ΕΛΛΑΔΑ

Ο ΗΣΑΠ αποφάσισε να ανακαινίσει τους παλαιολιθικούς συρμούς του, καιρός ήταν!

Μήπως να αποσύραμε και τους πορτοκαλί συρμούς από το μετρό, τώρα που γυρίζει;

Neopolis Team

15 Απριλίου, 2024

Κατεβαίνοντας στις αποβάθρες του Μετρό, μια ευχούλα παίζει σε λούπα στο κεφάλι μας κι αυτή είναι να μη μας τύχει πορτοκαλί συρμός. Άπαξ και τον δεις να ξεπροβάλλει από το τούνελ, αυτόματα έχει καταστραφεί η μέρα σου. Ξέρεις ότι από εκεί μέσα θα βγεις με πονοκέφαλο… Άσε που χάνεται κάθε όνειρο να ακούσεις την playlist σου.

Το θετικό στην περίπτωση του Μετρό είναι ότι τουλάχιστον έχεις την ελπίδα για κάτι καλύτερο – aka τα λευκά σύγχρονα τρένα. Στην περίπτωση του ΗΣΑΠ από την άλλη, είσαι καταδικασμένος να μετακινείσαι με προϊοστορικά τρένα είτε είναι η μέρα σου είτε όχι. Που ναι μεν έχουν το δικό τους aesthetic, αλλά ήρθε η ώρα τους να βγουν σε σύνταξη. Ή έστω να υποστούν κάποιες αλλαγές, για να μη νομίζουν και οι τουρίστες ότι έκαναν ταξίδι στο χρόνο αντί για τον τόπο…

Έχοντας γράψει πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ λοιπόν, οι συρμοί της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) ήρθε η ώρα να ανανεωθούν και να γίνουν πιο ελκυστικοί αλλά και πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, η Κομισιόν ενέκρινε τη σχετική χρηματοδότηση για την ανακαίνισή τους, με το συνολικό επιλέξιμο κόστος για το έργο να ανέρχεται σε 12,3 εκατ. ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», του Ταμείου Συνοχής.

Πρόκειται για σημαντική επένδυση με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, στο πλαίσιο ενός καινοτόμου έργου κυκλικής οικονομίας, που συνδυάζει την ανανέωση των συρμών, με την παράλληλη ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών. Με το συγκεκριμένο έργο αναμένονται σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, εξοικονόμηση ενέργειας και πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες για τον πολίτη.

Η ανακαίνιση αυτή της Γραμμής 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) θα αφορά 14 συρμούς, με τον εκσυγχρονισμό να εκτιμάται ότι θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια, παρέχοντας υψηλότερη άνεση και βελτιωμένη αξιοπιστία. Ταυτόχρονα θα μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και ηχορύπανση χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα και την αναβάθμιση δύο υποσταθμών ανάκτησης ενέργειας, καθώς και χάρη στην εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα, τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.

Αναλυτικά, οι αλλαγές που θα γίνουν στους 14 συρμούς:

αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).

Οι αλλαγές όμως δε σταματούν εκεί. Στο μάτι έχει μπει και το Μετρό της Αθήνας και ειδικότερα η Γραμμή 3 που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στα Σπάτα. Με την επιβατική κίνηση να έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, με 700 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά στις τρεις γραμμές του μετρό, η ενίσχυση των μέσων μεταφορών με νέους συρμούς θεωρείται απαραίτητη. Η Γραμμή 1 σε ώρες αιχμής χρειάζεται 19 συρμούς. Στις Γραμμές 2 και 3 είναι διαθέσιμοι 50 συρμοί και χρειάζονται τα 40 στις ώρες αιχμής, εκ των οποίων 16 στη 2 και 24 στην 3, μαζί με τα βαγόνια προς αεροδρόμιο.

Το Υπ. Υποδομών και μεταφορών, αλλά και οι φορείς Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.), που λειτουργεί το εν λόγω μέσο μεταφοράς, υπάρχουν σχέδια για περισσότερα δρομολόγια στη Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας που φτάνει έως το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Με τα τωρινά δεδομένα, τα δρομολόγια των συρμών από το Δημοτικό Θέατρο προς το Αεροδρόμιο γίνονται κάθε 36 λεπτά. Ωστόσο, λόγω της ανόδου των τουριστικών ροών και της αυξημένης κίνησης στο αεροδρόμιο, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στη ΣΤΑ.ΣΥ. αναζητούν τρόπους ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Μετρό μέχρι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ο απαιτούμενος χρόνος να μειωθεί στα 20 με 25 λεπτά, στο αισιόδοξο σενάριο. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Ελληνικό Μετρό, ως αρμόδια, περίμενε το «πράσινο φως» για να εκκινήσει διαγωνιστική διαδικασία για την απόκτηση έως 15 νέων συρμών, εκ των οποίων οι 7 (οι διρευματικοί) προορίζονταν να «μπούνε» από τον Σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας προς το Αεροδρόμιο.

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθήνα βγήκε ο καλύτερος ευρωπαϊκός προορισμός για φοιτητές, αφήνοντας πίσω τη Μαδρίτη!

ΕΛΛΑΔΑ

Πώς θα κινηθεί η Γραμμή 1 του μετρό την Τετάρτη (29/5) λόγω τελικού Conference League!

ΕΛΛΑΔΑ

Η Πανσέληνος του Μαΐου θα χαρίσει απόψε διπλό εντυπωσιακό αστρονομικό φαινόμενο!

SPILL THE TEA

Η Camila Cabello αποκάλυψε πότε έκανε σεξ πρώτη φορά χαρακτηρίζοντάς το αργά!

ΕΛΛΑΔΑ

Το νησί της Ελλάδας με τα καθαρότερα νερά στον κόσμο δεν ανήκει στις mainstream επιλογές!

ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ

Ολλανδία: Η ακροδεξιά κυβέρνηση μειώνει τους ξένους φοιτητές στα πανεπιστήμια της χώρας!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET