ΣΧΕΣΕΙΣ & ΣΕΞ

Το σεξ από συναίσθημα και ανάγκη, έγινε άπειρες εικόνες!

Πράγματι, είμαστε σεξουαλικά όντα. Από τη γέννησή μας, επιδιώκαμε τη διέγερση κάποιων μερών του σώματός μας για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών. Για παράδειγμα, η ανακούφιση από την πείνα είναι το παράδειγμα μιας πρώιμης ικανοποίησης του σώματος. Από τέτοιου είδους – και όχι μόνο διεγέρσεις – ο Freud άρχισε να μιλά για τις ερωτογενείς ζώνες. Ως εξελιγμένα […]

Default avatar

Guest Author

7 Μαρτίου, 2016

Πράγματι, είμαστε σεξουαλικά όντα. Από τη γέννησή μας, επιδιώκαμε τη διέγερση κάποιων μερών του σώματός μας για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών. Για παράδειγμα, η ανακούφιση από την πείνα είναι το παράδειγμα μιας πρώιμης ικανοποίησης του σώματος. Από τέτοιου είδους – και όχι μόνο διεγέρσεις – ο Freud άρχισε να μιλά για τις ερωτογενείς ζώνες. Ως εξελιγμένα όντα εντούτοις, δεν παραμείναμε στα βασικά ένστικτα. Καθορίσαμε το σεξ ως παράγοντα επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης. Πλέον όμως σήμερα, το ιδιωτικό άσυλο στη σεξουαλική ζωή παραβιάζεται.

Το σεξ από συναίσθημα και ανάγκη, έγινε άπειρες εικόνες. Η τεχνολογία βέβαια, ευνόησε τη διάδοση αυτών των εικόνων μέσω των ΜΜΕ, των βιντεοταινιών, των περιοδικών, των οποίων οι εκδότες στόχευαν και στοχεύουν στην πώληση. Και φυσικά, το αντίτιμο είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για τους ίδιους. Το σεξ λοιπόν, από προσωπική στιγμή, έγινε εν πολλοίς εμπόρευμα και πράξη «περιζήτητη». Για ποια ανάγκη όμως τότε μπορούμε να μιλάμε και πώς μπορούμε εύκολα να διαχωρίζουμε τα όριά της;

Πλέον τα φετίχ κι οι ιδιαιτερότητες έχουν γίνει πιο σημαντικά από τη σχέση κάθε αυτή, τη σύναψη επαφής και τη συντροφικότητα. Ο τρόπος που παρουσιάζεται ο οργασμός και η έμφαση στο ανδρικό πέος, η παράλληλη θεοποίηση του καλοσχηματισμένου σώματος, η χυδαιοποίηση του έρωτα, οδηγούν πια σε τρομακτικές εικόνες. Τρομακτικές κυρίως επειδή ξεφεύγουν από την απλότητα της σαρκικής απόλαυσης και την απλότητα της ύπαρξης και τις καθιστούν από τη μια απλοϊκές προβάλλοντας τις συνεχώς και παράλληλα μέγιστες, αφού προωθούνται συνεχώς. Αυτός ο τρόπος παρουσίασης και η άμεση διεθνής προβολή του σεξ, δημιουργούν μια αλλότρια πληροφόρηση για τους νέους που πια έρχονται άμεσα αντιμέτωποι με τη σεξουαλική πράξη, η οποία δεν θεωρείται πια προσωπική στιγμή και μοναδική στιγμή, αλλά αντικείμενο θέασης. Το ερώτημα είναι όμως για ποιον τελικά θα είναι θεατή και γιατί πρέπει να είναι.

Η εμπορευματοποίηση του σεξ από την άλλη δεν δέχεται τις μόνιμες σχέσεις. Η έμφαση στη συναισθηματική ικανοποίηση αποτελεί πια παρελθόν. Το σώμα γίνεται αντικείμενο – κυριολεκτικά – μιας οδυνηρής απόλαυσης. Και δεν είναι τυχαίο, το ότι πια υπάρχει μια διαφορά στη σύναψη των σχέσεων σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, ο σύγχρονος άνθρωπος με αυτές τις προκλήσεις, απειλείται περισσότερο σε σχέση με παλαιότερα, από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και το AIDS.

Ωστόσο, οι παράλληλες σχέσεις, η πολυγαμία δεν είναι εντυπωσιακά. Εντυπωσιακό είναι ότι οι νέοι δεν ερωτεύονται και δεν αφήνονται στον έρωτα. Ότι χρησιμοποιούν το σεξ για να αναδείξουν τη δύναμή τους , ένα είδος φαλλικής κυριαρχίας. Να λοιπόν η κατανάλωση, ως μήνυμα ευημερίας… Και το ακόμα πιο ανησυχητικό: η 3D απόλαυση και ο προγραμματισμός των ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη να κάνουν σεξ. Πολύ εύκολη επιλογή, χωρίς συναίσθημα, εσύ την καθορίζεις… Η ψηφιακή τεχνολογία λοιπόν μάλλον μας παγιδεύει.

Φυσικά, η ενασχόληση με τη σεξουαλική δραστηριότητα και οι σκέψεις γύρω από αυτή είναι απόλυτα ανθρώπινες. Η συνεχής ενασχόληση όμως και η υπερπροβολή της ικανοποίησης καθεαυτής, μοιάζει να παραγνωρίζει τη συναισθηματική πτυχή της ανθρώπινης υπόστασης άρα και ένα μέρος αυτής, ενώ η ουσιαστική επαφή μοιάζει να εκπίπτει καθώς έχασε τον υποκειμενισμό της.

Απολαύστε λοιπόν πραγματικά για εσάς! Απολαύστε υπεύθυνα.

 

OUR20s

DIGITAL

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης κάνει guest εμφάνιση στο Columbia University για να διδάξει έντεχνο!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET