fbpx

Υποψήφια Πανελληνίων ζητά με επιστολή να ληφθούν υπόψη οι ασάφειες των θεμάτων στη Βιολογία!


Πρόσφατα αναφέραμε τον προβληματισμό που έχει δημιουργηθεί για συγκεκριμένα θέματα της Φυσικής και της Βιολογίας, για τα οποία έχουν γίνει ενστάσεις από αρμόδιους φορείς. Ειδικότερα, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών και η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων αντίστοιχα, ζητούν από το Υπ. Παιδείας να εξετάσουν ξανά τα επίμαχα ερωτήματα, να δεχθούν το λάθος και να προσαρμόσουν αναλόγως τη βαθμολογία, ώστε να μην αδικηθεί κανένας υποψήφιος.

Οι Πανελλήνιες είναι όντως μια διαδικασία που δε δέχεται πολλά λάθη. Όχι όμως μόνο από μεριάς υποψηφίων, αλλά σίγουρα ούτε κι από τα άτομα που βγάζουν τα θέματα και δίνουν τις οδηγίες ή από εκείνους που στη συνέχεια τα βαθμολογούν. Όσο μοιραίο μπορεί να αποβεί το παραμικρό λαθάκι ενός μαθητή, το ίδιο μοιραία μπορεί να αποβεί και μια ασάφεια σε ερώτημα, για το οποίο δε φέρει καμία απολύτως ευθύνη ο εξεταζόμενος.

Και αυτό πονάει ακόμη περισσότερο από το να φταις εσύ ο ίδιος, γιατί νιώθεις ότι προετοιμάστηκες όσο καλύτερα μπορούσες και κάποιος σου έβαλε τρικλοποδιά. Όχι απαραίτητα εκούσια, αλλά και πάλι αρκετά ικανή να σε απομακρύνει από τον στόχο σου.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι πολλοί από τους φετινούς υποψήφιους που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας με το παλαιό σύστημα ένιωσαν αυτή την αδικία να τους πνίγει, εκ των οποίων και η Κ. Μ., η οποία στέλνει το μήνυμά της μέσω σχετικής επιστολής αποκλειστικά στο Neopolis, εκπροσωπώντας φυσικά μεγάλο αριθμό ατόμων που βρέθηκαν στην ίδια θέση.

«Αξιότιμα μέλη του Υπουργείου Παιδείας,

Θα ήθελα να εκφράσω τους προβληματισμούς μου αναφορικά με τα θέματα τα οποία επιλέχθηκαν στη βιολογία και στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές με το παλαιό σύστημα.

Επιθυμώ οπότε να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας όχι μόνο τις όποιες ασάφειες σημειώθηκαν στο Γ’ θέμα και σχολιάστηκαν ή αυτές που σχετίζονται με το Δ’ θέμα αλλά οπωσδήποτε και την απάντηση που δόθηκε στο Α2.

Δεδομένου ότι στο Α’ θέμα αντιστοιχούν αρκετές μονάδες και δεδομένου ότι η απάντηση που δόθηκε δεν έρχεται σε πλήρη συμφωνία με το σχολικό βιβλίο επιθυμώ να λάβετε ορθές και τις δύο πιθανές απαντήσεις πολλαπλής επιλογής , δηλαδή το α και το γ. 

Είναι σαφές νομίζω ότι ο μαθητής δεν ήταν υποχρεωμένος να γνωρίζει με σαφήνεια την απάντηση αφού αυτή δεν υπάρχει ξεκάθαρη στο σχολικό βιβλίο. 

Συγκεκριμένα το βιβλίο αναφέρει ότι snRNA δεν έχουν οι προκαρυωτικοι οργανισμοί χωρίς να γίνεται λόγος για τους ιούς. Οπότε και ο μαθητής σκέφτεται το εξής :»Αφού οι ιοί που προσβάλλουν τα ευκαρυωτικά κύτταρα  έχουν επίσης ασυνεχή γονίδια γιατί να μην κάνουν κι αυτοι ωρίμανση?» 

Δεν νομίζω ότι η απάντηση διευκρινίζεται πουθενά στο σχολικό βιβλίο.

Είναι πραγματικά κρίμα να αφαιρέσετε τη δυνατότητα εισαγωγής ενός μαθητή στη σχολή που επιθυμεί και ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα εξετάζεται για δεύτερη φορά πανελλαδικώς και άρα έχει ταλαιπωρηθεί για τουλάχιστον δύο έτη προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του. 

Ακόμη νομίζω, πως όλοι μας κατανοούμε την περίπτωση να συμβεί κάποιο λάθος αλλά οφείλετε να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας ότι το όποιο λάθος δημιουργείται από την πλευρά σας, προκαλεί περαιτέρω άγχος στον μαθητή που εξετάζεται εκείνη την ώρα και φυσικά στον τρόπο που θα πραγματοποιηθεί η βαθμολόγηση του. Δεν είναι δυνατόν παιδιά τα οποία προσπαθούν για άλλη μια χρονιά να βλέπουν τα όνειρα τους να γκρεμίζονται εξαιτίας της ασάφειας των θεμάτων. Δεν μπορώ να διανοηθώ ούτε εγώ αλλά και κανένας άλλος υποψήφιος, ότι εξαιτίας λαθών της επιτροπής των θεμάτων υπονομεύεται το μέλλον υποψηφίων σε μια τόσο κρίσιμη φάση της ζωής τους . 

Για άλλη μια φορά θα ήθελα να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας το πώς θα βαθμολογηθούν οι απαντήσεις στη βιολογία ώστε κανένα παιδί να μην αδικηθεί. 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την ανάγνωση της επιστολής μου. 

Με εκτίμηση,

Κ. Μ., υποψήφια Πανελλαδικών εξετάσεων.»

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET