ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Φοιτητής του ΕΜΠ έφτιαξε εφαρμογή που σου λέει στο Messenger «πότε έρχεται το λεωφορείο»!

Αν μία ερώτηση μιλάει εξαιρετικά πολύ στην ψυχούλα μας και ταυτιζόμαστε απόλυτα όλοι, τότε αυτή δεν είναι άλλη από το «σε πόση ώρα έρχεται το λεωφορείο;». Είναι φορές μάλιστα που έχουμε ξεχαστεί σε κάποια στάση κοιτώντας καρτερικά το δρόμο, περιμένοντας να έρθει το πολυπόθητο αστικό. Αν όμως είχαμε τη δυνατότητα να ρωτήσουμε κάποιον και να […]

Neopolis Team

16 Απριλίου, 2019

Αν μία ερώτηση μιλάει εξαιρετικά πολύ στην ψυχούλα μας και ταυτιζόμαστε απόλυτα όλοι, τότε αυτή δεν είναι άλλη από το «σε πόση ώρα έρχεται το λεωφορείο;».

Είναι φορές μάλιστα που έχουμε ξεχαστεί σε κάποια στάση κοιτώντας καρτερικά το δρόμο, περιμένοντας να έρθει το πολυπόθητο αστικό.

Αν όμως είχαμε τη δυνατότητα να ρωτήσουμε κάποιον και να μας απαντήσει ακριβώς τι ώρα περνάει το λεωφορείο, να ανάψουμε ρε αδερφέ και ένα τσιγάρο να περάσει η ώρα ή να πάρουμε τηλέφωνο τον κολλητό ή την κολλητή να μας πει τα νεάκια του/της, τότε θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα. Ιδανικά δεν θα βρισκόμασταν στην στάση περιμένοντας και θα καθόμασταν λίγο παραπάνω στην σχολή.

Για καλή μας τύχη, η λύση στο πρόβλημα βρέθηκε..

Και δεν αναφερόμαστε φυσικά σε κάτι εφαρμογές του κ@λου που άλλη ώρα γράφουν και άλλη ώρα έρχεται τελικά το λεωφορείο, κάνοντας τα νεύρα μας να παίζουν ταμπούρλο.

Μιλάμε για την εφαρμογή που δημιούργησε ο 22χρονος φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, «Πότε έρχεται το λεωφορείο μου»! Όπως όλοι μας, έτσι και ο Χρήστος, έχει.. καταγράψει ώρες στο κοντέρ, σε κρύο και καύσωνα, μετρώντας τα δευτερόλεπτα μέχρι την λυτρωτική εμφάνιση του αστικού που θα τον μεταφέρει είτε στην σχολή του στου Ζωγράφου είτε στο σπίτι του, στην Αργυρούπολη.

Γι’αυτό πήρε την απόφαση πριν δύο χρόνια να αναλάβει δράση και να δώσει ο ίδιος την απάντηση στο κρίσιμο, για την ψυχική υγεία όλων μας, ερώτημα.

«Πρόκειται για ένα chatbot, δηλαδή μια εφαρμογή αυτοματοποιημένων απαντήσεων. Πιο απλά, είναι ένα σύστημα που λειτουργεί στο Facebook Messenger και όταν του στέλνεις κάποιο μήνυμα σου απαντάει αυτόματα με συγκεκριμένες πληροφορίες. Στην προκειμένη περίπτωση, όταν του στέλνεις τη γραμμή και τη στάση που θέλεις ή την τοποθεσία σου, σου απαντάει με το πότε θα φτάσει τα λεωφορείο σου στην στάση. Τα δεδομένα τα παίρνει κατευθείαν από την τηλεματική του ΟΑΣΑ».

Αφορμή για τη δημιουργία της εφαρμογής στάθηκε η περιέργειά του για τις νέες τεχνολογίες που συνεχώς τον ωθούσε στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων τους και φυσικά οι πολλές ώρες αναμονής του 140, που καθημερινά τον μετέφερε στη σχολή του:

«Όλα ξεκίνησαν σχετικά τυχαία. Πριν τρία χρόνια δοκίμαζα κάποιες νέες τεχνολογίες, και ανακάλυψα ότι με αυτές μπορείς να δημιουργήσεις ένα σύστημα chatbot. Στην αρχή, έφτιαξα μια απλή εφαρμογή η οποία έλεγε ανέκδοτα και απαντούσε σε απλές ερωτήσεις όπως ‘Τι κάνεις’ κτλ. Οπότε σκέφτηκα: ‘Τι θα μπορούσε να το κάνει χρήσιμο

«Τότε, μόλις είχε ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, και έτσι το προγραμμάτισα ώστε όταν το ρωτάω ‘Πότε έρχεται το λεωφορείο μου’, να μου απαντάει με την ώρα άφιξης του λεωφορείου που παίρνω κάθε πρωί για τη σχολή. Και κάπου εκεί, συνειδητοποίησα πόσο χρήσιμο θα ήταν για το σύνολο του επιβατικού κοινού, αφού τότε δεν είχε βγει η εφαρμογή της τηλεματικής για κινητά. Μάλιστα, όταν το ξεκίνησα, το είχα συνδεδεμένο και με το Twitter καθώς ήταν πιο εύκολη η σύνδεσή του εκεί. Όμως μετά από μία εβδομάδα το μετέφερα στο Facebook Messenger».

Η ιδέα του αποδείχθηκε εξαιρετική, καθώς μέχρι σήμερα, πάνω από 240.000 άτομα έχουν χρησιμοποιήσει την εφαρμογή, ενώ κάθε μέρα την εμπιστεύονται 10.000 χρήστες.

«Οι αντιδράσεις που έχω εισπράξει είναι ως επί το πλείστων θετικές. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της εφαρμογής ‘Πότε έρχεται το λεωφορείο μου’ είναι ότι δεν χρειάζεται να κατεβάσεις κάποια άλλη εφαρμογή για να το χρησιμοποιήσεις, εκτός του Messenger, που οι περισσότεροι το έχουν ήδη στο κινητό τους. Επιπλέον, μπορεί να λειτουργήσει και μέσω του 0.facebook.com (της έκδοσης του Facebook που δεν χρειάζεται να έχεις MB στο κινητό σου για να το χρησιμοποιήσεις) οπότε μπορούν να εξυπηρετηθούν και αυτοί που δεν έχουν βάλει πρόσφατα κάρτα».

Εν τω μεταξύ ο Χρήστος πήγε την εφαρμογή ένα βήμα παρακάτω, μιας και πρόσθεσε αστείες απαντήσεις σε όσους στέλνουν, για παράδειγμα, καρδιές στο chatbox.

«Το 2018, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, πρόσθεσα και κάποιες αστείες απαντήσεις που αποστέλλονται όταν κάποιος χρήστης στέλνει μια καρδιά στο chatbot, οπότε πολλοί άρχισαν να μπαίνουν στην εφαρμογή μόνο και μόνο για να παίξουν ή να ανακαλύψουν όλες τις πιθανές απαντήσεις. Μέσω αυτού, έγινε viral και στα social media».

Όσον αφορά την εξέλιξη της εφαρμογής, όπως λέει ο ίδιος, έχει πολλές ιδέες που θα την κάνουν ακόμα καλύτερη στο μέλλον.

Μάλιστα, σκέφτεται πολύ σοβαρά τη δημιουργία μιας αντίστοιχης εφαρμογής όπου οι χρήστες θα μπορούν να καταγράφουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα στην πόλη τους, όπως σπασμένα πεζοδρόμια, αμάζευτα σκουπίδια κτλ.

Στην ερώτηση τι θα πρότεινε ο ίδιος στη διοίκηση του ΟΑΣΑ αν είχε τη δυνατότητα, ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το σύστημα της τηλεματικής αποτέλεσε ‘επανάσταση’ στις μετακινήσεις μας στην Αθήνα. Έχουν γίνει πιο αξιόπιστες με την εισαγωγή του. Όμως, δεν παύει να έχει προβλήματα. Υπάρχουν ακόμα λεωφορεία που δεν λειτουργεί αξιόπιστα ο δέκτης τους, καθώς και περιπτώσεις που ενώ το λεωφορείο ‘κόλλησε’ κάπου, δεν ενημερώνονται κατάλληλα αυτοί που περιμένουν σε επόμενες στάσεις. Οπότε σε πρώτη φάση θα πρότεινα ο ΟΑΣΑ να επενδύσει ακόμα περισσότερο στο σύστημα αυτό ώστε να βελτιώσει την αξιοπιστία του.

«Γενικότερα όμως, η πρότασή μου είναι να επενδύσει ο ΟΑΣΑ περισσότερο στα ‘ανοιχτά δεδομένα’. Δηλαδή, να δώσει περισσότερες πληροφορίες ώστε να μπορούν οι προγραμματιστές να τις εκμεταλλευτούν για να υλοποιήσουν αντίστοιχες διευκολύνσεις. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα πρόσβασης στις πληροφορίες για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια. Έτσι, θα μπορούν να δημιουργηθούν εφαρμογές που εκμεταλλεύονται αυτά τα δεδομένα ώστε να δίνουν στατιστικά στο επιβατικό κοινό για τις μετακινήσεις του ή να βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία του».

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως ο Χρήστος έχει βάλει υποψηφιότητα για τις επερχόμενες εκλογές στον Δήμο Ελληνικού – Αργυρόπουλης, θέλοντας να συνεισφέρει στην βελτίωση της καθημερινής ζωής των συμπολιτών, αλλάζοντας τα πράγματα σιγά σιγά προς το καλύτερο.

«Πιστεύω ότι εμείς, οι νέοι άνθρωποι, πρέπει να συνεισφέρουμε περισσότερο στον τόπο μας, γιατί εκτός του ότι έχουμε πολλές νέες και φρέσκες ιδέες, αυτόν τον τόπο θα τον κληρονομήσουμε στο πολύ κοντινό μέλλον».

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΘ: Μπρόκολο με ψαλίδα έδωσε να δοκιμάσει σε φοιτητή η λέσχη, δεν πήρε θετικό feedback!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET