Το πρωινό ξύπνημα και τα μαθήματα πριν τις 10, βλάπτουν την υγεία μας!


Πόσα και πόσα χρόνια, τα βάζουμε με τη μοίρα μας που πρέπει να ξυπνάμε από το άγριο χάραμα... Πρώτα για το σχολείο, τώρα για το Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια για τη δουλειά μας. Τι στο καλό, κανείς δε σέβεται την υγεία μας; Γιατί όσο παράξενο κι αν ακούγεται, το πρωινό ξύπνημα αποδεικνύεται βλαβερό για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Και δεν το λέμε εμείς...

Σύμφωνα με τον δρ. Πωλ Κέλλεϋ, ερευνητή του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, το πρωινό ξύπνημα και τα μαθήματα/η εργασία πριν τις 10 «καταστρέφουν» τον άνθρωπο! Και για αυτό, ευθύνεται το βιολογικό μας ρολόι. Η ακαδημαϊκή έρευνα του καθηγητή, απέδειξε πως ο εγκέφαλος στο μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της πρωινής εργασίας. Όσο κι αν προσπαθούμε να τον εξαπατήσουμε (καφέδες, ενεργειακά ροφήματα κλπ), η απόδοσή μας στα μαθήματα και τη δουλειά, κάθε άλλο παρά η αναμενόμενη είναι.

Ταυτόχρονα, πέρα από την απόδοση στις όποιες δραστηριότητες μας, βλάπτουμε και την υγεία μας, καθώς παρεμβαίνοντας στο βιολογικό μας ρολόι βγάζουμε τον οργανισμό από το «πρόγραμμά» του, με αποτέλεσμα να διαταράσσονται σημαντικά οι ισορροπίες του. Ο ίδιος ο ερευνητής αναφέρει πως: «Η καρδιά και το ήπαρ επιβαρύνονται από το πρωινό ξύπνημα, από τη στιγμή που τους ζητάμε να λειτουργήσουν στο έπακρο δυο ή τρεις ώρες νωρίτερα από ότι είναι προγραμματισμένο από τη φύση να το κάνουν».

Τα παραπάνω όπως προείπαμε, είναι συμπέρασμα της πειραματικής έρευνας που έκανε ο Κέλλεϋ στους μαθητές του, αλλάζοντας τις ώρες διάλεξης από 8:30 σε 10:00. Το συμπέρασμα είναι πως αυξήθηκε σημαντικά η παραγωγικότητα και η συμμετοχή των φοιτητών, ενώ βελτιώθηκαν αισθητά και οι δείκτες της υγείας τους.

«Εάν μετακινούσαμε τις ώρες έναρξης των μαθημάτων αλλά και της εργασίας μερικές ώρες αργότερα, κανείς δε θα έμοιαζε με ζόμπι που χρειάζεται τρεις καφέδες την ημέρα. Αν ο ύπνος ήταν αυτός που πρέπει και τότε που πρέπει, όλοι θα ήταν πιο παραγωγικοί, ψυχολογικά γεμάτοι, εστιασμένοι στον στόχο τους, περισσότερο χρήσιμοι και φυσικά πιο χαρούμενοι», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Μήπως να μαζέψουμε υπογραφές και να στείλουμε την έρευνα στις Γραμματείες των σχολών μας;

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή: