fbpx

Οι 3 μικρές (πολύ μικρές) συνήθειες που θα αλλάξουν την καθημερινότητά σου!


Όλοι παρατηρούμε στη ζωή μας πως (δεν) κάνουμε πράγματα τα οποία μας κρατούν μακριά από την επιτυχία, όπως ο καθένας την ορίζει για τον εαυτό του. Αποφασίζουμε να τα αλλάξουμε η διαδικασία όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο δύσκολη απ’ ότι θα περίμενε κανείς.

Μέχρι σήμερα είχα την τύχη να γνωρίσω πραγματικά σπουδαίους ανθρώπους, οι συμβουλές των οποίων με έχουν βοηθήσει σημαντικά σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μου. Μία από αυτές ήταν και η εξής: «Αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, ξεκίνα από τα πιο απλά πράγματα»!

Ακούγεται κλισέ αν το σκεφτείς όμως λίγο, θα συνειδητοποιήσεις πόσο σοφή κουβέντα είναι. Γιατί οι μικρότερες συνήθειες της καθημερινότητάς σου είναι εκείνες που μπορούν να φέρουν ολόκληρο τον κόσμο ανάποδα. Και να θυμάσαι, ξεκίνα από τον εαυτό σου πρώτα. Μην περιμένεις από τους άλλους.

Πώς ορίζεται η μικρή, καθημερινή συνήθεια όμως και ποια η διαφορά της με την υπόλοιπη ρουτίνα μας; Ας πούμε ότι οφείλει να υπακούει στους εξής τρεις κανόνες:

1. Το κάνεις κάθε μέρα.
2. Δεν απαιτεί περισσότερα από 120 δευτερόλεπτα.
3. Η προσπάθεια που χρειάζεται είναι ελάχιστη.

…μα το αποτέλεσμα είναι πραγματικά τεράστιο!

Μικρή συνήθεια #1: Στρώσε το κρεβάτι σου κάθε πρωί

Φαντάζει αστείο αλλά μόνο τέτοιο δεν είναι. Αν καταφέρεις να στρώσεις το κρεβάτι σου αμέσως μετά το ξύπνημα βγάζεις εις πέρας την πρώτη «υποχρέωση» της ημέρας γεγονός που σε γεμίζει με μια γενναία δόση θετικής ενέργειας. Ταυτόχρονα, βλέπεις πιο θετικά τη δεύτερη, την τρίτη και την τέταρτη …υποχρέωσή σου. Από ένα σημείο και μετά, η διευθέτηση των tasks σου, γίνεται εθισμός και η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Πού εντοπίζεται η απαρχή αυτής της επιτυχίας. Προφανώς και στο στρώσιμο του κρεβατιού! Προσωπικά το δοκίμασα και με κάθε υπευθυνότητα δηλώνω πως με βοήθησε και είχε πολύ ευεργετική επίδραση πάνω μου. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!

Μικρή συνήθεια #2: Άφησε το κινητό στο σαλόνι

Ίσως η δυσκολότερη «μικρή συνήθεια» που θα κληθείς να υιοθετήσεις. Το σκηνικό έχει ως εξής. Όταν βρίσκεσαι στο σπίτι, το κινητό δε μπορεί να «βγει» από τα ευρύτερα όρια του σαλονιού. Πιο απλά; Πηγαίνεις στην τουαλέτα παρέα με ένα βιβλίο, περιοδικό, sudoku, σταυρόλεξα ή …τίποτα. Τρως αμέριμνος και με την ησυχία σου χωρίς να τσεκάρεις Facebook και iMessage κάθε 3 λεπτά που περνούν μα το σπουδαιότερο, κοιμάσαι! Επιτέλους σταματάς να χαζολογάς στο Instagram για 2 ώρες προτού αποφασίσεις να το αφήσεις και να κοιμηθείς και η ξεκούραση γίνεται πολύ πιο ποιοτική κι επαρκής. Μην ακούσω την κλασσική δικαιολογία του ξυπνητηριού. Δώξα τω θεώ, υπάρχουν άπειρες εναλλακτικές…

Μικρή συνήθεια #3: Αξιολόγησε την ημέρα σου

Από τη στιγμή που το κινητό δεν είναι στο χέρι σου κάθε φορά που ξαπλώνεις στο κρεβάτι, έχεις ακριβώς 120 δευτερόλεπτα στη διάθεσή σου για μια αντικειμενική κι αυστηρή αξιολόγηση της ημέρας από τον ίδιο σου τον εαυτό. Αφιέρωσε ένα λεπτό για να θυμηθείς τα «βασικά bullets» του 24ώρου που έφτασε στο τέλος του και το υπόλοιπο λεπτό που απομένει, προσπάθησε να κρίνεις τι θα μπορούσες και τι θα έπρεπε να κάνεις διαφορετικά δίνοντας την υπόσχεση πως αύριο είναι μια νέα ημέρα και θα προσπαθήσεις πιο σκληρά να ανταπεξέλθεις όπως πρέπει. 1% καλύτερη απόδοση να πετυχαίνεις κάθε μέρα που περνά, σε 100 ημέρες θα αγγίξεις την τελειότητα. Ουτοπικό αυτό που γράφω αλλά υπό ορισμένες προϋποθέσεις μπορεί να σου δώσει θάρρος και κουράγιο για το μέλλον.

Προφανώς κι ο καθένας μπορεί να προσθέτει και να αφαιρεί όσες «μικρές συνήθειες» επιθυμεί στην καθημερινότητά του. Νομίζω όμως, πως οι 3 παραπάνω είναι μια πολύ καλή αρχή. Καλή επιτυχία λοιπόν!

Υ.Γ. Να γελάτε πολύ πολύ περισσότερο. Θα ήταν κι αυτή μία μικρή συνήθεια αλλά κανονικά θα έπρεπε να διαρκεί 120 ώρες την εβδομάδα κι όχι 120 δευτερόλεπτα την ημέρα…

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET