Ότι έχουμε μπλέξει λίγο τα μπούτια μας με τα γρήγορα δρομολόγια για Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τούμπαλιν, είναι γεγονός. Μία το ασημένιο βέλος, μία το τρένο που θέλει να εγκαινιάσει στην χώρα μας η Goldair, δεν θέλουμε και πολύ να τα κάνουμε όλα αχταρμά στο κεφάλι μας και να μην ξέρουμε τελικά με ποιο θα πάμε στον Λευκό Πύργο, σε 4 ώρες.
Ε, η απορία αυτή πήρε επιτέλους την απάντησή της από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ξεκινά το εξπρές δρομολόγιο των τεσσάρων ωρών, αντί των πεντέμισι που διαρκεί μέχρι σήμερα. Εν τω μεταξύ, το σενάριο των 3,5 ωρών θα αργήσει κανά χρονάκι ακόμα, και βλέπουμε κιόλας.
Ο ανασταλτικός παράγοντας που καθυστερούσε το εξπρές δρομολόγιο ήταν το έργο της ηλεκτροκίνησης στο κομμάτι Λιανοκλάδι-Δομοκός, το οποίο ολοκληρώθηκε και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσουν τα κανονικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Αρχικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ξεκινήσει με ένα δρομολόγιο την ημέρα, το οποίο πιθανότατα θα γίνεται με ηλεκτράμαξα της ΓΑΙΑΟΣΕ μέχρι τουλάχιστον να φθάσουν στη χώρα μας από την Ιταλία οι αμαξοστοιχίες Pendolino 485 –το λεγόμενο Ασημένιο Βέλος – που θα τροποποιηθούν για το ελληνικό δίκτυο. Το δρομολόγιο αυτό θα διαρκεί λίγο παραπάνω από τέσσερις ώρες, ενώ αναμένεται να μειωθούν και γενικά οι καθυστερήσεις στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Αντίθετα, όσον αφορά το Ασημένιο Βέλος που είναι προγραμματισμένο να κάνει το εν λόγω δρομολόγιο σε 3,5 ώρες, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Εκτός απροόπτων, πάντα.
Η… καθυστέρηση προκύπτει διότι για να μπορέσουν τα ηλεκτροκίνητα Pendolino να αναπτύξουν τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα (250 χλμ/ώρα) θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης ETCS σε ολόκληρη τη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Βέβαια, ΟΣΕ και υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως τα συγκεκριμένα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, προς το τέλος του 2019.