ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Οι νέοι στην Ελλάδα παίρνουν πτυχία, δεν έχουν τις ικανότητες όμως, να βρουν την εργασία που θέλουν!

Οι νέοι στην Ελλάδα παλεύουν να αποκτήσουν όσα περισσότερα πτυχία μπορούν, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό βιογραφικό, ωστόσο δεν εφοδιάζονται τις κατάλληλες δεξιότητες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες μιας θέσης.  Αυτό τουλάχιστον διαπιστώθηκε από την πρόσφατη μελέτη της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), με το πρόβλημα […]

Neopolis Team

1 Οκτωβρίου, 2018

Οι νέοι στην Ελλάδα παλεύουν να αποκτήσουν όσα περισσότερα πτυχία μπορούν, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό βιογραφικό, ωστόσο δεν εφοδιάζονται τις κατάλληλες δεξιότητες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες μιας θέσης. 

Αυτό τουλάχιστον διαπιστώθηκε από την πρόσφατη μελέτη της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), με το πρόβλημα να είναι πιο σύνθετο ακόμα, καθώς υπάρχει πληθώρα των πτυχιούχων που δεν βρίσκουν εργασία ανάλογη των ακαδημαϊκών τους προσόντων. Αυτό είναι κάτι που αφορά όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου.

Στην Ελλάδα, λοιπόν, υπάρχει μεγάλο ποσοστό φοιτητών συγκριτικά με τον πληθυσμό (6,58%), ενώ κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών που σπουδάζει στο εξωτερικό (0,34%) από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, το 70% των φοιτητών για τα πανεπιστήμια και το 40% για τα ΤΕΙ εισάγεται πλέον των δηλωμένων δυνατοτήτων τους για εκπαίδευση.

Τα στοιχεία έρχεται να συμπληρώσει και η έκθεση του CEDEFOP, η οποία δείχνει ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν αναπτύσσει στους μαθητές της δεξιότητες που θα τους χρησιμεύσουν στην επαγγελματική τους ζωή, ακόμα και παραδείγματα όπως η επικοινωνία και η γλωσσομάθεια.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη μπορούν να απορροφηθούν εύκολα από την αγορά εργασίας, γι’αυτό και είναι χαρακτηριστικό πως η Ελλάδα μεταξύ των 28 ευρωπαϊκών χωρών, βρίσκεται στην 23η θέση (με βαθμό 41 στα 100) για το κατά πόσο το εκπαιδευτικό της σύστημα βοηθάει μαθητές και φοιτητές να αναπτύξουν δεξιότητες.

«Τα επαγγελματικά περιγράμματα βάσει των οποίων καταρτίζονται τα προγράμματα σπουδών μαθητείας θεωρούνται σε μεγάλο βαθμό παρωχημένα· οι διαδικασίες για την επικαιροποίησή τους (ή την υιοθέτηση νέων) χαρακτηρίζονται πολύπλοκες και μη ευέλικτες. Στα προγράμματα σπουδών μαθητείας καθορίζεται μόνο το σχολικό σκέλος της μάθησης· το σκέλος του χώρου εργασίας απουσιάζει. Η επιλογή επαγγελματικών περιγραμμάτων που πρέπει να προσφέρονται ως ειδικότητες δεν εναρμονίζεται ακόμη συστηματικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Δεν βασίζεται σε έρευνα των αναγκών ούτε σε αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του συστήματος μαθητείας», ανέφερε η τελευταία έκθεση του CEDEFOP για την επισκόπηση της μαθητείας στην Ελλάδα.

Επιπλέον, η Ελλάδα βρέθηκε στην 24η θέση (με βαθμό 43 στα 100) στην εξεύρεση δουλειά. Εκεί, όμως, που κυριολεκτικά πάτωσε, είναι σε αυτό που γράψαμε και στην αρχή. Ότι δηλαδή τα πτυχία δε συνάδουν με αντίστοιχες ικανότητες και εφόδια, γι’αυτό το λόγο και βρέθηκε στη τελευταία θέση με βαθμό 9 στα 100.

Συγκεκριμένα, οι Ελληνες είτε είναι υπερπροσοντούχοι, αλλά για να επιβιώσουν αναγκάζονται να δεχθούν δουλειές κατώτερες των ακαδημαϊκών πτυχίων τους, είτε δεν έχουν τις δεξιότητες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις παρόλο που έχουν σπουδάσει. Η στρέβλωση αυτή έχει και κοινωνικές επιπτώσεις, ενώ προκαλεί και αρρυθμίες στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

«Καλύτερο επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, σύνδεση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, καθώς και φορολογικά κίνητρα προς τις επιχειρήσεις για πρόσληψη νέων πτυχιούχων», είναι όλα εκείνα που πρότεινε ο εμπειρογνώμων του Ευρωπαϊκού Κέντρου, Ηλίας Λιβανός.

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΘ: Μπρόκολο με ψαλίδα έδωσε να δοκιμάσει σε φοιτητή η λέσχη, δεν πήρε θετικό feedback!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET