναζισμό σήμερα στην κοινωνία μας και ειδικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης, ένα σχολείο με σεβασμό στον ελεύθερο χρόνο και τη διαφορετικότητα των παιδιών, πρέπει να γίνει αγώνας ολόκληρης της κοινωνίας. Διαφορετικά, είναι προφανές ότι αυτή η κοινωνία δεν μπορεί να βγει από την κρίση, εάν στήνει μια αντιδικία, εάν αντιμετωπίζει με αυταρχισμό τα λογικά προβλήματα μιας γενιάς που ζει καθημερινά να φεύγει το μέλλον της μέσα από την πραγματικότητα».

Αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των σχολικών κοινοτήτων

Ο υπουργός Παιδείας στη δευτερολογία του έδωσε και την πληροφορία ότι το Υπουργείο είναι σε συνεννόηση με τον Συνήγορο του Πολίτη, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο Συνήγορος του Παιδιού, έτσι ώστε να υπάρξει μια αναμόρφωση συνολικά του πλαισίου λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων πιο δημοκρατικό, να ενθαρρύνει περισσότερο την αυτενέργεια, τη συνεργασία, τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, μέσα από μορφές συμμετοχής, πιο υπεύθυνη να είναι η πολιτεία απέναντι στα παιδιά και πιο υπεύθυνα τα παιδιά απέναντι στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν.

«Άρα, λοιπόν, δεν είναι θέμα μόνο μιας ρύθμισης που καταργεί μια έτσι και αλλιώς αντιδημοκρατική διάταξη, που την ονόμασα «μαθητικό ιδιώνυμο» και όλοι καταλαβαίνουν τις αναλογίες, αλλά ακόμη περισσότερο θέλουμε να αναμορφώσουμε το εσωτερικό κλίμα και θεσμικό πλαίσιο της μαθητικής ζωής στο σχολείο» τόνισε ο Νίκος Φίλης.

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

SPILL THE TEA

Όλα τα beefs που έχουν απασχολήσει το ίντερνετ τελευταία αν έχεις χάσει επεισόδια!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Πανελλήνιες 2024: Τμήματα με χαμηλή βάση αλλά υψηλές προοπτικές, για να έχεις υπόψιν σου!

ΕΛΛΑΔΑ

Απεργία 17/4: Πώς θα κινηθούν Μετρό, ΗΣΑΠ, Προαστιακός, Τραμ – Στάση εργασίας τα λεωφορεία!

ΕΛΛΑΔΑ

Ο ΗΣΑΠ αποφάσισε να ανακαινίσει τους παλαιολιθικούς συρμούς του, καιρός ήταν!

ΕΛΛΑΔΑ

Απεργία ΜΜΜ: Ποια μέσα τραβούν χειρόφρενο την Τετάρτη 17/4!

ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ

Σε μαγαζί της Μαδρίτης μπορείς να φας το τελευταίο δείπνο του Τιτανικού (με δική σου ευθύνη)!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET