fbpx

Υπάρχουν σχέδια να «κατέβει» το Mετρό προς Καλλιθέα και Γλυφάδα, λέτε να το προλάβουμε;


Πάντως παράπονο δεν έχουμε, τις τελευταίες ημέρες όλο για αλλαγές στην Αθήνα διαβάζουμε. Μετά τον Μεγάλο Περίπατο και τις μεταμορφώσεις που έχουν υποστεί μεγάλοι δρόμοι του κέντρου της πόλης, σειρά έχει το Μετρό για να μπει στο προσκήνιο.

Αφού πραγματοποιήθηκε η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά, δεν έχει δοθεί ακόμα στο επιβατικό κοινό βέβαια, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έρχονται κι άλλοι σταθμοί, αυτή τη φορά προς τα νότια προάστια.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το News247.gr, οι επεκτάσεις αφορούν προς Καλλιθέα και Γλυφάδα, καθώς παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον και γι’ αυτό έχουν τις προϋποθέσεις για να υλοποιηθούν.

Όσον αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, τα πράγματα είναι απλά.

Από το περασμένο φθινόπωρο είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ του Δημάρχου Γλυφάδας Γιώργου Παπανικολάου και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, όπου είχε δηλωθεί το αίτημα για επέκταση προς το εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας.

Μετέπειτα δόθηκε η εντολή από τον υπουργό να ενταχθεί στον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες προς υλοποίηση, μόνο που στην περίπτωση αυτή το θέμα είναι αν τελικά θα έχουμε δύο ή τρεις σταθμούς, γεγονός που θα εξαρτηθεί από τη χάραξη που θα επιλεγεί.

Από την άλλη, η επέκταση προς Καλλιθέα είναι πιο σύνθετη.

Στόχος του μετρό είναι να φτάσει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για ένα αίτημα που δηλώθηκε από την έναρξη κατασκευής του συγκροτήματος που σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της πόλης, με τις εναλλακτικές που εξετάζονται να είναι διάφορες.

Η πρώτη είναι να γίνει ένα παρακλάδι από τη Γραμμή 1 και συγκεκριμένα από το σταθμό Πετράλωνα που θα εξυπηρετεί και τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Καλλιθέας και θα καταλήγει στο ΚΠΙΣΝ. Η δεύτερη είναι ένα παρακλάδι από τη γραμμή 2 είτε από το σταθμό Συγγρού/Φιξ είτε από το σταθμό Νέος Κόσμος που με χάραξη πάνω στη Λεωφόρο Συγγρού θα καταλήγει. Εδώ υπάρχουν και κάποιες ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες που θα πρέπει να συνυπολογιστούν.

Οι επεκτάσεις, πάντως προς Γλυφάδα και Καλλιθέα είναι η πρώτη απόπειρα στο να δικτυωθεί το μετρό προς τα νότια προάστια της Αθήνας μιας και το βάρος εδώ αρκετά χρόνια, έχει πέσει στην επέκταση μέσω της Γραμμής 4 σε περιοχές του κέντρου, των βορείων και των βορειο-ανατολικών προαστίων.

Αξίζει να σημειωθεί πως ειδικά η επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα υπάρχει στα πλάνα της Αττικό Μετρό ήδη από το 2000 όταν λειτούργησαν τα πρώτα μικρά τμήματα των γραμμών 2 και 3 αλλά ποτέ δεν προχώρησε γιατί δόθηκε προβάδισμα σε άλλες περιοχές που θεωρητικά είχαν μεγαλύτερη ανάγκη από το Μετρό.

Για να δούμε, 20 χρόνια μετά θα πιάσει τόπο αυτή η διαπραγμάτευση;

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET