fbpx

5 πράγματα που δεν πρέπει να αμελήσεις σ’ αυτήν την εξεταστική, για το δικό σου καλό!


[sponsored] [cover]

Τρέλα δεν τα περνάμε, ρε παιδιά; Κλεισμένοι σπίτι, κόβουμε βόλτες από το γραφείο στο κρεβάτι, άντε και μέχρι τον καναπέ, με συντροφιά μας κάτι συγγράμματα-ογκόλιθους, ακατανόητες σημειώσεις με το κιλό και το μοναδικό φως που μας βλέπει είναι της οθόνης του λάπτοπ καθώς τρώμε τις ώρες μας σ’ ένα e-class. Τι άλλο θα μπορούσαμε να ζητήσουμε δηλαδή από το νέο χρόνο να μας φέρει; Παράπονο δεν έχουμε. Αχάριστος όποιος δεν εκτιμάει αυτά τα ωραία της φοιτητικής ζωής… 

Εμείς λοιπόν που τα εκτιμάμε (ποιος γέλασε;) θέλουμε και να ζήσουμε την εμπειρία της εξεταστικής στο έπακρο. Βασικά, και για να μην κοροϊδευόμαστε άλλο, ξέρουμε ότι για να τη βγάλουμε καθαρή πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια τιπς… επιβίωσης.

Είναι η περίοδος που πρέπει να κάνεις στροφή σε ορισμένες υγιεινές συνήθειες, ώστε να δώσεις μια έξτρα βοήθεια στο μυαλό και τον οργανισμό σου για να περάσει αυτή τη δύσκολη φάση χωρίς να «αναβοσβήνουν» κόκκινα φωτάκια εξάντλησης. Έχουμε και λέμε λοιπόν, τα 5 εκείνα πράγματα που δεν πρέπει να αμελήσεις σε αυτήν την εξεταστική, όχι για κανέναν άλλον, αλλά για το δικό σου το καλό:

#1 Ο ύπνος θρέφει τους φοιτητές 

Είναι γνωστή η τάση των απανταχού φοιτητών να ξεχνούν τι πάει να πει ύπνος σε περιόδους εξεταστικής. Θες το άγχος που δε σ’ αφήνει να κλείσεις μάτι; Θες που η όρεξη για διάβασμα σου έρχεται με το που δείξει μεσάνυχτα; Λες και μέσα σ’ ένα βράδυ θα σωθείς… Θες που κάτι περασμένες ώρες θυμάσαι να τσεκάρεις το ίνστα και το γιουτιούμπ ή ακόμα χειρότερα βάζεις να δεις σειρά; Όπως και να ‘χει, το να στερείσαι τον ύπνο σου μέρες που ο εγκέφαλός σου πρέπει να βρίσκεται σε πλήρη επαγρύπνηση είναι ΜΕΓΑ λάθος. Το αντιλαμβάνεσαι έτσι; Το μόνο που καταφέρνεις είναι να καταδικάζεις την επόμενη μέρα, αφού παίζει να ξυπνήσεις απόγευμα ή να συνεχίσεις το διάβασμα που άφησες στη μέση κατά τις 3 το πρωί, προφανώς χωρίς καθαρό μυαλό. Γενικότερα, πολύ κακό αυτό με την υποτίμηση του ύπνου!

#2 Έλα να… γυμναστούμε ντάρλινγκ

Αν μια φορά σου φαίνεται άθλος να κοιμάσαι στην ώρα σου, τότε προβλέπεται μεγάλο ζόρι στην περίπτωση της γυμναστικής. Γιατί ναι, πρέπει να αφιερώνεις και σ’ αυτή λίγο από το χρόνο σου εν μέσω εξεταστικής. Όμως εσύ είσαι για τα δύσκολα, μην τα ξαναλέμε. Αντί λοιπόν να περιφέρεσαι από δωμάτιο σε δωμάτιο όταν θες να ξελαμπικάρεις από το διάβασμα, προτίμησε να βγεις για ένα χαλαρό περπάτημα ή τρεξιματάκι στη γειτονιά. Και μέχρι το γυμναστήριο να πας, ακόμα καλύτερα. Σημασία έχει να εντάξεις στο πρόγραμμα λίγη κίνηση των μυών σου, η οποία απαιτείται περισσότερο από κάθε άλλη φορά, μιας και βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου, σε γεμίζει ενέργεια και φυσικά, διατηρεί τη φόρμα σου.

#3 Το φαγητό σου, η ενέργειά σου

Ένα από τα πράγματα που στάνταρ παραμελούμε κατά τη διάρκεια της εξεταστικής είναι η διατροφή μας. Στην προσπάθειά μας να βγάλουμε όση περισσότερη ύλη γίνεται και να προετοιμαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, είτε παραλείπουμε βασικά γεύματα είτε στρεφόμαστε στη γρήγορη λύση του ντελίβερι. Ξεχνάμε όμως πως η σωστή διατροφή ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου, βοηθάει στη συγκέντρωση, βελτιώνει τη μνήμη και δίνει την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθουμε στην πίεση των εξετάσεων.

Αντί λοιπόν για junk food ή και απολύτως τίποτα, βάλε στο μενού κάτι εξίσου νόστιμο, αλλά και θρεπτικό όπως η νέα σειρά Ζυμαρικά με Λαχανικά από τον Μπάρμπα Στάθη, η οποία συνδυάζει τα αγαπημένα μας ζυμαρικά με εκλεκτά και φρέσκα λαχανικά, κάνοντας τη συμφιλίωσή σου με τα τελευταία παιχνιδάκι.

Μέσα από 5 ξεχωριστούς συνδυασμούς που υπάρχουν (Βίδες με μανιτάρια & καρότο, Πένες με αρακά & κολοκυθάκι, Πένες με σπανάκι, Κριθαράκι με μανιτάρια, Κριθαράκι με πιπεριές & ντομάτα), θα πάρεις ό,τι χρειάζεσαι από πρωτεΐνες, βιταμίνες κι άλλα θρεπτικά συστατικά, ενώ δε θα χρειαστείς παραπάνω από 15′ για να τα απολαύσεις. Κι επειδή κάθε λεπτό μετράει τέτοιες μέρες (και της ώρας αλλά και του πορτοφολιού σου), θα τα βρεις εύκολα σε όλα τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, σε απόλυτα οικονομικές τιμές. Worth!

#4 Δώσε βάση στα διαλείμματα

Όχι να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο προφανώς, αλλά επειδή μιλάμε για έναν σημαντικό παράγοντα για το κατά πόσο αποδοτικό θα αποδειχθεί το διάβασμά σου, μην υποτιμάς την αξία τους. Ναι, ακούγεται λίγο οξύμωρο ότι το διάλειμμα από το διάβασμα βοηθάει… στο διάβασμα, αλλά ισχύει. Αν δε χαλαρώνεις όμως, μειώνεται η ικανότητα προσοχής κι ως αποτέλεσμα η μάθηση. Για τη μία ώρα ή και παραπάνω που κάθεσαι πάνω από σημειώσεις και βιβλία, αφιέρωσε ένα 30λεπτο-40λεπτο break, δίνοντας έτσι το περιθώριο στον εγκέφαλό σου να «καθαρίσει» και να επεξεργαστεί τις όποιες πληροφορίες δέχτηκε προ ολίγου, πριν του σερβίρεις νέες.

#5 Τάξις και καθαριότης

Δεν είναι γραμμένο πουθενά ότι επειδή διαβάζεις, η εικόνα του δωματίου σου μπορεί να θυμίζει ζούγκλα, στη χειρότερη βομβαρδισμένο τοπίο. Η μέρα σού δίνει 24 ώρες (μια χαρά γενναιόδωρη τη βρίσκω) να χωρέσεις όλες τις δραστηριότητές σου, μεταξύ των οποίων και το συμμάζεμα του χώρου σου. Όχι τίποτα άλλο, αλλά προσπαθώντας να συγκεντρωθείς σε ένα δωμάτιο που επικρατεί ένας χαμός, το μόνο που καταφέρνεις είναι να αποτυγχάνεις. Η προσοχή σου αποσπάται, έστω κι ασυνείδητα, το διάβασμα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο απ’ ό,τι ήδη είναι κι εσύ εγκαταλείπεις πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. Και σε ρωτώ: αυτό θέλεις;;;

Βοήθησε τον εαυτό σου λοιπόν και ακολούθησε τα παραπάνω τιπς, τα οποία σου δίνουν περισσότερες πιθανότητες και να περάσεις κάνα μάθημα και να τελειώσεις την εξεταστική, υγιής και έχων σώας τας φρένας. 



#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET