ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΘ: Καθηγήτρια ισχυρίζεται ότι φοιτητές την κράτησαν όμηρο επειδή τους έκοψε στο μάθημά της!

Οι φοιτητές από την άλλη σημειώνουν ότι πραγματοποιήσαν κινητοποίηση στο γραφείο της καθώς άλλαξε τον τρόπο εξέτασης χωρίς να ενημερώσει.

Neopolis Team

21 Φεβρουαρίου, 2023

Το ΑΠΘ μπαίνει ξανά στο επίκεντρο της προσοχής, από την καταγγελία μιας καθηγήτριας του τμήματος Ψυχολογίας, που υποστηρίζει ότι ομάδα φοιτητών την κράτησε όμηρο επειδή δεν τους πέρασε στο μάθημά της.

Σύμφωνα με όσα είπαν συνάδελφοί της, το ποσοστό απόρριψης στην εξέτασή της έφτασε το 25%, με αποτέλεσμα ομάδα των ΕΑΑΚ να την κρατήσει επί 2 ώρες στο γραφείο και να της τα… χώνει. Συγκεκριμένα, το συμβάν από την οπτική της καθηγήτριας μεταφέρει μέσω σχετικού post στο Facebook ένας συνάδελφός της, αναφέροντας:

«Συνάδελφος καθηγήτρια και καλή φίλη μου μεταφέρει σκηνές βίας που εξελίχθηκαν στο γραφείο της σήμερα. Επειδή το ποσοστό απόρριψης στο μάθημά της έφτασε στο «αστρονομικό» 25%, ομάδα των ΕΑΑΚ την κράτησε για δύο ώρες στο γραφείο, παρά τη θέλησή της, ενώ την «στόλιζαν» και την απειλούσαν.

Η ειρωνεία είναι πως πριν από λίγες ημέρες μας κοινοποιήθηκε εγκύκλιος για την αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παρενόχλησης στην εργασία σε φορείς του Δημοσίου. Δεν λέω ότι υπάρχουν εύκολες λύσεις, όταν απέναντί σου έχεις ομάδες που κάνουν αντάρτικο.  

Αλλά, από την άλλη, δεν μπορεί να θεωρείται κανονικότητα η απειλή βίας κατά την άσκηση λειτουργήματος. Είναι απίστευτο ότι ολιγάριθμες ομάδες κατάφεραν (με την ανοχή όλων μας και την υποστήριξη λίγων) μέσα σε μια δεκαετία να αποκτήσουν και να ασκούν το μονοπώλιο της βίας στα ΑΕΙ, προσποιούμενες τους φοιτητικούς συλλόγους. Και το ασκούν όχι μόνον στην υπηρεσία της πολιτικής αλλά και για το διαφέντεμα των αυστηρά ακαδημαϊκών θεμάτων. Αν δεν κινητοποιηθούμε ως εργαζόμενοι, είμαστε άξιοι της τύχης μας».

Η εκδοχή των φοιτητών 

Από την πλευρά τους, οι φοιτητές παρουσιάζουν διαφορετικά την ιστορία, σημειώνοντας ότι όλα ξεκίνησαν από το γεγονός ότι η εν λόγω καθηγήτρια είχε ανακοινώσει διαφορετικό τρόπο εξέτασης από αυτόν που εν τέλει έκανε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί να κοπούν – 85 άτομα συγκεκριμένα – και έπειτα από γενική συνέλευση, αποφασίστηκε να γίνει κινητοποίηση στο γραφείο της καθηγήτριας.

«Η καθηγήτρια σε μάθημα τελευταίου έτους είχε ανακοινώσει διαφορετικό τρόπο εξέτασης από αυτόν που έκανε. Συγκεκριμένα, έβαλε αρνητική βαθμολόγηση, κάτι που σημαίνει η βάση από το 5 ανεβαίνει στο 6,5. Οι φοιτητές του μαθήματος δεν ήταν προετοιμασμένοι με αποτέλεσμα να κοπούν 85 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι χρωστάνε μόνο αυτό το μάθημα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η λήψη του πτυχίου τους», ανέφερε το μέλος του φοιτητικού συλλόγου της Ψυχολογίας, Ανάστασης Παπαστογιανούδης.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «ο φοιτητικός σύλλογος έκανε γενική συνέλευση και μεταξύ άλλων πήρε την απόφαση για κινητοποίηση στο γραφείο της τις ώρες της εργασίας της. Τη διάρκεια της κινητοποίησης τέθηκε το αίτημα να γίνει αναβαθμολόγηση χωρίς την αλλαγή, με την καθηγήτρια να είναι πλήρως ειρωνική και προσβλητική λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «δεν μας κόβει» και ενώ δεν είχε κανένα επιχείρημα και συνέχισε να παραμένει ανένδοτη».

Όπως σημειώνει, «ο Σύλλογος αποχώρησε στη λήξη των ωραρίων εργασίας και η καθηγήτρια έκτοτε ισχυρίστηκε ότι κρατήθηκε όμηρη από τους φοιτητές λέγοντας ψέματα και καλώντας και τους υπόλοιπους καθηγητές να πάρουν μια απαράδεκτη απόφαση η οποία κατονομάζει συνολικά τις κινητοποιήσεις ως εκφοβιστικές ενέργειες».

Τέλος, ο Αναστάσης Παπαστογιανούδης τόνισε πως «ο Φοιτητικός Σύλλογος από την αρχή της χρονιάς έχει διεκδικήσει να μην κάθονται οι φοιτητές σε πατώματα αλλά σε έδρανα, να καταργηθεί το όριο δήλωσης μαθημάτων που μας αναγκάζει να παρατείνουμε τη φοίτησή μας, να έχουμε πρακτική άσκηση με βασικό μισθό και ασφάλιση. Αιτήματα τα οποία βρίσκουν αντίθετο το σύνολο των καθηγητών».

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET