ΙΝΣΠΙΡΕΪΣΙΟΝ

Οι ξένες γλώσσες που αναβαθμίζουν το βιογραφικό σου, αν ψάχνεις δουλειά στο εξωτερικό!

Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί ο χάρτης στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, ένα πράγμα που μας απασχολεί έντονα, είναι οι απαιτούμενες γλώσσες που πρέπει να έχουμε στο βιογραφικό μας. Τα αγγλικά τα ξεπεράσαμε, γεγονός που σημαίνει πως πρέπει να γνωρίζουμε μία ακόμη γλώσσα για να.. χτυπήσουμε κάπως τον ανταγωνισμό εκεί έξω. Σύμφωνα με μελέτη στο […]

Neopolis Team

23 Απριλίου, 2019

Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί ο χάρτης στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, ένα πράγμα που μας απασχολεί έντονα, είναι οι απαιτούμενες γλώσσες που πρέπει να έχουμε στο βιογραφικό μας. Τα αγγλικά τα ξεπεράσαμε, γεγονός που σημαίνει πως πρέπει να γνωρίζουμε μία ακόμη γλώσσα για να.. χτυπήσουμε κάπως τον ανταγωνισμό εκεί έξω.

Σύμφωνα με μελέτη στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ για τη σχέση ανάμεσα στις ομιλούμενες γλώσσες και τις ανταγωνιστικές οικονομίες, φαίνεται πως επτά, μαζί με τα Αγγλικά, είναι εκείνες οι γλώσσες που θεωρούνται αναγκαίες. Κινέζικα, ισπανικά, γαλλικά, αραβικά, ρωσικά και γερμανικά.

Τα κινέζικα βρίσκονται στη δεύτερη θέση, καθώς αυτή τη στιγμή ομιλούνται από 845 εκατ. ανθρώπους και παραμένουν ως την πιο διαδεδομένη μητρική γλώσσα στον κόσμο. Στην Κίνα δε, καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός χρηστών του διαδικτύου στον κόσμο.

Ιδιαίτερα μεγάλη είναι η επίπτωση που έχει η χρήση κινητού τηλεφώνου τα τελευταία χρόνια στη συμπεριφορά των κινέζων καταναλωτών. Σύμφωνα με τη στατιστική έρευνα για την ανάπτυξη του Ιντερνέτ στην Κίνα (CNNIC), οι χρήστες ανέρχονται σε 656 εκατ., δηλ. το 92,5% του συνόλου των παρόντων στο διαδίκτυο.

Και στην περίπτωση που η ασιατική αγορά συνεχίσει τους ίδιους ρυθμούς αύξησης της χρήσης του Ιντερνέτ, τα κινεζικά είναι υποψήφια να καταλάβουν τη θέση που έχουν τα αγγλικά ως πιο διαδεδομένη γλώσσα στο διαδίκτυο.

Όσον αφορά τώρα τη Γηραιά Ήπειρο, τα πρωτεία στην εκμάθηση καταλαμβάνουν τα ισπανικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.

Τα γαλλικά, που αποτελούν παραδοσιακά τη γλώσσα της διπλωματίας και ομιλούνται σε 51 χώρες του κόσμου, είναι σημαντικά γιατί οι γαλλικές επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα παρούσες σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας –όπως η ενέργεια, τα οπλικά συστήματα, η βιομηχανία μετάλλου και η αυτοκινητοβιομηχανία – ενώ ηγετικό ρόλο έχουν σε τομείς όπως η κοσμητική και η μόδα.

Τα ισπανικά είναι από τις πιο δημοφιλής γλώσσες για εκμάθηση και σύμφωνα με τους επιλεγόμενους head hunters (όσους αναζητούν τους κατάλληλους υποψήφιους για επαγγελματικά στελέχη) αποτελούν εγγύηση για την εύρεση εργασίας. Η στενή σχέση της Ισπανίας με τη Λατινική Αμερική, αλλά και το υψηλό επίπεδο του τομέα του τουρισμού, της εστίασης και της προσφοράς ξενοδοχείων στην ίδια τη χώρα (που έχουν σημειώσει μία άνοδο 75-80% τα τελευταία χρόνια) προσφέρει μεγάλες πιθανότητες απασχόλησης στους ενδιαφερόμενους και γνώστες της γλώσσας.

Όσον αφορά τις δυνατότητες στην Ανατολή, τα αραβικά αποτελούν μητρική γλώσσα για περίπου 221 εκατ. ανθρώπους, ενώ οι γεωπολιτικές ισορροπίες και οι οικονομικές σχέσεις έχουν καταστήσει τον διάλογο με την Μέση Ανατολή ιδιαίτερα σημαντικό για τομείς όπως η δημοσιογραφία, ή οι πολιτιστικές ανταλλαγές, ενώ συνεχίζουν να παραμένουν οι χώρες της περιοχής σημαντικοί παράγοντες για το παγκόσμιο εμπόριο και τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές. Άλλωστε το πετρέλαιο εξακολουθεί να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας.

Στην έκτη θέση του Power Language Index Ranking 2059 βρίσκουμε τη γλώσσα που πραγματικά είναι κατανοητή σε πολλούς τομείς, ιδιαίτερα για όποιον θέλει να ασχοληθεί με τον τουρισμό: τα ρωσικά. Χάρις στις μεγάλες δυνατότητες που προσφέρει στη χώρα για ανάπτυξη ο τομέας της ενέργειας, αλλά και οι χρηματοοικονομικές και τραπεζικές συναλλαγές, όλο και αυξάνεται το ποσοστό των ευπόρων τάξεων στη Ρωσία, της οποίας η μεσαία τάξη αρέσκεται στην επίδειξη πλούτου με σημαντικές δαπάνες στα τουριστικά ταξίδια και την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.

Η φτωχή, έως μηδενική γνώση αγγλικών από μεγάλο τμήμα των επίζηλων Ρώσων τουριστών καθιστά αναγκαία τη γνώση της γλώσσας.

Τελευταία, είναι η θέση που έχει στην κατάταξη του Power Language Index Ranking 2059 η γερμανική γλώσσα. Ως μητρική γλώσσα είναι μία από τις ευρύτερα ομιλούμενες στην Ευρώπη, όμως η ευρωστία της γερμανικής οικονομίας στα χρόνια της κρίσης και οι μεγάλες δυνατότητες εργασίας που προσφέρει για εξειδικευμένο προσωπικό και επιστήμονες, έχει εκτοξεύσει το ποσοστό των ανθρώπων που σπουδάζουν και καλλιεργούν τη γερμανική.

Τα γερμανικά τα τελευταία χρόνια έχουν επεκταθεί ως γλώσσα συνεννόησης στους τομείς της επιστήμης και του πολιτισμού, ενώ και βιομηχανικά κι επιχειρηματικά το κεφάλαιο της καινοτομίας και του οικονομικού οραματισμού μοιάζει να έχει μετατοπισθεί από το Λονδίνο στο Βερολίνο.

OUR20s

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET