6 κακές συνήθειες που σε κάνουν να ξυπνάς μέσα στη νύχτα και να βρυκολακιάζεις!


Αχ, πόσο θα ήθελα να ανήκω σε εκείνη την κατηγορία των ανθρώπων που με το που ξαπλώνουν στο κρεβάτι, κλείνουν αμέσως τα μάτια τους και κοιμούνται. Ρε σεις, πραγματικά πώς το καταφέρνετε; Αν δεν περάσει καμία ώρα να κοιτάζω το ταβάνι και να κάνω όσες σκέψεις δεν έκανα όλο το μήνα, δεν μπορώ να κοιμηθώ.

Κι άντε κάποια στιγμή καταφέρνεις να κοιμηθείς, αλλά τι γίνεται όταν ξυπνάς ξαφνικά καταμεσής της νύχτας; Παίζει να είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί. Ύστερα βρυκολακιάζεις και μένεις ξύπνιος/α μέχρι να ξημερώσει. Τραγικό!

Γιατί όμως να χαλάει τόσο εύκολα ο ύπνος σου με αποτέλεσμα να ξυπνάς μέσα στη νύχτα; Ίσως να οφείλονται μερικές από τις παρακάτω κακές συνήθειες που ακολουθείς προτού κοιμηθείς:

1. Πίνεις πολύ νερό

Σωστά θα αναρωτηθείς πώς μπορεί να έχει σχέση το νερό με τον ύπνο, αλλά έχει. Σηκώνεσαι για να πας τουαλέτα, βρε χαζό! Είναι γνωστό πως δεν πρέπει να πίνεις πολύ νερό λίγο πριν ξαπλώσεις, καθώς σίγουρα κάποια στιγμή μέσα στη νύχτα θα νιώσεις με βεβαιότητα ότι θες να κάνεις την ανάγκη σου. Τότε τι; Θα κρατηθείς μέχρι το πρωί; Όχι. Θα πας να ουρήσεις. Έχει συμβεί σε όλους μας και μάλιστα είναι συχνή αιτία διακοπής του πολυπόθητου ύπνου μας.

2. Το δωμάτιό σου είναι ακατάστατο

Δεν ξέρω για εσένα, αλλά προσωπικά σε δωμάτιο που δεν βρίσκονται όλα στη θέση τους, ΔΕΝ μπορώ να κοιμηθώ. Έχει τεράστια σημασία ο χώρος στον οποίο κοιμάσαι να σου δημιουργεί την προδιάθεση για ύπνο. Πρέπει να είναι ένας χώρος ευχάριστος, καθαρός, με τάξη και να έχεις φροντίσει κάθε λεπτομέρεια. Να μην κάνει υπερβολική ζέστη ή κρύο, να μην υπάρχουν φώτα αναμμένα, να μην εκτίθεται σε θόρυβο, κλπ κλπ, αλλιώς ο ύπνος φεύγει κι η αϋπνία έρχεται...

3. Είπες να κατεβάσεις λίγο κρασάκι προτού ξαπλώσεις

Βγήκες κι ήπιες δύο ποτηράκια παραπάνω είτε τα έτσουξες στο σπίτι και καλά να χαλαρώσεις. Να σε δω πώς θα κοιμηθείς τώρα. Εσύ μπορεί να νομίζεις ότι το κρασί θα σε βοηθήσει να νυστάξεις γρηγορότερα, αλλά συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Έρευνες δείχνουν ότι το κρασί διαταράσσει τον ύπνο σου και μάλιστα το αλκοόλ μεταβολίζεται σε ζάχαρη με αποτέλεσμα να σου προκαλεί ευφορία και κινητικότητα. Προσπάθησε, λοιπόν, να αποφύγεις τα υγρά και κυρίως τα αλκοολούχα λίγες ώρες πριν πέσεις για ύπνο.

4. Έχεις υπερβολικό άγχος

Κι όχι εποικοδομητικό. Οι έγνοιες που έχεις τον τελευταίο καιρό είναι τόσες πολλές που δε σ' αφήνουν ούτε την στιγμή που ξαπλώνεις και προσπαθείς να κοιμηθείς. Είναι φυσιολογικό να κάνεις σκέψεις, αλλά πρέπει να προσπαθήσεις να τις απομακρύνεις τις ώρες της ξεκούρασης. Τα συναισθήματα κι ο ψυχισμός σου έχουν τεράστια επίδραση στην ποιότητα του ύπνου σου. Το να έχεις άγχος ακόμη κι όταν βρίσκεσαι στο κρεβάτι σου, δε σε βοηθά πραγματικά σε τίποτα.

5. Διάλεξες το λάθος φαγητό

Είτε προτίμησες ένα τεράστιο γεύμα πολύ αργά με αποτέλεσμα να μην καταφέρεις να το χωνέψεις ποτέ και να ξαγρυπνήσεις, είτε έφαγες κάτι το οποίο περιείχε ζάχαρη ή καφεΐνη. Τα είπαμε για τη ζάχαρη. Το ίδιο ισχύει και με οτιδήποτε περιέχει καφεΐνη.

Όνειρα γλυκά όταν καταφέρεις να κοιμηθείς, δηλαδή... μεθαύριο!

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



   
Θεώνη Σταματοπούλου