fbpx

5 γεύματα που μπορείς να φτιάξεις μόνος σου και να είναι και υγιεινά!


[sponsored]

Ένα από τα μόνιμα προβλήματα εμάς των φοιτητών, πέρα από τα χρωστούμενα και το πολυπόθητο πτυχίο (αυτές είναι σταθερές αξίες), είναι η πλήρης άγνοια σε θέματα γαστρονομίας, τουλάχιστον για τους περισσότερους. Το ζητούμενο δεν είναι να φορέσουμε όλοι λευκούς σκούφους και να παριστάνουμε τους σεφ, αλλά κάποια βασικά πραγματάκια οφείλουμε να τα ξέρουμε. Εκτός του ότι θα ελαφρύνεις τον εαυτό σου οικονομικά, θα κάνεις μεγάλη χάρη και στην υγεία σου, δίνοντας στον οργανισμό σου όλα εκείνα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που με το junk food του στερείς.

Για να το καταφέρεις αυτό δε χρειάζεται να σπαταλήσεις άπειρο χρόνο πάνω από τσελεμεντέδες και βιντεάκια στο YouTube, αρκεί να το πάρεις απόφαση, να κοιτάξεις λίγο πέρα από τα συνηθισμένα και να βάλεις κάτι από τη δημιουργικότητά σου. Προσωπικά, όταν άρχισα να εκτιμάω λίγο περισσότερο το σπιτικό φαγητό, κατάλαβα ότι όλη η νοστιμιά κρύβεται στην απλότητα. Εγώ. Που λαχανικά έτρωγα μόνο στην πίτσα.

Υπάρχουν διάφορες νόστιμες και υγιεινές συνταγές εκεί έξω, όμως μπορείς να κάνεις την αρχή εντάσσοντας τα 5 παρακάτω γεύματα στην καθημερινότητά σου, τα οποία δε θέλουν πολύ κόπο, είναι φουλ χορταστικά και σου προσφέρουν πολλά οφέλη:

#1 Καλ-ομελέτα και… καλή όρεξη

Η ομελέτα αποτελεί φαγητό πασπαρτού, αφού μπορείς να τη συμπεριλάβεις από το πρωινό μέχρι το βραδινό σου, ενώ είναι και μια πολύ χορταστική επιλογή για τα πεινασμένα μεσημέρια σου, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να της προσθέσεις ό,τι τραβάει η ψυχή σου. Κι όλα αυτά χωρίς να χάσεις τον χρόνο σου στην κουζίνα για να πετύχεις ένα νόστιμο αποτέλεσμα.

Προσωπικά, λατρεύω τη μεσογειακή ομελέτα, με λαχανικά και φέτα, πράγμα που την κάνει εκτός από γευστική, και πολύ θρεπτική. Η συνταγή έχει ως εξής: Βάζεις στο τηγάνι ελάχιστο ελαιόλαδο και μέχρι να «κάψει», χτυπάς σ’ ένα μπολάκι τα αυγά μαζί με ρίγανη, αλάτι, πιπέρι και στη συνέχεια ρίχνεις το μείγμα μέσα, αφήνοντάς το να ψηθεί 3-5 λεπτά (μην ξεχνάς να το πασπατεύεις όσο βρίσκεται στο τηγάνι, γιατί μπορεί να κολλήσει). Στο ενδιάμεσο, προσθέτεις τα λαχανικά σου, όπως ψιλοκομμένη ντομάτα (ή ντοματίνια) και πιπεριά, καθώς και θρυμματισμένη φέτα, τα οποία περιέχουν βιταμίνες, πρωτεΐνες και καλά λιπαρά. Τέλος, γυρνάς με την σπάτουλα την ομελέτα σου από την άλλη πλευρά και αφήνεις να ψηθεί ακόμη 1 λεπτό, μέχρι να λιώσει το τυρί. Yummy!

#2 Κρητικός ντάκος και διατροφή, πάνε μαζί

Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν τον κρητικό ντάκο ως συνοδευτικό στο φαγητό τους, στην πραγματικότητα όμως αποτελεί ένα πλήρες γεύμα με κάθε έννοια. Ιδανική λύση για εύκολο μεσημεριανό ή βραδινό, ελαφρύ σαν πιάτο, χορταστικό, ενώ περιέχει φουλ βιταμίνες και φυτικές ίνες. Μέσα σε όλα αυτά, δεν απαιτεί καμία επαφή με μαγειρικό σκεύος, οπότε άλλη μία μέρα που δε θα χρειαστεί να καλέσεις το 166. Στο ζουμί λοιπόν, ο κρητικός ντάκος δε χρειάζεται κάποια συγκεκριμένη συνταγή να ακολουθήσεις, ενώ δε θα σου πάρει πάνω από 10 λεπτά να τον έχεις στο πιάτο σου.

Τι πρέπει να κάνεις; Πλένεις και κόβεις μια ντομάτα στα δύο, τρίβεις στον χοντρό τρίφτη τη μισή και την υπόλοιπη την κόβεις σε κυβάκια. Έπειτα, βάζεις την τριμμένη ντομάτα σε ένα μπολ, την αλατίζεις ελαφρά και προσθέτεις ένα κουτάλι της σούπας ελαιόλαδο, ρίγανη και πιπέρι. Τέλος, βάζεις το παξιμάδι στο πιάτο, ρίχνεις από πάνω την τριμμένη ντομάτα, προσθέτεις τα κυβάκια και στη συνέχεια φέτα ή ανθότυρο και λίγες ελίτσες. Πασπαλίζεις με λίγη ρίγανη και είσαι πανέτοιμος να χορτάσεις απόλαυση!

#3 Φοιτητική ζωή χωρίς ζυμαρικά, γίνεται; Δε γίνεται!

Είμαι βέβαιη πως σαν φοιτητής έχεις φάει πολλά μακαρόνια στη ζωή σου (we ‘ve all been there), συνήθως σκέτα με τυρί και στα μεγάλα κέφια σου, με κόκκινη σάλτσα. Εύκολη και νόστιμη λύση. Ωστόσο, σου έχω μια ακόμη πιο εύκολη, νόστιμη και κυρίως, υγιεινή λύση, τη νέα σειρά Ζυμαρικά με Λαχανικά από τον Μπάρμπα Στάθη. Μιλάμε για έρωτα με την πρώτη… μπουκιά. Συνδυάζουν τα αγαπημένα μας μακαρόνια με εκλεκτά και φρέσκα λαχανικά, προσφέροντας τόσο θρεπτικά συστατικά, (βιταμίνες, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, μαγγάνιο) όσο και μοναδική απόλαυση! Βγαίνουν σε 5 ξεχωριστούς συνδυασμούς, ενώ δεν απαιτούν παραπάνω από 15′ για την προετοιμασία τους.

Η διαδικασία έχει ως εξής: Σε ένα βαθύ τηγάνι ή μια κατσαρόλα, σοτάρεις το περιεχόμενο της συσκευασίας, χωρίς να το ξεπαγώσεις, με 3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο για 5-6′ σε δυνατή ένταση. Στη συνέχεια, προσθέτεις νερό και προαιρετικά αλάτι και πιπέρι. Τέλος, βράζεις σε χαμηλή ένταση, για 8-10′, με κλειστό καπάκι, ανοίγοντας και ανακατεύοντας συχνά. Από εκεί και πέρα έχεις ένα πλήρες, θρεπτικό και με υψηλή διατροφική αξία γεύμα, το οποίο μπορείς να απολαύσεις οποιαδήποτε στιγμή. Ακόμη, δε θα ταλαιπωρηθείς καθόλου για να τα βρεις, καθώς υπάρχουν σε όλες τις καταψύξεις των σούπερ μάρκετ, ενώ αποτελούν και ιδιαίτερα οικονομική επιλογή. Με λίγα λόγια, τζιτζί θα τη βγάλεις.

#4 Μ’ ένα τοστάκι δε χόρτασε κανείς, με αβοκάντο τοστ όμως;

Ίσως η πρώτη επιλογή που σου έρχεται στο μυαλό, κάθε φορά που γουργουρίζει το στομάχι σου και θέλεις να ετοιμάσεις χωρίς πολύ κόπο. Το «φάε ένα τοστάκι» μας έχει σημαδέψει από τα παιδικά μας χρόνια και μας ακολουθεί μέχρι τώρα που ενηλικιωθήκαμε. Όμως, κακά τα ψέματα δε μας χορταίνει το ίδιο, ούτε περιέχει τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε για ν’ αποτελεί λύση γεύματος. Μια καλή και υγιεινή προσθήκη λοιπόν, είναι το αβοκάντο.

Αυτό που έχεις να κάνεις είναι πολύ απλό: Τοποθετείς στη σειρά μία φέτα ψωμί, μία φέτα τυρί, μία φέτα γαλοπούλα ή ζαμπόν, το αβοκάντο κομμένο σε φέτες και τέλος ξανά μια φέτα ψωμί. Εναλλακτικά, μπορείς να το συνδυάσεις και με αυγό. Γενικότερα πάντως, το αβοκάντο περιέχει ωφέλιμα λιπαρά, άφθονα αντιοξειδωτικά, πολλές βιταμίνες καθώς και πρωτεΐνη, οπότε καλό θα ήταν να το εντάξεις στη διατροφή σου!

#5  Βάλε τόνο στη γεύση

Κλείνω τη λίστα, συμπεριλαμβάνοντας τον τόνο, μιας και τα ψάρια δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σου. Τι πιο απλό λοιπόν από το να φτιάξεις μία τονοσάλατα που μπορείς είτε να την πάρεις μαζί σου σ’ ένα ταπεράκι (σκέτη ή μέσα σε κάποιο σάντουιτς) είτε να την απολαύσεις σπίτι σου, έχοντας στην στιγμή ένα χορταστικό μεσημεριανό ή βραδινό, που περιλαμβάνει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες και πρωτεΐνες.

Στα της προετοιμασίας όμως: Πλένεις καλά μερικά φύλλα μαρουλιού και στη συνέχεια τα κόβεις. Έπειτα προσθέτεις τα λαχανικά της επιλογής σου από ντομάτα και αγγούρι μέχρι καρότο, κόκκινη πιπεριά και καλαμπόκι, λίγο κρουτόν για να σπάει τη γεύση των λαχανικών, καθώς και τον τόνο. Βέβαια, προς διευκόλυνσή σου, μπορείς να αγοράσεις μια συσκευασία με πλυμμένα και φρεσκοκομμένα λαχανικά από το σούπερ μάρκετ. Και για να μην ψάχνεσαι, ο Μπάρμπα Στάθης έχει φροντίσει και γι’ αυτό. Στη συνέχεια, σαν dressing μπορείς να βάλεις είτε σκέτη μαγιονέζα είτε χυμό λεμονιού και ελαιόλαδο είτε ακόμη ξύδι μπαλσάμικο. Στο τέλος τα ανακατεύεις όλα μαζί και είσαι έτοιμος. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές τονοσαλάτας, επομένως η επιλογή είναι δική σου.

Τι λες λοιπόν; Θα κάνεις στροφή στην υγιεινή διατροφή;


Photo by Pablo Merchán Montes on Unsplash



#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET