fbpx

Φοιτητές της Νομικής ΔΠΘ παραθέτουν τις δικές τους προτάσεις για να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια!


Το ζήτημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μας έβαλε όλους «αναγκαστικά» βαθιά μέσα στα πράγματα, μας έκανε να ελέγξουμε διπλά τα δικαιώματά μας σαν φοιτητές και τις υποχρεώσεις της κυβέρνησης απέναντι σε εμάς, αλλά και να συνειδητοποιήσουμε πως οι ενέργειες αυτής δεν είναι πάντα με το μέρος μας, αλλά πρέπει να παλεύουμε και να βρίσκουμε οι ίδιοι διεξόδους σε δύσκολες περιόδους όπως η τωρινή.

Η απόφαση το εαρινό εξάμηνο να διεξαχθεί διαδικτυακά ήταν αυτή που ξεχείλισε το ποτήρι κι έκανε φοιτητές κι εκπαιδευτικούς να την αμφισβητήσουν και να δηλώσουν ανοιχτά ότι υπάρχει δυνατότητα επιστροφής στα αμφιθέατρα, αρκεί να γίνει η κατάλληλη προετοιμασία.

Είναι πολλά τα κενά που βρίσκουμε στις αποφάσεις του Υπ. Παιδείας αναφορικά με τη λειτουργία των ΑΕΙ, τα οποία συχνά έρχονται απλοί φοιτητές (κι όχι στελέχη κυβέρνησης) να τα διορθώσουν με απόλυτα λογικές προτάσεις. Προτάσεις που θα έπρεπε να προέρχονται από την άλλη πλευρά, αλλά εκείνη επιλέγει τις εύκολες μεν, αλλά πιο επιζήμιες για την εκπαιδευτική διαδικασία, οδούς.

Μεταξύ των φοιτητών αυτών λοιπόν, βρίσκεται κι ένας της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, που με αφορμή την «επέτειο» του κλεισίματος των πανεπιστημίων, θέλησε να μεταφέρει τους προβληματισμούς του για την παρούσα κατάσταση, αλλά και τις λύσεις του για την ασφαλή επιστροφή στις Σχολές μας.

Παρακάτω, η προσωπική του άποψη/προτάσεις, όπως τις έστειλε στο Neopolis.gr:

Εξ αφορμής της προ ημερών δήλωσης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Συρίγου περί της υποτιθέμενης δυσκολίας Επαναλειτουργίας των Δομών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, παρά την σχεδόν κατ’ ανάγκη υπάρχουσα αυτή αναφορά του, ενώ επί της ουσίας αποτελεί ένα εκ των σημαντικότερων προβλημάτων – αν όχι το σημαντικότερο-, ελλείπει παντελώς η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης ως προς την καθιέρωση πια του υποκατάστατου τρόπου της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ως αποκλειστική μέθοδο εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σημειωτέον: δεν καταβάλλεται η παραμικρή προσπάθεια εκ μέρους των αρμοδίων αρχών ούτε υπάρχει υποτυπωδώς ως επιλογή η σταδιακή – έστω – επάνοδος με πλείστα όσα εν δυνάμει αποτελεσματικά μέτρα προστασίας.

Συνέπεια: Αδυνατούμε να συνεχίσουμε και να περατώσουμε με αξιοπρέπεια τις σπουδές μας στο φυσικό μας χώρο, στα Πανεπιστήμια, στα αμφιθέατρα, στα εργαστήρια, στις πάσης φύσεως δομές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πιστεύω ακράδαντα πως εμείς οι φοιτητές δεν είμαστε η γενιά των ανευθύνων! Δεν είμαστε αυτό που παρουσιάζουν! Καλούμαστε να αποδείξουμε τα αυτονόητα! Πάντες καθίστανται άμοιροι ευθυνών και η πλήρης μετάθεση αυτών βαρύνει εμάς τους ίδιους! Για πόσο ακόμα πια; 

Η μόνη ευθύνη που εμείς φέρουμε είναι ότι εδώ και 12 ολόκληρους μήνες εθελοτυφλούσαμε ή αποσιωπούσαμε την πραγματική αλήθεια ή δεν θέλαμε να την πιστέψουμε και να την κοιτάξουμε κατάματα, η ανοχή που επιδείξαμε και επιτρέψαμε να διαιωνιστεί αυτή η κατάσταση! Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως! Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα ως κοινότητα μας απασχολούν και μας ταλανίζουν, αφού κανείς εκ των εν δυνάμει δρώντων δεν έχει λάβει καμία μέριμνα για όλους εμάς τόσους μήνες!

Γι’ αυτό, λοιπόν, ως φοιτητές της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ. επί του ζητήματος της ομαλής επανόδου στις Σχολές μας πληρουμένων εν συνόλω των απαιτούμενων προδιαγραφών λαμβάνουμε μία συλλογική αυτόνομη πρωτοβουλία προώθησης ορισμένων εν δυνάμει αποτελεσματικών μέτρων προστασίας, η εφαρμογή των οποίων ενδεχομένως να σηματοδοτήσει την επιστροφή μας στο ακαδημαϊκό περιβάλλον και στις Σχολές μας, αίροντας ταυτοχρόνως την επ’ αόριστον αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας έπειτα από 12 ολόκληρους μήνες και το πέρας 2 ακαδημαϊκών εξαμήνων. 

Στόχος μας είναι να εξασφαλιστούν το συντομότερο δυνατόν και αμέσως μόλις γίνει εισήγηση για άνοιγμα δραστηριοτήτων συνάμα όλες οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα καταστεί εφικτή η επιστροφή μας στον τόπο σπουδών μας και κατά συνέπεια δεδομένης της επαναλειτουργίας των εν λόγω δομών με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας να μπορέσουμε ως φοιτητές να συνεχίσουμε και να περατώσουμε με αξιοπρέπεια και όντες ασφαλείς τις σπουδές μας στο φυσικό μας χώρο, στα Πανεπιστήμια, στα αμφιθέατρα.

Λαμβάνοντας υπόψιν πως στην περίπτωση της πλειοψηφίας των φοιτητών, ο τόπος μόνιμης κατοικίας διαφοροποιείται από τον τόπο προσωρινής διαμονής, όπου ευρίσκεται η Σχολή/ το Τμήμα φοίτησης, όπως εν προκειμένω στους φοιτητές του Δ.Π.Θ. στην Κομοτηνή, αιτούμαστε:

  • Λήψη εν συνόλω των απαιτούμενων μέτρων, ώστε να καθίσταται ευχερής η επιστροφή των φοιτητών στον τόπο σπουδών τους.

Πώς θα γίνει αυτό με ασφάλεια;

  1. Έγκαιρη ενημέρωση της φοιτητικής κοινότητας ως προς την ύπαρξη λελογισμένης δυνατότητας επανόδου με ασφάλεια στον τόπο της φοιτητικής κατοικίας τους.
  2. Διατήρηση των μειωμένων δρομολογίων από και προς την εκάστοτε Περιφερειακή Ενότητα, ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός κάθε μέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια
  3. Κάλυψη συγκεκριμένων θέσεων, ως νόμος ορίζει, εντός των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να πληρούνται οι απαιτούμενες προδιαγραφές υγειονομικής ασφάλειας
  4. Τήρηση ευλόγων αποστάσεων μεταξύ των φοιτητών με σκοπό να αποφευχθούν εικόνες συνωστισμού και να διασφαλιστεί η προστασία απέναντι στην COVID-19
  5. Αυστηρή πρόβλεψη τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων με ισχυρή σύσταση σωστής χρήσης της μάσκας, προκειμένου οι εν λόγω μετακινήσεις να μην αποτελέσουν επ’ ουδενί εστίες υπερμετάδοσης του ιού.
  6. Χορήγηση κονδυλίων στις καθορισμένες υπηρεσίες μεταφοράς, προκειμένου να θεσπιστεί λόγω της πανδημίας και των υφιστάμενων ιδιαζουσών συνθηκών σώμα επιτήρησης της εφαρμογής των εξειδικευμένων μέτρων προστασίας σε όλους τους χώρους και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο
  7. Κατάθεση ενώπιον της εν λόγω αρχής επαρκών αιτιολογητικών που πιστοποιούν την ανάγκη μετακίνησης των φοιτητών στην οικεία Περιφερειακή Ενότητα του τόπου σπουδών, με απώτερο στόχο την αποτροπή της αυθαίρετης μαζικής μετακίνησης κατά κατάχρηση του δικαιώματος αυτού
  8. Θεσμοθέτηση μονάδων του Ε.Ο.Δ.Υ για τη διεξαγωγή Rapid-Tests εντός συγκεκριμένων χώρων σε ΚΤΕΛ, Αεροδρόμια, Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Λιμένες και θερμομέτρηση των επιβατών, ώστε να καθίσταται ασφαλής η μετάβαση από και προς τον τόπο σπουδών
  9. Ενημέρωση των φοιτητών σε γραπτό μήνυμα στο αριθμό κινητού τους τηλεφώνου που θα έχουν παραχωρήσει για το σκοπό αυτό, ώστε να αποσοβηθεί ο κίνδυνος συνωστισμού εντός και εκτός των ειδικών χώρων αυτών και ως εκ τούτου επίβλεψη των μέτρων τήρησης των αποστάσεων
  10. Επιβεβαίωση μετακίνησης κατόπιν επίδειξης ακαδημαϊκής ταυτότητας (πάσο) και οικείου εγγράφου που θα διανεμηθεί ηλεκτρονικά στο σύνολο των Ελλήνων και Κυπρίων φοιτητών από τις Γραμματείες των Σχολών/Τμημάτων των Α.Ε.Ι.

Βασικό αίτημά μας είναι να ανοίξουν οι Σχολές μας, με όλα τα απαραίτητα μέτρα:

  1. Rapid Test για όλους τους φοιτητές
  2. Χωρισμός φοιτητών σε μικρότερα τμήματα
  3. Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών, συμπεριλαμβανομένων και των δομών του δήμου
  4. Απολύμανση όλων των χώρων μετά από κάθε μάθημα
  5. Αύξηση λεωφορείων από και για Πανεπιστημιούπολη
  6. Μικρότερες διδακτικές ώρες και περισσότερα μικρά διαλείμματα για να γίνεται αερισμός της αίθουσας

Εκτός των ως άνω ήδη αναφερόμενων προτάσεων, προτείνουμε ένα σύνολο εξειδικευμένων προτάσεων, βάσει των οποίων θα επιτευχθεί η ομαλή επάνοδός μας ως φοιτητές ύστερα από ολική απουσία πολλών μηνών έως και 12 μήνες από το φυσικό μας χώρο, τα Πανεπιστήμια.

Σε περίπτωση που η Σχολή/ το Τμήμα φοίτησης ευρίσκεται σε χώρο (campus) εκτός της πόλης, όπου ευρίσκεται η φοιτητική κατοικία, η ασφαλής μετακίνηση των φοιτητών μπορεί να γίνει αφενός με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς , όπως αποκλειστικώς ορίζονται από το εκάστοτε Ίδρυμα, με τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας:

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Διεξαγωγή Rapid-Test πριν την είσοδο στο εν λόγω μέσο μεταφοράς, τουλάχιστον μία φορά τη βδομάδα από ειδικό κλιμάκιο του Ε.Ο.Δ.Υ. που θα έχει τη βάση του σε κάθε Πανεπιστημιούπολη και θα βρίσκεται σε ειδική συνεργασία με τους ακαδημαϊκούς φορείς και θα επιφορτίζεται με το έργο τήρησης των μέτρων και υποβολής των φοιτητών σε υγειονομικούς ελέγχους. Επομένως, θα αποφεύγονται φαινόμενα συνωστισμού και με την καθημερινή θερμομέτρηση και τακτική απολύμανση όλων των χώρων θα επιτευχθεί μία σχετικά ασφαλής μετακίνηση των φοιτητών προς τις Σχολές τους.
  2. Με την υιοθέτηση ενός εν τοις πραγμάσι υβριδικού μοντέλου διδασκαλίας που θα συνδυάζει τόσο την εξ αποστάσεως όσο και τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να προωθηθεί τις ώρες αιχμής, οπότε και παρατηρείται έντονη έξαρση της κινητικότητας προς τις Σχολές, η πραγματοποίηση συμπράξεων Ιδιωτικού-Δημοσίου Τομέα. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφευχθεί ο συνωστισμός εκτός και εντός των μέσων μεταφοράς προς τις Σχολές και σε συνδυασμό με την ύπαρξη μέτρων, όπως διεξαγωγή Rapid-Tests και θερμομετρήσεων , θα συντείνει το εν λόγω μέτρο στην εξάλειψη των πιθανοτήτων μετατροπής των συγκεκριμένων μεταφορικών μέσων σε εστίες υπερμετάδοσης του ιού. Η χορήγηση των απαιτούμενων κονδυλίων εκ μέρους των αρμοδίων αρχών θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα και την έμπρακτη στήριξη της Ιδιωτικής Επιχείρησης του ΚΤΕΛ, που έχει αδιαμφισβητήτως πληγεί λόγω της ύπαρξης των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης από και προς την Περιφερειακή Ενότητα. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο δεν θα παρατηρηθεί ασφυκτική οικονομική πίεση στο ήδη υποχρηματοδοτούμενο Πανεπιστήμιο να καλύψει τις ανάγκες του ενόψει των έκτακτων συνθηκών, ενώ ταυτόχρονα θα στηριχθεί ο κλάδος του Ιδιωτικού Τομέα με την συνεπάγουσα αποτροπή απολύσεων λόγω των ανακυπτόμενων από την πανδημία προβλημάτων.
  3. Θέσπιση ενός ολιγομελούς σώματος Ελεγκτών ακόμη και εργαζόμενοι στο  Πανεπιστήμιο, ώστε να μην επιβαρυνθεί έτι περαιτέρω ο κρατικός προϋπολογισμός. Οι Ελεγκτές αυτοί θα έχουν τις εξής αρμοδιότητες:
  • Επίβλεψη ως προς την τήρηση των απαιτούμενων μέτρων, δηλαδή τήρηση των αποστάσεων, ισχυρή σύσταση για σωστή χρήση της μάσκας και καθορισμός του ανώτατου αριθμού εισερχομένων φοιτητών στα συγκεκριμένα μεταφορικά μέσα
  • Ενσωμάτωση ενός επιπλέον κατ’ εξαίρεση κωδικού μετακινήσεων που αφορά την μετακίνηση των φοιτητών προς τις Σχολές τους (κωδικός 8 πχ σε έναν 4ψήφιο σε συνδυασμό με υποχρεωτική επίδειξη της φοιτητικής ταυτότητας- πάσο στον Ελεγκτή για την είσοδο στο μεταφορικό μέσο- αναφορά στον Ελεγκτή για το έτος σπουδών τους, ώστε να καθοριστεί ένας ανώτατος αριθμός φοιτητών που δύνανται βάσει εμπειρικών δεδομένων από την προσέλευση των φοιτητών στα αμφιθέατρα κατά τα προηγούμενα ακαδημαϊκά εξάμηνα, σε κάθε περίπτωση όμως ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα κάθε εγκατάστασης. 

Πώς θα επιτευχθεί η επιτρεπόμενη προσέλευση των φοιτητών στις Σχολές βάσει εμπειρικών δεδομένων;

Χρειάζεται ως προς αυτό η συνδρομή των διδασκόντων που με σχετική εισήγηση και αναφορά στους Τομείς της Σχολής θα καθορίσουν έναν συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών που με βάση τα εμπειρικά δεδομένα παρακολουθούν κατά κανόνα τα μαθήματα εντός των αμφιθεάτρων. Ταυτοχρόνως, προκειμένου να μην υφίσταται πλήρης αποκλεισμός φοιτητών από την εκπαιδευτική διαδικασία να θεσμοθετηθεί υποχρέωση των διδασκόντων να αναρτούν επαρκές υλικό στην πλατφόρμα του e-class.

  • Οι Ελεγκτές να ενημερώνουν τις Γραμματείες των Σχολών ως προς τον ακριβή αριθμό των φοιτητών που προσέρχονται στις Σχολές, για να επιλεχθεί και το αντίστοιχο αμφιθέατρο ανάλογα με τη διαθεσιμότητα θέσεων. Απαγόρευση στην είσοδο φοιτητών που εντοπίζονται ως θετικά κρούσματα ή με ύποπτα συμπτώματα που πιστοποιούνται είτε κατόπιν θερμομετρήσεων είτε κατόπιν διεξαγωγής Rapid-Tests στα μεταφορικά μέσα και κατά συνέπεια στις Σχολές. 

Ισχυρή σύσταση από τα κλιμάκια του Ε.Ο.Δ.Υ. να παραμείνουν οι φοιτητές σε καραντίνα όσες ημέρες προβλέπουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι κείμενες διατάξεις ως προς την αποφυγή μετάδοσης της ασθένειας και σε περίπτωση ύπαρξης παραβάσεων θέσπιση κυρωτικού πλαισίου

Εφόσον οι Σχολές ευρίσκονται εντός της πόλης της Κομοτηνής, τα ανωτέρω μέτρα δεν χρήζουν εφαρμογής, παρά μόνο τα ακόλουθα.

Προκειμένου η επάνοδος στις κτιριακές εγκαταστάσεις της Σχολής να γίνει με ασφάλεια, προωθούνται οι εξής προτάσεις:

  1. Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας, εφόσον υφίσταται υποστελέχωση, ώστε αφενός να διασφαλιστούν φυσιολογικές και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και αφετέρου να υπάρχει δυνατότητα σε ταχύτερο χρόνο να φέρει το εν λόγω προσωπικό σε πέρας το έργο, το οποίο του ανατίθεται
  2. Να γίνεται αυστηρά συστηματικός καθαρισμός σε ημερήσια βάση των χώρων εργασίας των υπαλλήλων, των χώρων διδασκαλίας καθώς και των κοινόχρηστων χώρων (π.χ. τουαλέτες)- λήψη μέριμνας για τακτική απολύμανση επιφανειών ή αντικειμένων, με τα οποία ενδεχομένως έρχονται σε συχνή επαφή οι εργαζόμενοι ή οι φοιτητές.
  3. Να εξασφαλίζεται επαρκής αερισμός τόσο των χώρων εργασίας όσο και των χώρων διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα και να αναπροσαρμόζονται αναλόγως τα ωράρια εργασίας και το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών
  4. Τοποθέτηση αντισηπτικών σε ευδιάκριτους κεντρικούς χώρους (π.χ. αμφιθέατρα, γραφεία, διάδρομοι) του κτιρίου, ώστε να γίνεται σωστή και λελογισμένη χρήση από τους φοιτητές, τους διδάσκοντες και το λοιπό προσωπικό καθώς και παροχή του απαραίτητου υλικού για το πλύσιμο των χεριών, όπως σαπούνι και χειροπετσέτες μιας χρήσης και ισχυρή σύσταση για αυστηρή τήρηση των κανόνων προσωπικής υγιεινής
  5. Επίβλεψη και ισχυρή σύσταση τήρησης των απαιτούμενων μέτρων προστασίας συμπεριλαμβανομένης της σωστής χρήσης μη ιατρικής μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Πανεπιστημίου καθώς και των απαραίτητων αποστάσεων 1,5 μέτρου, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός
  6. Αξιοποίηση αναλόγως της προσέλευσης φοιτητών και του αντίστοιχου αμφιθεάτρου βάσει τετραγωνικών μέτρων και χωρητικότητας, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος διασποράς του ιού εντός των χώρων διδασκαλίας
  7. Σε περίπτωση που παρουσιάσει κάποιος εκ των εργαζομένων ή των φοιτητών ύποπτη συμπτωματολογία (π.χ. πυρετός, βήχας, δυσκολία στην αναπνοή κτλ.) ή σε περίπτωση επαφής με ήδη επιβεβαιωμένο κρούσμα να επικοινωνήσουν είτε με τις Αρχές του Ιδρύματος είτε με τον Ε.Ο.Δ.Υ., ώστε να ληφθούν τα απαιτούμενα υγειονομικά πρωτόκολλα προάσπισης της δημόσιας υγείας και αποφυγής μετάδοσης της εν λόγω ασθένειας
  8. Θέσπιση κυρωτικού πλαισίου για τους παραβάτες των ως άνω αποκλειστικώς καθορισμένων υγειονομικών κανόνων και αυστηροποίηση των σχετικών πειθαρχικών διατάξεων, εφόσον καθίσταται αντιληπτό πως προκύπτει κίνδυνος διασποράς της ασθένειας λόγω της παραβίασης των μέτρων 

Λειτουργία λοιπών χώρων εντός του Πανεπιστημίου:

  • Αναγνωστήρια: 

-Ύπαρξη σχετικής ένδειξης που θα βρίσκεται στην πόρτα του αναγνωστηρίου ότι επιτρέπεται βάσει τετραγωνικών μέτρων αυστηρά η είσοδος συγκεκριμένου αριθμού ατόμων εντός αυτών καθώς και:

  • Τήρηση υγειονομικών μέτρων, σωστή χρήση της μάσκας, τήρηση αποστάσεων 1,5 μέτρου μεταξύ των φοιτητών
  • Απολύμανση των σχετικών επιφανειών, σχολαστικός καθαρισμός του χώρου σε καθημερινή βάση και τοποθέτηση εντός ή εκτός αυτού αντισηπτικού διαλύματος
  • Πρόβλεψη, αν είναι δυνατόν, άρτιας λειτουργίας τεχνητού εξαερισμού και κλιματιστικών, ώστε να διασφαλιστεί πως δεν θα συντρέχει κίνδυνος διασποράς εντός των εν λόγω χώρων ή επισκευή των συστημάτων τεχνητού εξαερισμού
  • Πρόβλεψη εξαερισμού του ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας επιτρεπουσών των καιρικών συνθηκών και ταυτόχρονη εκκένωση του χώρου αυτού για λίγη ώρα έως ότου αεριστεί καλά

Εντός όλων των εσωτερικών χώρων του Πανεπιστημίου να τηρούνται απαρεγκλίτως και αυστηρώς τα ως άνω αναφερόμενα μέτρα.

  • Θέσπιση ενός ανώτατου χρονικού περιθωρίου χρήσης του εν λόγω χώρου από τους ευρισκόμενους σε αυτόν φοιτητές, ώστε να εξυπηρετούνται σε ημερήσια βάση κατά το δυνατόν περισσότεροι
  • Κυλικεία:
  • Να προωθηθεί η μέθοδος του take-away, χωρίς την ύπαρξη δυνατότητας χρήσης των τραπεζοκαθισμάτων, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος μη τήρησης των απαιτούμενων μέτρων υγειονομικής προστασίας και αποστάσεων
  • Επίβλεψη από τους ίδιους τους εργαζομένους για την σχετική τήρηση των μέτρων, σωστή χρήση της μάσκας, αποστάσεις 1,5 μέτρου μεταξύ των ευρισκομένων στο χώρο αυτό
  • Θέσπιση ευέλικτου ωραρίου λειτουργίας του κυλικείου, ώστε να εξυπηρετούνται κατά το δυνατόν περισσότεροι και να αποφεύγεται ο συνωστισμός
  • Βιβλιοθήκες: Επαναλειτουργία
  • Εξυπηρέτηση των φοιτητών κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας ή υποβαλλόμενης αίτησης σε σχετική πλατφόρμα, απ’ όπου θα ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι για την διαθεσιμότητα των προς ζήτηση συγγραμμάτων , διάθεση των συγγραμμάτων στους ενδιαφερόμενους φοιτητές κατόπιν επίδειξης της φοιτητικής ταυτότητας – πάσο και τηρουμένης της οριζόμενης διαδικασίας, ώστε να επιτευχθεί η εύρυθμη επαναλειτουργία των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Με την εφαρμογή της εν λόγω μεθόδου δεν θα υπάρξει άμεση επαφή μεταξύ του εργαζομένου στη βιβλιοθήκη και των φοιτητών και ως εκ τούτου δεν συντρέχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού.
  • Θέσπιση ωρολόγιου προγράμματος λειτουργίας των βιβλιοθηκών, λειτουργία τους συγκεκριμένες μέρες και ώρες εβδομαδιαίως κατόπιν αιτήσεως ή ραντεβού, έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός
  • Πρόβλεψη επιστροφής των χρησιδανεισθέντων συγγραμμάτων εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος στα πλαίσια της ως άνω αναφερόμενης διαδικασίας

Αυστηρή τήρηση των απαιτούμενων μέτρων προστασίας απέναντι στον ιό σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Πανεπιστημίου.

Ειδική πρόβλεψη για διδακτικό προσωπικό, διοικητικό προσωπικό και φοιτητές που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου

Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Επίσπευση της διαδικασίας εμβολιασμού σε εκπαιδευτικούς της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Επίσπευση της εν λόγω διαδικασίας και σε λοιπό προσωπικό ή και φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

Εναλλακτική πρόταση: 

Εισήγηση για χρήση διπλής μάσκας, εφόσον κριθεί επιστημονικώς απαραίτητο, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή επάνοδος στα Πανεπιστήμια κατόπιν ολικής απουσίας 12 ολόκληρων μηνών

Συμπερασματικά:

Οφείλουμε – θεωρώ- στους εαυτούς μας, στα όνειρά μας, στο μέλλον μας και στην κοινωνία που μεγαλώνουμε και θέλουμε να ζούμε, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας που ελέω πανδημίας έχουν καταπατηθεί, περιοριστεί και κατασταλεί στον υπέρτατο βαθμό.

Δεν πρέπει να σταματήσουμε τις προσπάθειές μας, δεν εφησυχάζουμε, κανένας να μην μπορέσει πια να μας εκμηδενίζει ως προσωπικότητες και επειδή τυγχάνει μιας ευκαιριακής πλειοψηφίας ή και όχι να μας αποκλείει από οποιαδήποτε έκφανση της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής της χώρας. Μιας χώρας που εμείς αποτελούμε το μέλλον της.

Από εμάς ας εξαρτηθεί το τι μέλλει γενέσθαι σε αυτό τον τόπο! Ας δώσουμε την μάχη μας με δύναμη, αποφασιστικότητα και σθένος! Χαμένοι αγώνες δεν υπάρχουν, γι’ αυτό ας προσπαθήσουμε ενωμένοι να αλλάξουμε την κατάσταση αυτή που βάλλει εναντίον μας ως φοιτητές και ως πολίτες της Ελλάδας μας!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET