Μετά από τέσσερις μήνες διακοπής, οι εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, ξεκίνησαν ξανά τη Δευτέρα.
Σε ανακοίνωση της η Περιφέρεια Αττικής για την ταλαιπωρία των πολιτών-οδηγών, εκπαιδευτών οδήγησης και εξεταστών, τονίζει χαρακτηριστικά πως η κατάσταση αυτή είχε σοβαρότατες επιπτώσεις όχι μόνο για έναν κλάδο αλλά για το σύνολο της κοινωνίας, καθώς είχαν δημιουργηθεί συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής ασφυξίας για χιλιάδες οδηγός γενικά, αλλά και ειδικότερα για χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες που βρέθηκαν αντιμέτωποι με το φάσμα της τεχνητής ανεργίας.
Χάρη και στις συστηματικές προσπάθειες της περιφερειακής αρχής αλλά και της εντεταλμένης περιφερειακής συμβούλου Μεταφορών, Επικοινωνιών και ΚΤΕΟ, Μαρίας Χριστάκη -που συνέβαλαν στην κατάθεση στη Βουλή του σχετικού νομοσχεδίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών- καθώς και χάρη στη συμβολή του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνου Βούρδα για την επανέναρξη και τη διασφάλιση διεξαγωγής των εξετάσεων στην Περιφέρεια Αττικής, η κρίση αυτή παίρνει τέλος.
Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης
Να υπενθυμίσουμε επίσης πως έρχονται αλλαγές στον τρόπο εξέτασης του διπλώματος, η οποία θα πραγματοποιείται σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία και το δεύτερο οι δεξιότητες οδήγησης. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος κοπεί στο δεύτερο στάδιο, τότε θα πρέπει να επανεξεταστεί στο πρώτο.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας προσόντων, ο εκπαιδευτής θα απουσιάζει από το όχημα, ενώ την εξέταση θα διενεργεί ένας μόνο εξεταστής, ο οποίος θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγη ώρα πριν.
Παράλληλα, η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα, διαφορετικά θα είναι άκυρη, ενώ και η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο.
Η αμέσως επόμενη αλλαγή είναι πως η οριστική απόφαση για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης θα λαμβάνεται σε 5 ημέρες απο το τέλος της εξέτασης και αφού έχει εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό.
Όσον αφορά τα εξέταστρα, το κόστος τους θα είναι τα 15 ευρώ. Από το νομοσχέδιο ορίζεται ότι οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης, οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου, ενώ δίνεται λύση και για την αμοιβή τους από τον περασμένο Μάιο.
Το δίπλωμα για τους 17χρόνους
Με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17χρονους, αφού πρώτα περάσουν τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις. Τότε, θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό, ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης για πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί βαθμός ποινής στο point system. Ο ανήλικος θα πρέπει να έχει ειδική ασφαλιστική κάλυψη και θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 χρόνια.
Αν όλα τα παραπάνω δεν τηρηθούν σύμφωνα με τους κανόνες, τότε θα έρθουν κυρώσεις!
Αυτές θα αφορούν τον υποψήφιο οδηγό, τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή και οι παραβάσεις θα κατατάσσονται ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητας τους. Δηλαδή σε σοβαρή, ελαφρά και πολύ σοβαρή.
Τα πρόστιμα θα ξεκινούν από 100 ευρώ και θα φτάνουν μέχρι 6.000 ευρουλάκια.