Δείτε πώς θα είναι το τρένο που θα μας πηγαίνει Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 200 χλμ/ώρα!


Η νέα σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, να δοθεί στην κυκλοφορία τον Σεπτέμβριο, και η Αθήνα με την Θεσσαλονίκη να είναι ένα ‘τσιγάρο δρόμος’ για πρώτη φορά με τρένο.

Ειδικότερα, η διαδρομή μεταξύ των δύο πόλεων θα καλύπτεται σε λιγότερο από 4 ώρες, ενώ με την ολοκλήρωση όλων των έργων υποδομής στις αρχές του 2019, στόχος είναι η διαδρομή να μην ξεπερνά τις 3 ώρες και τα 30 λεπτά.

Το τρένο που ονομάζεται Frecciargento είναι ηλεκτροκίνητο και κατασκευής 1997, ωστόσο έχει πλήρως ανακαινιστεί και δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση τα σημερινά.

Εχει μήκος 202 μέτρα, διαθέτει 8 βαγόνια και 457 θέσεις, σε ένα πολυτελές εσωτερικό με όλες τις ανέσεις: κλιματισμό, WiFi, τραπεζάκια σε κάθε θέση, οθόνες LCD κ.α., ενώ το μπαρ – εστιατόριο είναι εξαιρετικό.

Ο Renato Mazzoncini, διευθύνων σύμβουλος της FerovvieDelloStatoItalliane, που είναι μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρέθηκε στην Αθήνα και δήλωσε ότι ενδέχεται να έρθει στη χώρα μας το μοντέλο τρένου ETR485, που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 250 χλμ./ώρα.

Στόχος της εταιρείας, είναι παράλληλα με την υποδομή που αναπτύσσεται και με το Κιάτο – Ροδοδάφνη να προχωρά, αποκτώντας ένα σύγχρονο δίκτυο που θα φθάσει και μέχρι την Πάτρα, είναι να φέρει ακόμα και το ολοκαίνουργιο Frecciarossa 1000, ένα ιταλικό τρένο –ίσως το πιο όμορφο του κόσμου- που ταξιδεύει σε όλη την Ευρώπη με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 360 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τον Renato Mazzoncini, η εταιρεία θα φέρει κι άλλα τρένα, επενδύοντας 500 εκατ. ευρώ, με πιθανούς προμηθευτές εταιρείες όπως η Alstom, η Siemens, η Bombardier και η Hitachi (η πρώην Ansaldobreda).

Σύντομα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποκτήσει άνω των 60 νέων μηχανοδηγών, από τα 200 συνολικά άτομα που θα προσλάβει το προσεχές διάστημα, ενώ ανάλογα με την πορεία των έργων υποδομής, θα θέτει σε λειτουργία και τα τρένα. Δηλαδή στο τμήμα μέχρι το Κιάτο, το αεροδρόμιο και τον Πειραιά, όπου υπάρχει ηλεκτροκίνηση, θα λειτουργούν τα γρήγορα τρένα, ενώ από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη), θα λειτουργούν πετρελαιοκίνητα τρένα (αυτά που θα αποσυρθούν από τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη), έως ότου –εντός του 2021- ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνητη γραμμή μέχρι το Αίγιο. Για την Πάτρα αργούμε ακόμα, διότι υπολείπονται τουλάχιστον 3 δημοπρατήσεις για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή.

Τέλος, ο Renato Mazzoncini είπε ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για την εκμετάλλευση και των αστικών συγκοινωνιών (π.χ. Αττικό Μετρό), θέτοντας στο τραπέζι την τεχνογνωσία που διαθέτει.

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET