6 πράγματα για τα οποία κάθε φοιτητής πρέπει να βρίσκει χρόνο μέσα στη μέρα του!


Μπάρες παγωτού Derby από την Κρι Κρι!

Μπορεί η σχολή να «τρώει» καθημερινά μεγάλο μέρος του χρόνου σου κι ιδιαίτερα όταν το πρόγραμμα έχει πολλά κενά και αναγκάζεσαι να βρίσκεσαι εκεί τριγύρω σχεδόν όλη μέρα, ωστόσο πάντα πρέπει να βρίσκεις λίγο χρόνο να στριμώχνεις και τα βασικά.

Μην υποτιμάς καμία άλλη δραστηριότητα, βάζοντας πάνω από όλα τη σχολή. Που καλά κάνεις δηλαδή, σκοπός δεν είναι να αφήσεις πίσω σου τις φοιτητικές υποχρεώσεις και να αφοσιωθείς στα υπόλοιπα, αλλά στη ζωή χρειάζεται να κρατάμε τις ισορροπίες. Και ο φοιτητής καλείται να συνδυάσει τις σπουδές του, τη δουλειά του ενίοτε και την προσωπική του ζωή. Δεν τα λες και λίγα. Αλλά για όλα υπάρχει τρόπος.

Και στο κάτω κάτω η ζωή δεν είναι μόνο υποχρεώσεις. Στο τέλος της ημέρας έχεις ανάγκη να ξεφύγεις κάνοντας κάτι ευχάριστο, ώστε να πάρεις δύναμη και για την επομένη. Μην το θεωρείς χάσιμο χρόνου, σκέψου το σαν οικονομία ενέργειας και δύναμης.

Κάνε λίγο χώρο λοιπόν στο 24ωρο σου για τα παρακάτω:

1. Ο ύπνος, του ύπνου, τον ύπνο, ω ύπνε

Κάποια στιγμή πρέπει να το πάρεις απόφαση και να κόψεις αυτήν την κακιά συνήθεια να πέφτεις στο κρεβάτι στις 3 τα ξημερώματα, ειδικά όταν την επόμενη έχεις πρωινό ξύπνημα. Δε σου φταίει το μάθημα των 9.00 για την κούρασή σου, αλλά η λανθασμένη πεποίθησή σου πως επειδή είσαι νιάτο, ο οργανισμός σου έχει τρομερές αντοχές. Αργά ή γρήγορα οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν και δε θα σου αρέσει καθόλου. Μην υποτιμάς τον ύπνο, γιατί θα έρθει η στιγμή που θα τον αναζητάς και θα σε σνομπάρει όπως εσύ αυτόν τώρα καλή ώρα. Μπορεί οι σειρές και οι ταινίες τα βράδια στο κρεβατάκι σου να έχουν άλλη χάρη και να σου είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τις αρνηθείς, αλλά πάνω από όλα έχει σημασία η υγεία. Κι η υγεία σου ζητά περισσότερη ξεκούραση, όχι Netflix.

2. Ίδρωσέ τη, τη φανέλα

Όταν μιλάμε για υγεία, δε γίνεται να παραλείψουμε... τι άλλο; Τη γυμναστική φυσικά. Σε μεγάλες πόλεις μάλιστα όπως για παράδειγμα η Αθήνα, όπου η καθημερινότητα σε οδηγεί αναπόφευκτα σ' έναν καθιστικό τρόπο ζωής, πρέπει να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου. Κάνε τη χάρη στα κοκαλάκια σου λοιπόν και τέντωσε τα λίγο κι άφησε το αίμα να κυκλοφορήσει, αλλιώς σε βλέπω να γερνάς πριν την ώρα σου. Δε χρειάζονται τρελά πράγματα, αρκεί να αφιερώσεις λίγη ώρα μέσα στην εβδομάδα ή ακόμα καλύτερα, το Σαββατοκύριακο. Κι αν δεν είσαι τύπος του γυμναστηρίου, υπάρχουν πολλές ασκήσεις που μπορείς να κάνεις μόνος/η σου στο σπίτι ή και να βγεις για ένα τρεξιματάκι έξω στη γειτονιά.

3. Πότε έστρωσες τελευταία φορά το κρεβάτι σου;

Θα μου πεις, ωραία ευχαρίστηση μου προσφέρει το σφουγγάρισμα! Κι εγώ θα σου πω να μην είσαι τόσο κοντόφθαλμος/η, σκέψου πιο μακροπρόθεσμα. Ξέρεις τι ικανοποίηση θα νιώσεις όταν μπεις στο δωμάτιό σου / σπίτι σου και θα το βρεις λαμπίκο; Θα σου είναι πολύ πιο εύκολο να χαλαρώσεις, αφού ούτε τη μαμά σου θα έχεις πάνω από το κεφάλι σου να σου γκρινιάζει (για όσους μένουν με τους γονείς τους), αλλά ούτε κι εκείνη τη φωνούλα στο πίσω μέρος του μυαλού σου, να σου λέει πως κάποια στιγμή θα πρέπει να μαζευτεί αυτό το αχούρι (για όσους ζουν μόνοι τους). Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της «αγγαρείας» πρέπει να παραδεχτείς πως νιώθεις μια εκτόνωση, νιώθεις πως βγάζεις όλη αυτή την ένταση από μέσα σου.

4. Γίνε ο master chef των φοιτητών

Εδώ έχει να κάνει και με θέματα υγείας και διασκέδασης και ανεξαρτησίας και με όλα. Κατ' αρχάς, σα φοιτητής είναι λογικό να τρως λίγο παραπάνω junk food, αφού το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας δε σε βρίσκει σπίτι. Ωστόσο, ξέρεις φαντάζομαι πως δεν είναι κι ό,τι καλύτερο για την υγεία σου... Κάνε λοιπόν μια προσπάθεια να προσεγγίσεις την κουζίνα του σπιτιού και πίστεψέ με, με τον καιρό θα βελτιωθείς και θα σου αρέσει κιόλας! Και το αποτέλεσμα; Δε θα χρειάζεσαι πια ούτε τη μαμά, ούτε τον ντελιβερά για να ευτυχήσεις. Θα είσαι ελεύθερος/η! Bonus: θα σου περισσέψουν αρκετά χρήματα στην άκρη!

5. Άαααραξε

Μη θεωρείς σπατάλη χρόνου την ξεκούραση! Δε λέμε να τη βγάζεις στις καφετέριες και στον καναπέ όλη μέρα, αλλά όταν έχεις λίγο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή σου, δε χρειάζεται να ψάχνεις οπωσδήποτε κάποια υποχρέωση να τον γεμίσεις. Όσο πιεσμένος/η κι αν είσαι, είναι πολύ πιο σημαντικό να αφιερώσεις κάποιες ώρες μέσα στην εβδομάδα σε πράγματα που σε ηρεμουν και σε γεμίζουν, παρά να τις εκμεταλλευτείς για να βγάλεις έξτρα δουλειά. Χάρισε στον εαυτό σου λίγες στιγμές χαλάρωσης, απομάκρυνέ τον από οτιδήποτε κι από οποιονδήποτε και μη νιώθεις τύψεις γι' αυτό. Στην τελική, υποχρέωσή σου είναι να προστατεύεις τον εαυτό σου και να κάνεις το καλύτερο για σένα.

6. Πάρε και κανα τηλέφωνο

Μην κάνεις το λάθος να βάζεις σε δεύτερη μοίρα τις προσωπικές σου σχέσεις. Όσο φορτισμένη κι αν είναι η μέρα σου, σίγουρα δεν πρέπει να «κλέβεις» χρόνο από την επικοινωνία με την οικογένεια σου, για να προλάβεις άλλες υποχρεώσεις. Και μην κοροϊδευόμαστε, όταν γυρίζεις σπίτι μπορείς να κάτσεις να τα πεις λίγο με τους δικούς σου, όσο κουρασμένος/η κι αν είσαι. Στην τελική η συζήτηση θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις, δε θα σε τσιτάρει περισσότερο. Αν δε μιλήσεις σ' αυτούς για τα θέματα που σε ταλαιπωρούν, τότε σε ποιον; Αν πάλι σπουδάζεις μακριά από το σπίτι σου, δε χρειάζεται καν να αναφέρω πως ένα τηλέφωνο τουλάχιστον την ημέρα επιβάλλεται! Ο,τι ώρα κι αν είναι. Να είσαι σίγουρος/η πως δε θα τους ενοχλήσεις, αντιθέτως θα χαρούν πολύ.


Χρόνος πάντα υπάρχει, το θέμα είναι πώς τον διαχειρίζεσαι. Γιατί δεν είπαμε να στριμώξεις όλα τα παραπάνω μέσα σε μία μέρα! Αρκεί απλώς να φτιάξεις ένα πρόγραμμα για την κάθε σου ημέρα και θα δεις πως θα διευκολύνει σημαντικά την κατάσταση! 

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή: