fbpx

ΑΠΘ: Πέρασαν περισσότεροι αλλά με μικρότερο βαθμό – Εξ αποστάσεως και το Σεπτέμβρη!


Σε απολογισμό της εξ αποστάσεως εξεταστικής προχώρησε το ΑΠΘ, όπου αποδείχθηκε πως ο συγκεκριμένος τρόπος εξέτασης βοήθησε μεν περισσότερους φοιτητές να περάσουν μαθήματα, όχι όμως και με καλό βαθμό.

Με άλλα λόγια έπεσε ο μέσος όρος, μιας και πολλοί βρήκαν την ευκαιρία να δώσουν αβέρτα μαθήματα, χωρίς να ενδιαφέρονται με πόσο θα τα περάσουν. Σίγουρα εκείνα που ήταν σε μορφή πολλαπλής επιλογής δελέασαν πολλούς φοιτητές, οι οποίοι χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία είπαν να δοκιμάσουν την τύχη τους και απ’ ό,τι φαίνεται αυτή στάθηκε με το μέρος τους. Γενικότερα, υπήρξαν φορές που η εξ αποστάσεως ήταν μια καλή ευκαιρία να μπει τέλος σε ορισμένες «εκκρεμότητες» και μάλιστα από την άνεση του σπιτιού.

Ίσως, λοιπόν, το ίδιο αποδειχθεί και γι’ αυτή του Σεπτέμβρη, για την οποία ανακοινώθηκε πως θα ισχύσει ο ίδιος τρόπος – αν κι εμείς έχουμε τις αμφιβολίες μας. Ωστόσο, έχοντας περάσει ήδη μια φορά από τη συγκεκριμένη διαδικασία, δεν κολυμπάμε τόσο σε άγνωστα νερά δηλαδή, είμαστε πιο προετοιμασμένοι και είναι πιθανότερο να αποφευχθούν τα ίδια παρατράγουδα με την τρέχουσα.

Αναλυτικότερα όμως, όπως διαβάζουμε στο Voria.gr, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το ΑΠΘ, στις εξ αποστάσεως εξετάσεις, συμμετείχαν περίπου 45.000 φοιτητές από 11 σχολές και 41 τμήματα, αριθμός μεγαλύτερος συγκριτικά με άλλες χρονιές.

Τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκαν κατά αυτό τον τρόπο ήταν 2.098, με τον μέγιστο αριθμό φοιτητών που συμμετείχαν σε εξ αποστάσεως εξέταση να φτάνει τους 980, ενώ αντιστοίχως, ο μέγιστος αριθμός συνδεδεμένων χρηστών ταυτοχρόνως έφτασε τους 3.060.

Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές δυσκολίες, αυτές αφορούν 33 μαθήματα (ποσοστό 1,7%), τα οποία επαναπρογραμματίστηκαν προς εξέταση, ενώ σε ποσοστό 98,3% των μαθημάτων οι εξετάσεις ολοκληρώθηκαν επιτυχώς χωρίς προβλήματα.

Αναφορικά με τις τηλεδιασκέψεις, πραγματοποιήθηκαν 9.629 συνεδρίες μέσω Zoom, 2.699 συνεδρίες μέσω BBB, 2.649 με Skype for Business, 1.301 με Microsoft Teams και 837 με Google Meet

Παρότι μιλάμε για μεγαλύτερη συμμετοχή ωστόσο, τα νούμερα που αφορούν τους βαθμούς δεν είχαν την ίδια ανοδική πορεία.

Οι επιδόσεις των φοιτητών ήταν χαμηλότερες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, με τον αντιπρύτανη του ΑΠΘ να σημειώνει:

Περίπου μία με μιάμιση μονάδα πιο κάτω ήταν οι φετινές βαθμολογίες σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει έως τώρα.

Σύμφωνα με τον ίδιο πάλι, αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι συμμετείχαν στις εξετάσεις άτομα που δεν παρακολούθησαν επιμελώς τα μαθήματα και δεν ήταν καλά προετοιμασμένοι, όσο και στην ιδιαιτερότητα και τις δυσκολίες που έχει η εξ αποστάσεως εξέταση. Για παράδειγμα ο χρόνος ήταν περιορισμένος, από 15 έως 30 λεπτά, σε σχέση με την τρίωρη εξέταση με φυσική παρουσία.

Αναφορικά με τις επαναληπτικές εξετάσεις που έπονται μετά από τις διακοπές του καλοκαιριού, όπως είπαμε και στην αρχή, αποφασίστηκε από το Υπ. Παιδείας να ακολουθήσουν την ίδια πορεία, καθώς τα δεδομένα δεν αφήνουν περιθώρια για καθησυχασμό. Συνεχίζει να υπάρχει ανάγκη για προστασία και αποφυγή της φυσικής παρουσίας όπου γίνεται, επομένως, η Σύγκλητος του ΑΠΘ ανακοίνωσε την ηλεκτρονική διεξαγωγή των εξετάσεων, ενώ δεν αποκλείονται και πάλι οι δια ζώσης όπου είναι αναγκαίες, όπως στα τμήματα Χημείας, Φυσικής, Γεωλογίας και Βιολογίας.

Όπως εξηγεί ο κοσμήτορας, κ. Δαρδαβέσης, «στην Ιατρική είναι υποχρεωτικές για τους επί πτυχίω, δηλαδή στα μαθήματα της χειρουργικής, της παθολογίας, όπου δεν είναι σωστό να εξετάζεται κάποιος μόνο θεωρητικά, γιατί μιλάμε για γιατρούς, οι οποίοι σε έναν – δύο μήνες θα ασκήσουν ιατρική, είναι εκ των ων ουκ άνευ να αποδειχθεί η κλινική τους δεξιότητα». Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «εκεί υπήρξε δυνατότητα δια ζώσης αξιολόγησης, με πολύ μικρότερα γκρουπ από ό,τι συνήθως, πιο σύντομες επισκέψεις», πράγμα που λογικά θα ισχύσει και για τις δια ζώσης εξετάσεις του Σεπτέμβρη. Σχετικά με την Οδοντιατρική, από την άλλη, στην οποία παρουσιάστηκαν ορισμένα θέματα, ανέφερε: «Έχουμε προγραμματίσει 18 Αυγούστου την ορκωμοσία, η οποία θα γίνει υπαίθρια στο αγρόκτημα του πανεπιστημίου».

Γενικότερα πάντως, το Αριστοτέλειο Παν/μιο προσανατολίζεται να υιοθετήσει ένα μεικτό σύστημα διδασκαλίας για το νέο ακαδημαϊκό έτος.

Να διατηρήσει, δηλαδή, την εξ αποστάσεως διδασκαλία όπως έγινε κατά το θερινό εξάμηνο, αλλά παράλληλα να γίνονται κάποιες φορές το μήνα και μαθήματα με φυσική παρουσία, λαμβάνοντας όλα τα προληπτικά μέτρα, με μικρά ακροατήρια. «Όλα αυτά θα τα δούμε βεβαίως ξανά μετά την εξεταστική, αναλόγως της πορείας της covid-19», επισημαίνει ο κ. Κωβαίος, αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, ο οποίος ξεκαθαρίζει ακόμη, πως, σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των εργαστηρίων θα γίνουν με φυσική παρουσία.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET