Ο πολύς ύπνος βλάπτει | 5 σημάδια που μαρτυρούν ότι κοιμάσαι περισσότερο απ' όσο πρέπει!


Σου έχει συμβεί ποτέ να ξυπνήσεις απίστευτα κουρασμένος/η ύστερα από πολλές ώρες ύπνου; Το λογικό είναι να κοιμόμαστε για να ξεκουραζόμαστε και όχι για να γινόμαστε χειρότερα από πριν. Και μπορεί το συνηθέστερο πρόβλημα να είναι αυτό της αϋπνίας, με ανθρώπους να μην μπορούν να κοιμηθούν όσο πρέπει ώστε να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους, όμως τελικά το να κοιμάται κανείς πολλές ώρες μπορεί να είναι εξίσου βλαβερό για τον οργανισμό.

Για τους ενήλικες, 7 -8 ώρες ύπνου καθημερινά ενδείκνυνται για να λειτουργεί ο καθένας φυσιολογικά, να έχει αντοχές και να μπορεί να ανταπεξέλθει μέσα στην ημέρα. Αν ανήκεις σε εκείνη τη μερίδα των ανθρώπων που απολαμβάνουν καθημερινά αυτές τις ώρες ύπνου αλλά και περισσότερες, ωστόσο νιώθεις κουρασμένος/η όταν ξυπνάς, ίσως να οφείλονται άλλοι λόγοι για το γεγονός αυτό.

Αυτά είναι μερικά σημάδια ότι κοιμάσαι περισσότερο από όσο πρέπει:

1. Έχεις διαρκώς κακή διάθεση

Το να κοιμάσαι όλη την ώρα και να μη θέλεις να σηκωθείς λεπτό από το κρεβάτι σου, δείχνει ότι δεν είσαι και στα καλύτερα σου ψυχολογικά. Αυτή η άρνηση μαρτυρά ότι μπορεί να είσαι αντιμέτωπος/η ακόμα και με μια πιθανή κατάθλιψη. Όταν κάποιος πάσχει από κατάθλιψη, έχει παρατηρηθεί ότι θέλει να περνά χρόνο μόνος/η του και να μην κάνει τίποτα με αποτέλεσμα να αφιερώνει πολλές ώρες στον ύπνο.

2. Ξυπνάς έχοντας πονοκέφαλο

Δεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ακόμη πώς συσχετίζονται οι έντονοι πονοκέφαλοι με τον ύπνο, ωστόσο είναι συχνό φαινόμενο. Αν έχεις παρατηρήσει πως τον τελευταίο καιρό με το που ανοίγεις τα μάτια σου, έχεις και πονοκέφαλο, πιθανώς έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί ο εγκέφαλός σου όσο κοιμάσαι. Μπορεί επίσης να σημαίνει ότι δεν ενυδατώνεσαι ούτε και τρέφεσαι σωστά.

3. Νιώθεις εξαντλημένος/η όλη την ώρα

Ελπίζω να το καταλαβαίνεις και μόνος/η σου πως το να νιώθεις εξαντλημένος/η μετά από αμέτρητες ώρες ύπνου είναι ένα θεματάκι. Η κούραση και ο λήθαργος που έχεις πέσει μαρτυρούν ότι ίσως να μην είσαι αρκετά δραστήριος/α καθημερινά και θα πρέπει να αποκτήσεις ασχολίες μέσα στην ημέρα. Κοινώς, μην κάθεσαι και κοιμάσαι όλη τη μέρα, γιατί προφανώς και θα νιώθεις μόνο κούραση.

4. Σε πονάει ολόκληρο το κορμί σου

Ο πολύς ο ύπνος προφανώς θα επηρεάσει και το σώμα σου. Είναι λογικό να πιαστείς σε κάποια σημεία, να σε πονούν τα άκρα σου και να μην έχεις ΤΗΝ τρομερή διάθεση να γυμναστείς ή να κάνεις οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που αφορά στη σωματική προσπάθεια. Ακόμη κι αν δεν είσαι και πολύ της γυμναστικής, φρόντισε με το που ξυπνήσεις να κάνεις καμία ασκησούλα να ξεπιαστείς, γιατί δε σε βλέπω καλά.

5. Η μνήμη σου σε εγκαταλείπει

Αρχικά συνειδητοποιείς ότι δεν μπορείς να συγκεντρωθείς εύκολα σε οποιαδήποτε διεργασία και με τον καιρό αρχίζεις να ξεχνάς πιο εύκολα και η μνήμη σου εξασθενεί. Κι όμως! Ο πολύς ύπνος μπορεί να λειτουργεί με κακό τρόπο παρά με καλό για τις γνωστικές σου λειτουργίες και το μνημονικό σου. Οι επιστήμονες επιμένουν ότι οι 7 ώρες είναι ιδανικές για τον καθένα μας.

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



Θεώνη Σταματοπούλου