Η απάντηση στο αν θα περάσεις στο Πανεπιστήμιο και πόσο θα πετύχεις, κρύβεται στο… DNA σου!


Βρετανική γενετική επιστημονική μελέτη υποστηρίζει πως η εισαγωγή και η πορεία ενός μαθητή σε ένα καλό Πανεπιστήμιο, δεν εξαρτάται μόνο από το διάβασμα, αλλά και από τα γονίδια του.

Για να φτάσουν σε αυτό το συμπέρασμα οι επιστήμονες του King’s College του Λονδίνου, μελέτησαν στοιχεία για 3.000 ζεύγη διδύμων, προκειμένου να βρουν σε ποιο βαθμό υπάρχει γενετικό υπόβαθρο στην ικανότητα ενός νέου να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο.

Τα στοιχεία που προέκυψαν έδειξαν πως ο γενετικός παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο, σε συνδυασμό και με κοινωνικούς παράγοντες.

Επί της ουσίας, το 57% των διαφορών μεταξύ των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις και το 46% των διαφορών μεταξύ των φοιτητών στις πανεπιστημιακές εξετάσεις, σχετίζονται με τα γονίδια.

Αυτά είναι που επηρεάζουν έναν μαθητή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή ποια σχολή θα διαλέξει, αν θα καταφέρει να εισαχθεί και πόσο καλά θα τα πάει ως φοιτητής. Ακόμα και στις εξετάσεις, επηρεάζονται εν μέρει από το DNA τους.

Οι διαφορές στις επιδόσεις αποδίδονται και σε άλλους παράγοντες, όπως το εισόδημα και ο πλούτος της οικογένειας του μαθητή ή του φοιτητή, η ποιότητα της προηγούμενης εκπαίδευσής του στο σχολείο, η υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους του, αν οι γονείς έχουν πάει πανεπιστήμιο, αν η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα στήριξης των παιδιών από φτωχά νοικοκυριά που θέλουν να μπουν στο πανεπιστήμιο κ.α.

«Δεν νομίζω ότι πραγματικά θα περίμενε οποιοσδήποτε ότι δεν υπάρχει μια γενετική επιρροή, όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο, με δεδομένο ότι η εκπαιδευτική επίδοση, η νοημοσύνη, η προσωπικότητα και άλλα χαρακτηριστικά έχουν μια κληρονομική διάσταση», δήλωσε ο γενετιστής δρ Ντέηβιντ Χιλ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.

Αν τώρα αναρωτιέσαι κατά πόσο θα μπορούσε να υπάρξει στο μέλλον ένα γενετικό τεστ που να προβλέπει το αν θα περάσει ένας μαθητής στο Πανεπιστήμιο, αυτό θα συμβεί πολύ δύσκολα.

Παρ’όλα αυτά, οι επιστήμονες έκαναν μια ανάλογη μελέτη με τα γονίδια 3.000 τυχαίων ανθρώπων, χρησιμοποιώντας ως βάση για τις αναλύσεις τους μια «πολυ-γονιδιακή βαθμολογία», που λαμβάνει υπόψη τις αθροιστικές επιδράσεις χιλιάδων γονιδίων, τα οποία στο παρελθόν έχουν συσχετισθεί με τις εκπαιδευτικές επιδόσεις.

Οι επιστήμονες μπόρεσαν να αποδώσουν στα γονίδια μόνο το 5% των διαφορών στις επιδόσεις μεταξύ των νέων, ένα πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με την έρευνα στους διδύμους.

Κάτι που απέδωσαν κυρίως στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχει ανακαλυφθεί ένας μικρός μόνο αριθμός γονιδίων που επηρεάζουν το μορφωτικό επίπεδο.

Επομένως, δεν υπάρχει η δυνατότητα να αναπτυχθεί ένα γενετικό τεστ με προγνωστική ικανότητα.

«Βρήκαμε ότι μέχρι στιγμής μπορούμε να εξηγήσουμε γενετικά μόνο το 5% των ατομικών διαφορών όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο.

Οι ερευνητές έκαναν μια ανάλογη μελέτη με το DNA 3.000 όχι διδύμωνΟι ερευνητές έκαναν μια ανάλογη μελέτη με το DNA 3.000 όχι διδύμων

Είναι αρκετά μικρό αυτό το ποσοστό προς το παρόν, αλλά νομίζω ότι η επιστήμη σταδιακά προοδεύει, ώστε να φθάσουμε σε ένα σημείο όπου θα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις από το DNA και μόνο», δήλωσε η δρ Σμιθ-Γούλι.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET