fbpx

Φιλοσοφική ΕΚΠΑ: Φοιτητές καταγγέλουν καθηγήτρια ότι δεν τους άφησε να εξεταστούν στο μάθημά της!


Δεν κυλάει πολύ ομαλά αυτή η εξεταστική περίοδος θα λέγαμε…

Οι φοιτητές αντί να μπορούν να συγκεντρωθούν στο διάβασμά τους και την εξεταστική, καλούνται να αντιμετωπίσουν τα περίεργα κέφια διαφόρων καθηγητών, όπως συνέβη πρόσφατα με την περίπτωση του Παν/μιου Ιωαννίνων όπου ο καθηγητής αποφάσισε από μόνος του να διευκολύνει στην εξέταση όσους είχαν αγοράσει από αυτόν σημειώσεις. Μόνο που το κόλπο του να βγάλει κάτι παραπάνω εκμεταλλευόμενος τη θέση του αποκαλύφθηκε και οι «αδικημένοι» αποφάσισαν να μιλήσουν.

Τώρα, σειρά παίρνουν οι φοιτητές της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών προχωρόντας επίσης σε καταγγελία.

Συγκεκριμένα, το περιστατικό αφορά την εξέταση μαθήματος που επρόκειτο να λάβει χώρα την Τρίτη (28/01). Έχοντας λοιπόν συγκεντρωθεί οι φοιτητές στο αμφιθέατρο για να γράψουν, η καθηγήτρια καθώς μπαίνει μέσα ανακοινώνει πως αφού κατά τη διάρκεια του εξαμήνου μόνο δώδεκα φοιτητές παρακολουθούσαν τις διαλέξεις της, τόσοι θα εξεταστούν και στο μάθημα. Από τους υπόλοιπους ζήτησε να φύγουν και να επιστρέψουν πάλι στις 15 Φεβρουαρίου (Σάββατο) για να δώσουν.

Η κίνησή της αυτή προφανώς και προκάλεσε την αντίδραση των παρευρισκόμενων φοιτητών, οι οποίοι έχοντας απαλλαχτεί από άλλες υποχρεώσεις για να είναι εκείνη τη στιγμή στη σχολή τους, βρέθηκαν ξαφνικά με τα παπούτσια στο χέρι. Έτσι λοιπόν, προχώρησαν στην παρακάτω καταγγελία:

 

«Σήμερα 28/1 στις 11.30 π.μ. θα εξεταζόταν κανονικά το μάθημα Μέθοδοι Υλικά Τεχνικές, το οποίο αποτελεί μάθημα επιλογής στην κατεύθυνση της Αρχαιολογίας του, τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Το μάθημα διδάσκει και… (υπό φυσιολογικές συνθήκες εξετάζει) η […]. Σήμερα η καθηγήτρια αποφάσισε να μην δώσει βάρος στην προετοιμασία των φοιτητών, στο πρόγραμμα τους, στην εργασία τους πιθανόν και χωρίς καμία προειδοποίηση μπήκε στην αίθουσα και δήλωσε πως εφόσον στο μάθημα της δώδεκα μόνο φοιτητές παρακολουθούσαν, δώδεκα φοιτητές θα εξέταζε και τόσες φωτοτυπίες είχε βγάλει! Στους υπόλοιπους (περίπου 100) φοιτητές είπε να φύγουν και θα ξανά έρθουν στις 15 Φεβρουαρίου, ημέρα Σάββατο για να εξεταστούν! Η συμπεριφορά αυτή της καθηγήτριας δεν δείχνει κανέναν απολύτως σεβασμό απέναντι στους φοιτητές, στο πως οργανώνουν τα προγράμματα τους, το διάβασμα τους αλλά αποτελεί και φανερό δείγμα απαξίωσης τους. Επιπλέον κορυφώνοντας η καθηγήτρια απείλησε πως, από του χρόνου το μάθημα θα διεξάγεται με παρουσιολόγιο και τότε να δει..τι θα κάνουμε! 

Δεν είναι δυνατόν οι καθηγητές να θεωρούν ότι μπορούν να λειτουργούν αυθαίρετα σε βάρος των φοιτητών και να μας αντιμετωπίζουν με αυτό του τρόπο! Οι πρακτικές αυτές των καθηγητών έχουν στόχο να πειθαρχήσουν ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα μας. Είναι πραγματικό ότι οι καθηγητές είναι και εκείνοι που τελικά υλοποιούν όλες τις αλλαγές, εφαρμόζοντας τις αναδιαρθρώσεις και φέρνοντας τις μέσα στα αμφιθέατρά μας. Συχνά αξιοποιούν την εξουσία και το βήμα που έχουν ως καθηγητές προκειμένου σε πολλές περιπτώσεις να ασκούν έλεγχο, εγγράφοντας πάνω μας συγκεκριμένα ιδεολογικά χαρακτηριστικά. (π.χ. υποταγή, συμμόρφωση, ατομικισμό κλπ)  

Τα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο μετά από διεκδικήσεις και κατακτήσεις έχουν τη μορφή των ελεύθερων διαλέξεων. Αυτό συμβαίνει διότι, αφενός υπάρχουν οι ανάγκες των φοιτητών για εργασία για παράδειγμα, γεγονός που καθιστά την παρακολούθηση συχνά αδύνατη, αφετέρου επειδή οι φοιτητές έχουν αναφαίρετο δικαίωμα τους την επιλογή, για του οποιοδήποτε λόγο να παρακολουθήσουν ή όχι ένα μάθημα. Το παραπάνω περιστατικό δείχνει να μην αναγνωρίζει αυτό τον χαρακτήρα του πανεπιστημίου και των σπουδών μας και μάλιστα δείχνει ένα πρόσωπο εκδίκησης προς τους φοιτητές, απειλής και τρομοκράτησης τους. Απαιτούμε το ζήτημα να διευθετηθεί άμεσα! Τέτοιες συμπεριφορές προς τους φοιτητές δεν μπορεί να είναι αποδεκτές, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε οι σπουδές μας να έχουν ένα χαρακτήρα βιώσιμο που να σέβεται τις ανάγκες και τα συμφέροντα μας. 

Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών

• Καμία καθηγητική αυθαιρεσία – Καμία απαξίωση των φοιτητών.»

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET