fbpx

Έρχονται υπερσύγχρονα τρένα που θα κάνουν το «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» κάτω από 3 ώρες, αμέ!


Το 2021, λένε, το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από τρεις ώρες. Οι επισκέψεις στον Λευκό Πύργο θα γίνονται για την πλάκα, ωστόσο ας κρατήσουμε την ψυχραιμία μας γιατί έχουμε δύο χρόνια μπροστά μας.

Σύμφωνα λοιπόν με όσα διαβάζουμε, η Ευρώπη θα εφοδιαστεί με τρένα νέας τεχνολογίας, γεγονός που σημαίνει πως και η χώρα μας θα βρίσκεται παρούσα σε αυτή την εξέλιξη. Το επιβατικό κοινό επί της ουσίας, θα ταξιδεύψει προς Αθήνα – Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο, με σύγχρονες υποδομές.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά και ο Φίλιππός Τσαλίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «θα είναι μια έκπληξη πολύ θετική (για το επιβατικό κοινό), δεδομένου ότι το τρένο αυτό θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ευρώπη, θα έρθουν (σ.σ στην Ελλάδα) μερικά ζευγάρια τρένων τελείως καινούργια, τελείως σύγχρονα» και πρόσθεσε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιδιώξει τη βελτίωση της θέσης στην αγορά των μεταφορών της χώρας, χωρίς όμως να είναι η μοναδική.

«Μέσα σε έναν χρόνο και νωρίτερα θα έχουμε τρένα τα οποία θα είναι σύγχρονα, ένα τελείως διαφορετικό τρένο από αυτό που γνωρίζει σήμερα ο Έλληνας επιβάτης, τρένα που θα του παρέχουν όλες τις ανέσεις, θα διαθέτουν υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και κατά συνέπεια είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί με το αεροπλάνο».

Στα πλεονεκτήματα του τρένου είναι επιπλέον το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί σε όλες τις χώρες και όχι μόνο στην Ελλάδα, βρίσκονται στο κέντρο της πόλης και όχι μακριά, όπως με το αεροδρόμιο.

Στα ουσιώδη τώρα…

Θα έρθουν από την Ιταλία πέντε τρένα, τρένα που ήδη ανακατασκευάζονται, κυρίως στο τμήμα των μετασχηματιστών, σε πρόγραμμα που ξεκίνησε πολύ πρόσφατα και θα είναι στην Ελλάδα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, ενώ σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, σε αυτά θα προστεθούν ενδεχομένως πιο νωρίς, άλλα τρία (σ.σ εκσυγχρονισμένα) τρένα, ώστε να υπάρχουν συνολικά οκτώ τρένα, τα οποία θα μπορούν να μπουν στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Σε αυτά τα οκτώ μετασκευασμένα τρένα που στο σύνολό τους θα είναι σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2020, ο επιβάτης κατά τον κ.Τσαλίδη θα έχει όλες τις ανέσεις και θα απολαμβάνει την εμπειρία του τρένου, με τιμές εισιτηρίων που θα είναι σίγουρα ανταγωνιστικές και χαμηλότερες του αεροπλάνου κατά την εκτίμησή του και με βάση τα σημερινά δεδομένα.

Ισως και κάτω από τις τρεις ώρες το Θεσσαλονίκη-Αθήνα με τρένο

Το πρώτο βήμα ήταν αυτό της ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ενώ σημαντική εξέλιξη θα αποτελέσει και η ολοκλήρωση και εγκατάσταση του συστήματος ραδιοκάλυψης και αυτόματης προστασίας συρμών ERTMS, το οποίο βρίσκεται πάνω στο συρμό αλλά και πάνω στη γραμμή, ένα ευρωπαϊκό στάνταρ που θα ενισχύσει την ασφάλεια των τρένων, σύστημα που υπάρχει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες με προηγμένη τεχνολογία στην σιδηρόδρομο.

Αυτό το σύστημα, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μειώσει πάρα πολύ τον χρόνο της διαδρομής, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει πάρα πολύ και τη χωρητικότητα του δικτύου.

«Θα έχουμε έτσι πολύ περισσότερα τρένα, πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με σήμερα και ταυτόχρονα θα έχουμε και πολύ χαμηλότερο χρόνο, αφού με την εγκατάσταση και την πλήρη λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος θα κάνουμε ίσως και κάτω από τρεις ώρες (σ.σ το Θεσσαλονίκη-Αθήνα)».

Μια εξέλιξη που θα επέλθει, όπως εξήγησε, με μια βασική προϋπόθεση, που θα είναι η ανάταξη του δικτύου σε μερικά, όχι πολλά τμήματα, ένα κοντά στη Θεσσαλονίκη, ένα στο τμήμα Κατερίνη-Θεσσαλονίκη και ένα κοντά στην Αθήνα, το Αθήνα-Οινόη, με εναλλακτική εξέλιξη δίχως τις αναταγμένες περιοχές την ολοκλήρωση της διαδρομής σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο.

Ένα έξυπνο, ενιαίο εισιτήριο για συνδυασμένες μετακινήσεις με τρένο και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα σε ένα χρόνο.

Πέρα από το σιδηροδρομικό δίκτυο και το τροχαίο υλικό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει στις προτεραιότητες της να συμμετέχει και στην υλοποίηση ενός νέου είδους ενιαίου εισιτηρίου για τους πελάτες της.

«Το όραμά μας, το όραμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να υπάρξει ένα ενιαίο εισιτήριο για όποιον ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, με ένα εισιτήριο δηλαδή να παίρνει το Μετρό, όταν αυτό θα ολοκληρωθεί στη Θεσσαλονίκη, να πηγαίνει στον σιδηροδρομικό σταθμό, να ανεβαίνει στο κέντρο της Αθήνας, να κατεβαίνει και να χρησιμοποιεί το οποιοδήποτε κυκλοφοριακό μέσο για να πάει στον προορισμό του. Ελπίζω ότι και αυτό θα μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε μέσα σε έναν χρόνο περίπου».

Σήμερα δε και σε ότι αφορά τις νυν διαδρομές, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξήγησε πως είναι σε ισχύ μια παροχή για τους επιβάτες, σύμφωνα με την οποία «όποιος κατεβαίνει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα έχει δωρεάν στον σταθμό Αθηνών ένα εισιτήριο από τα έξυπνα που χρησιμοποιούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να πάρει ένα μέσο για να πάει στον προορισμό του», μια υπηρεσία που αν και κανονικά ισχύει μέχρι και τις 31 Αυγούστου, ενδέχεται να παραταθεί η χρήση της.

Άαααντε να δούμε…

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET