Έχεις κοιτάξει ποτέ ένα logo μιας διάσημης εταιρείας, αναρωτώμενος τι μπορεί να ενέπνευσε τους δημιουργούς του ή ποιο είναι ακριβώς το μήνυμα που θέλουν να περάσουν στους πελάτες τους οι εν λόγω κολοσσοί;
Σκεφτήκαμε λοιπόν, να παρουσιάσουμε 15 από τα πιο διάσημα logos των μεγαλύτερων πολυεθνικών εταιρειών, που κρύβουν μηνύματα τα οποία ποτέ δεν είχες φανταστεί:
1. Τoyota
To logo της Toyota, όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, αποτελείται από τρεις καρδιές. Η μία είναι του πελάτη, η άλλη του προϊόντος και η τρίτη αντιπροσωπεύει την εξέλιξη στον τομέα της τεχνολογίας.
2. ΜcDonald’s
To «M» στη γνωστή εταιρεία fast-food, έχει κι αυτό τη δική του σημασία. Τη δεκαετία του ’60, ο σύμβουλος επικοινωνίας και διαφήμισης της εταιρείας, κ. Τσέσκιν, επέμεινε πως έπρεπε να διατηρηθεί η χρυσή αψίδα του συμβόλου. Συγκεκριμένα, σε δήλωση του την ίδια περίοδο στο BBC, επισήμανε πως οι καταναλωτές βλέποντας το σύμβολο αυτό θα το ταυτίζουν με δύο υγιή στήθη. Αλήθεια ή όχι, όπως και να έχει το logo των McDonald’s είναι από τα πιο διάσημα και αναγνωρίσιμα παγκοσμίως.
3. Mobil
Στο logo της Mobil σημαντικό ρόλο παίζουν τα χρώματα. Συγκεκριμένα, το κόκκινο αντιπροσωπεύει τη δύναμη και το μπλε την αξιοπιστία και την ασφάλεια που εμπνέει στους πελάτες της, η εταιρεία.
4. Pepsi
To παλιό logo της εταιρείας αναψυκτικών βρίσκεται στα αριστερά, ενώ για το καινούριο που βρίσκεται στα δεξιά, δαπανήθηκε 1 εκατομμύριο δολάρια για να σχεδιαστεί. Η Arnell Association ανέλαβε αυτό το έργο. Αυτό είχες ως αποτέλεσμα η Pepsi να αναγκαστεί να δαπανήσει εκατομμύρια δολάρια για να κατορθώσει να πετύχει το σωστό rebranding. Το νέο λογότυπο παρομοιάζεται με τον Κώδικα Ντα Βίντσι, αφού περιέχει στοιχεία από την Αναγέννηση, τη Δύναμη της Γης και το Φενγκ Σουι.
5. ΒΜW
H BMW είναι ίσως από τις πιο γνωστές και με σπουδαία ιστορία, εταιρείες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πιστή στις ρίζες της, η BMW διατηρεί στα χρώματα της το άσπρο και το μπλε, θέλοντας να δείξει την ένωση που συντελείται ανάμεσα στην κίνηση και τον ουρανό. Να προσθέσουμε πως η εταιρεία είχε σημαντικό ρόλο ακόμη και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αφού κατασκεύασε αεροσκάφη για την Γερμανία.
6. Αpple
To logo της Αpple αντιπροσωπεύει το απαγορευμένο μήλο της Γνώσης που αναφέρεται στη Βίβλο και συγκεκριμένα στην ιστορία του Αδάμ και της Εύας.
7. FedEx
To logo αυτό είναι ιδιαίτερα δημιουργικό. Συγκεκριμένα, αν το παρατηρήσεις σωστά διακρίνεις το βέλος που υπάρχει ανάμεσα στα γράμματα «F» και «E», το οποίο δείχνει την ανοδική πορεία που ακολουθεί η εταιρεία ως προς την τεχνολογική ανάπτυξη και την επιχειρηματική πρωτοπορία.
8. Mercedes Benz
To logo της Mercedes Benz είναι ίσως από τα πιο επιβλητικά λογότυπα, αφού τα τρία αστέρια αντιπροσωπεύουν την σταθερότητα σε ποιότητα και στυλ σε θάλασσα, γη κι αέρα.
9. Google
H Google χρησιμοποιεί τα βασικά χρώματα στη σειρά, τα οποία ωστόσο διακόπτονται από ένα άλλο, σύνθετο χρώμα, το πράσινο. Κάτι που έγινε σκόπιμα από την εταιρεία, θέλοντας να δείξει ότι στοχεύει ναι μεν σε κάτι απλό, αλλά ιδιαίτερα πρωτοποριακό και τολμηρό που έχει σαν στόχο, να αλλάξει τον κόσμο όπως τον ξέρουμε. Το πέτυχε; Έτσι φαίνεται…
10. Adidas
H Adidas χρησιμοποιώντας απλές λωρίδες στο σύμβολο της, δημιούργησε ένα σήμα σαν βουνό, που δείχνει τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει κάποιος για να πετύχει τον στόχο του!
11. NBC
Το NBC έχει στο λογότυπό του πολλά χρώματα. Αυτό συνέβη γιατί τη δεκαετία του ’50 που δημιουργήθηκε, επικρατούσαν οι ασπρόμαυρες τηλεοράσεις και με αυτό τον τρόπο ήθελε να κάνει τη διαφορά και να προβάλλει τη σημαντική τότε πρωτοπορία, της έγχρωμης εικόνας.
12. Audi
Απλό και …ανούσιο; Κι όμως δεν είναι έτσι! Οι 4 κύκλοι της Αudi αντιπροσωπεύουν τις 4 θεμελιακές εταιρείες του 1932 που ίδρυσαν την μεγάλη αυτή εταιρεία που ονομάζεται Audi.
13. IBM
To logo της ΙΒΜ με τις πολλές γραμμές αντιπροσωπεύει την ισότητα και την σταθερότητα που επικρατεί στην εταιρεία, η οποία δε διευθύνεται από έναν και μόνο άνθρωπο, όπως συμβαίνει (ή συνέβαινε) στους περισσότερους, παραδοσιακούς κολοσσούς.
14. Volkswagen
Το λογότυπο αυτό, όπως έχουν αναλύσει και σπουδαίοι γραφίστες, ψυχολόγοι κι αναλυτές καταναλωτικών συμπεριφορών, αντιπροσωπεύει το αυτοκίνητο του λαού, δηλαδή είναι αυτό ακριβώς που ζητά ο μέσος καταναλωτής.
15. Amazon
Το λογότυπο της εταιρείας, μοιάζει στην αρχή να περιλαμβάνει ένα χαμόγελο. Πράγματι, σκοπός της είναι να κάνει τους χρήστες της χαρούμενους, αλλά αν το παρατηρήσεις καλύτερα βλέπεις ότι το βελάκι ξεκινάει από το «Α» και καταλήγει στο «Ζ» θέλοντας να δείξει πως περιλαμβάνει προϊόντα από ολόκληρο το φάσμα της αγοράς!