fbpx

Φοιτήτρια η κοπέλα που ανακάλυψε τα σπιράλ λαστιχάκια κι έγινε εκατομμυριούχος!


Η έμπνευση να κάνεις κάτι καινοτόμο, να σκεφτείς μια ιδέα ναι μεν απλή, αλλά που μέχρι στιγμής δεν έχει σκεφτεί κανείς άλλος, συνήθως έρχεται στις πιο άκυρες στιγμές. Εκεί που ούτε το περίμενες, ούτε το σχεδίαζες, ούτε έστυβες το μυαλό σου για να προκύψει. Απλώς σκάει.

Σίγουρα αν είσαι κοπέλα, έχεις χρησιμοποιήσει τα σπιράλ λαστιχάκια που κυκλοφορούν εδώ και λίγα χρόνια στην αγορά. Κι αυτά λοιπόν, κάπως έτσι έφτασαν στα χέρια σου.

Ύστερα από μια εντελώς τυχαία στιγμή της Ελβετίδας Σόφι Τρελέ Τβέντε το μακρινό 2011. Η πρωτοετής τότε φοιτήτρια του Πανεπιστημίου του Γουόρικ της Αγγλίας, έκανε ό,τι κάνει κανείς σ’ αυτήν την ηλικία και με αυτήν την ιδιότητα. Βγήκε έξω να παρτάρει για τελευταία φορά πριν φύγει για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές της, σε μια φοιτητική λέσχη όπου οι καλεσμένοι έπρεπε να φορέσουν κουστούμια φτιαγμένα από τυχαία αντικείμενα.

Μόνο που ένα από τα «τυχαία αντικείμενα» που χρησιμοποίησε η ίδια, έμελλε να την κάνει εκατομμυριούχο!

Όπως ανέφερε η 27χρονη πλέον Σόφι στο BBC:

Καθώς ετοιμαζόμουν να βγω από το σπίτι, είδα αυτό το παλιό τηλέφωνο στον τοίχο. Αποσύνδεσα το σπιράλ καλώδιο και έδεσα τα μαλλιά μου με αυτό.

Η ιδέα όμως ότι αυτός ο τρόπος πιασίματος μαλλιών πρέπει να καθιερωθεί, της ήρθε την επόμενη ημέρα. Ξυπνώντας ύστερα από ξενύχτι χωρίς να έχει καθόλου πονοκέφαλο, συνειδητοποίησε πως πολύ φίλος της σε αυτό στάθηκε το καλώδιο σπιράλ με το οποίο είχε πιάσει τα μαλλιά της. Ούτε τραβούσε τα μαλλιά της, ούτε τα έσφιγγε πολύ δημιουργώντας ένα βαρύ αίσθημα, ενώ όταν το έβγαλε δεν είχε μείνει καμία τρίχα της πάνω του. Καλά, πονεμένη ιστορία αυτή. Βγάζεις το κοκκαλάκι και νιώθεις ότι αυτό κουβαλάει περισσότερες τρίχες απ’ ό,τι η κεφαλή σου. 

Τέλος πάντων όμως, η Σόφι σ’ εκείνη τη φάση κατάλαβε ότι πρέπει να κάνει το βήμα. Κάλεσε έτσι τον τότε σύντροφό της και πλέον συνέταιρό της στην επιχείρηση, Φελίξ Χαφά, για να το προχωρήσουν. Αποφάσισαν λοιπόν να κάνουν μια προσπάθεια, χρηματοδοτώντας την οι ίδιοι, με πρώτη κίνηση να στραφούν σε έναν τύπο που παράγει σπιράλ τηλεφώνου.

«Ζητήσαμε από έναν τύπο που παράγει τα σπιράλ τηλεφώνου να βγάλει από μέσα το σύρμα και να το συγκολλήσει σε στρογγυλό σχήμα», σημειώνει η Σοφί και συνεχίζει: «Το πρώτο κουτί ήταν απαίσιο. Αλλά σκέφτηκα: Υπάρχει κάτι ακόμη που πρέπει να γίνει». 

Μέσα στον επόμενο καιρό κατέληξε σε μια διάφανη συσκευασία με τρία από αυτά τα λαστιχάκια σε κάθε κουτί, τα οποία πουλούσε για $6,25 (5,70€).

Κάπως έτσι, έφτασε μέσα στον ένα μόλις χρόνο να πουλάει ήδη σε 12 χώρες!

Το 2012 αποφάσισαν να στραφούν σε έναν επιχειρηματία Κινέζο ώστε να παράγει χύμα τα εν λόγω λαστιχάκια, και εκείνη τη χρονιά άρχισαν να τα πουλούν τόσο μέσω ίντερνετ όσο και σε κομμωτήρια. Οι πωλήσεις δεν άργησαν να πιάσουν υψηλούς ρυθμούς και το 2013 η Invisibobble, όπως λέγεται η εταιρία, έγινε διεθνής. Βέβαια, όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, οι περισσότεροι από τους ανθρώπους της Σόφι δεν πίστεψαν τόσο στην ιδέα όσο η ίδια, αλλά το αποτέλεσμα είναι που μετράει και με αυτό σίγουρα κατάφερε να τους αποστομώσει.

Η εμφάνισή της ίδιας αλλά και του συνεργάτη της Forbes το 2016 ωστόσο, ήταν η αρχή της μεγάλης επιτυχίας.

Μπαίνοντας στη λίστα με τους Ευρωπαίους επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών στο λιανικό εμπόριο, οι μετοχές τους αυξήθηκαν. Τότε, όπως λέει η 27χρονη, σταμάτησαν να τους αμφισβητούν και οι γύρω τους. «Βάζαμε ένα προϊόν στην αγορά και ήταν αμέσως επιτυχία. Ήταν πολύ περίεργο. Αλλά δεν είχαμε καθίσει ούτε στιγμή για να σκεφτούμε τη μεγαλύτερη εικόνα», λέει χαρακτηριστικά. 

Όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, βρέθηκαν ανταγωνιστές με το ίδιο προϊόν που σκοπό είχαν να χτυπήσουν τις τιμές, αλλά η Invisibobble κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή.

Είχαμε εξαιρετικά καλή απόδοση και τότε μια άλλη εταιρεία δημιούργησε μια πιο οικονομική έκδοση από τα λαστιχάκια μαλλιών. Τώρα, είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια ιδέα την ώρα που κάνεις μπάνιο. Πρέπει να έχουμε το πιο πρωτοποριακό αξεσουάρ για τα μαλλιά και έχουμε ολόκληρες ομάδες που αναπτύσσουν τα πιο cool προϊόντα ή διαφημιστικές εκστρατείες».

Η εταιρεία έχει πλέον την έδρα της στο Μόναχο, ενώ τα προϊόντα κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα, τη Γερμανία, καθώς και την Κίνα.

Πηγαίνουμε στο 2019 όμως, όπου η εταιρία ανακοινώνει πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ. Αυτές βέβαια δεν αφορούν πια μόνο σπιράλ λαστιχάκια, αλλά στέκες και γενικότερα κοκκαλάκια μαλλιών.

Τα προϊόντα αυτά σήμερα πωλούνται σε πάνω από 100.000 τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων διάσημων καταστημάτων στη μεγαλύτερη αγορά των ΗΠΑ. Η Invisibobble έχει πολλούς ακόλουθους στο Instagram, αλλά η Σόφι επιλέγει τελευταία να μιλήσει μέσω αυτού για τις κακές εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στην Κίνα, όπως ανακάλυψε και η ίδια σε ένα ταξίδι που έκανε το 2018. «Οι μητέρες έχουν τα παιδιά τους στην αγκαλιά τους, την ώρα που συγκολλούν τα λαστιχάκια μαλλιών. Ήταν σπαρακτικό», σημειώνει.

Επίσης, για όσους οικολόγους έχει παρέα (καλά κάνετε, είμαστε κι εμείς μέσα σ’ αυτούς) τα λαστιχάκια σπιράλ είναι κατασκευασμένα από ένα μόνο υλικό, την πολυουρεθάνη, που σημαίνει ότι είναι εντελώς ανακυκλώσιμα.

Και μια τελευταία συμβουλή της Σόφι προς τους νέους επιχειρηματίες, είναι «Ξεκινήστε αμέσως!»

Ωστόσο, δε θα κρύψουμε ότι από την όλη ιστορία εκλάβαμε άλλο ένα ηθικό δίδαγμα: Παιδιά, παρτάρετε, προκύπτουν καλά πραγματάκια!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET